می‌خواهید نتیجه بهتری در باشگاه بدنسازی بگیرید؟ شاید زمان آن رسیده که به عادت‌های خود در خارج از باشگاه نیز توجه کنید.

عادت خوابیدن به شما کمک می‌کند که ماهیچه‌های خود را سریعتر و بهتر بسازید. متخصصین ورزش بر این باور هستند که چون خواب کافی‌ باعث ترشح میزان کافی‌ تستوسترون در بدن می‌شود در نتیجه داشتن خواب منظم بسیار مهم است و در مقابل آن عدم خواب کافی‌ باعث می‌شود تا سطح هورمون کورتیزول بالا برود که سبب شکستن بافت ماهیچه‌ای می‌شود. این دو هورمون در تخریب و ساخن ماهیچه‌ها بسیار مهم هستند و در نتیجه اثر خواب روی آنها و بدن بسیار زیاد است. در ادامه به روش‌های کلیدی برای پاک‌سازی زمان خواب اشاره شده است.

از شب زنده داری بپرهیزید

بدن شما بیشترین ترشح هورمون ماهیچه ساز مثل تستسترون را در 3 ساعت اولیه زمان معمول خوابیدن دارد. اگر این زمان را به خاطر شب زنده داری از دست بدهید حتا اگر 8 ساعت کافی‌ را بخوابید عملکرد بدن شما در ماهیچه سازی ایده‌ال نخواهد بود. در نتیجه سعی‌ کنید هر شب بین ساعت 10 تا 11 به خواب بروید و صبح زود در حدود ساعت 6 تا 7 از خواب بیدار شوید و پس از میل صبحانه فعالیت بدنی داشته باشید.

استرس را از خود دور کنید

اگر نمی‌توانید در صبح ورزش کنید حدود ساعت 7 عصر به باشگاه بروید یا فعالیت ورزشی کنید. این امر نه تنها به ساختن ماهیچه و سلامت شما کمک می‌کند، بلکه یک راه بسیار خوب در دور کردن استرس از بدن است. بعد از ورزش حرکات کششی کنید و دوش آب سرد بگیرید. حالا بدن شما کاملا به دور از استرس خواهد بود و آماده به خواب رفتن. بعد از ساعت 8 از تماشای صفحه مانیتور دست بکشید. بهترین کار خواندن کتاب یا مقاله است. بعد از باشگاه می‌توانید یک مخلوط پروتئین مثل شیر موز و یا پودر پروتئین مصرف کنید که در طول شب به  ماهیچه شما تبدیل می‌شوند.

در اتاق تاریک بخوابید

نفوذ حتی کمی‌ نور به داخل اتاق می‌تواند در تحریک هورمون‌های بیدار کننده و تنظیم کننده خواب اختلال ایجاد کند، بهترین حالت زمانی‌ است که بعد از کشیدن پرده‌ها و خاموش کردن چراغ قادر به دیدن زیاد نباشید.