3 غذایی که برای حفظ سلامت پوست باید مصرف آنها را کنترل کنید تا از آسیب به پوست شما جلوگیری کند. تاثیر عمده غذا روی سلامت بدن و همینطور فرم فیزیکی‌ بدن غیر قابل انکار است. مهم است بدانید که تغذیه و سلامت پوست رابطه بسیار مهمی با هم دارند. تغذیه غلط به پوست شما آسیبهای جدی وارد می‌کند. زمانی‌ که در حال خرید هستید چه میزان به اثر غذایی که می‌خرید به روی سلامت پست خود فکر می‌کنید؟ پوست بدن نیز مثل همه اندامهای دیگر در طول روز ساخت و ساز می‌کند و شاید تعجب کنید که فعال‌ترین سلول بدن است. سه غذای زیر را برای حفظ سلامت پوست خود محدود کنید.

1. شکلات

مصرف زیاد شکلات می‌تواند روی پوست شما اثر منفی بگذارد. محققین هلندی در نتیجه تحقیقات خود مشاهده کردند که مصرف شکلات زیاد ممکن است سبب افزایش ترشح ترکیباتی در بدن شود که سیستم ایمنی را ضعیف و احتمال  بروز آکنه افزایش پیدا می‌کند. این اثر زمانی‌ تشدید پیدا می‌کند که میزان کاکائو در شکلات نسبت به شکر کاهش پیدا می‌کند. پس برای حفظ زیبای پوست مصرف شکلات را محدود کنید و برای لذت از آن فقط یک تا دو تکه کوچک میل کنید.

2. نا‌ن سفید و تصفیه شده

نتایج تحقیقات اخیر نشان داده که بین میزان مصرف نا‌ن سفید و غذاهای با شاخص گلایسمیک بالا مثل برنج، نوشدنیهای قندی و مشکلات پوستی رابطه وجود دارد. یک رژیم غذایی که پر از این گونه مواد غذایی باشد می‌تواند سطح قند خون را به سرعت بالا ببرد که منجر به افزایش سطح انسولین در خون می‌شود. این فرایند می‌تواند روی تعادل هورمونی در بدن اثر گذار باشد و افزایش ترشح چربی روی پوست را زیاد کن. برای داشتن پوست سالم، غذاهای با کربوهیدرات ساده را از رژیم غذایی حذف کنید و نا‌ن و غلات با فیبر بالا را جایگزین آن کنید.

3. آب‌میوه و نوشیدنی‌های آماده

اکثر آبمیوه‌هایی که از فروشگاه خریداری می‌شوند ترکیبی‌ به جز طعم دهند و شکر نیستند، پس ظاهر تبلیغات را نگاه نکنید و هنگام خرید حتما ترکیبات روی پاکت را چک کنید. مورد منفی‌ دیگر در مورد مصرف این نوشیدنیها و جایگزین کردن آن با مصرف میوه اثر منفی‌ آن در پایین بودن میزان فیبر است که می‌تواند خبر بدی برای پوست باشد. فیبر در بدن با کنترل و ایجاد تعادل در میزان قند خون اثر مهمی‌ در حفظ سلامت پوستی دارد.