ماهان شبکه ایرانیان

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

بنزین معمولی ۱۵۰۰ تومان شود، بنزین سوپر ۱۷۰۰ تومان عرضه خواهد شد

رییس کانون جایگاه داران سوخت کشور گفت: درصورت افزایش قیمت بنزین معمولی به ۱۵۰۰ تومان، احتمالا قیمت بنزین سوپر هم به حدود ۱۷۰۰ تومان افزایش خواهد یافت.

بنزین معمولی 1500 تومان شود، بنزین سوپر 1700 تومان عرضه خواهد شد

ناصر رییسی فر در گفتگو با مهر با بیان اینکه نرخ 1500 تومانی پیشنهاد شده بنزین از سوی دولت بنزین یورو4 را در برمی گیرد، گفت: در صورتی که قیمت 1500 تومان برای بنزین یورو 4 توسط مجلس تصویب شود، احتمالا بنزین سوپر با اختلاف قیمت 200 تومانی به نرخ 1700 تومان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در لایحه بودجه 97 پیشنهاد شده که قیمت گازوییل به لیتری 400 تومان افزایش یابد که پیش بینی می شود؛ حتی اگر این پیشنهاد به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان هم برسد، با این نرخ، باز هم شاهد قاچاق گازوئیل خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی، رئیس جمهوری امروز در سخنان خود در همایش حقوق شهروندی در واکنش به نگرانی مردم درباره افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: قیمت بنزین و گازوئیل حتی پس از افزایش یافتن، باز هم نصف قیمت جهانی خواهد بود.

در لحظه نگارش این خبر نرخ هر گالن گازوییل ( حدودا معادل 3.7 لیتر ) یک دلار و 9 سنت ( کمتر از 7 هزار و 300 تومان ) در فوب خلیج فارس خرید و فروش می شود. به عبارتی دیگر قیمت هر لیتر گازوییل بر حسب فوب خلیج فارس حدود هزار و 900 تومان است. این در حالی است که نرخ فوب برای هر گالن بنزین معادل یک دلار و 6 سنت ( کمی بیش از 6 هزار و 300 تومان) است. به عبارتی دیگر قیمت هر لیتر بنزین بر حسب نرخ فوب خلیج فارس حدودا معادل هزار و 700 تومان است.

بپیش از این هدایت الله خادمی، نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، افزایش 50 درصدی نرخ بنزین را موجب ایجاد شوک تورمی قیمت ها و ریزش اشتغال دانست و گفت: بهتر بود این افزایش قیمت به تدریج انجام شود. از سویی دیگر به نظر می رسد مجلس موافق افزایش 50 درصدی قیمت ها نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان