فروش جهانی دیزنی ۶ میلیارد دلاری شد

دیزنی به تنها کمپانی فیلمسازی تاریخ سینما تبدیل شده است که توانسته فروش سالانه خود را دو بار از مرز ۶ میلیارد دلار عبور دهد.

فروش جهانی دیزنی 6 میلیارد دلاری شد

دیزنی به تنها کمپانی فیلمسازی تاریخ سینما تبدیل شده است که توانسته فروش سالانه خود را دو بار از مرز 6 میلیارد دلار عبور دهد.

به گزارش سینماسینما، به لطف فروش فوق‌العاده «جنگ ستارگان: آخرین جدای» که تاکنون بیش از نیم میلیارد دلار در گیشه جهانی فروخته است، کمپانی دیزنی به زودی فروش جهانی سال 2017 خود را از مرز شش میلیارد دلار عبور خواهد داد.

«جنگ ستارگان: آخرین جدای» هشتمین قسمت از مجموعه «جنگ ستارگان» و دومین قسمت از یک سه‌گانه جدید از این مجموعه است که نویسندگی و کارگردانی آن بر عهده «رایان جانسون» است.

دیزنی اولین و تنها کمپانی فیلمسازی است که تاکنون تواسته دو بار به چنین فروش سالانه‌ای دست یابد، همانطور که سال گذشته در نهایت رکورد 7.6 میلیارد دلاری را در گیشه جهانی ثبت کرد. دیزنی همچنین تنها کمپانی فیلمسازی تاریخ است که سه سال پیاپی با محصولاتش به فروشی بالغ بر پنج میلیارد دلار دست یافته است.

دیزنی پیش از این و در سال 2017 در گیشه داخلی (سینمای آمریکا) نیز دو میلیارد دلار فروخته است.

از دیگر فیلم‌های پرفروش دیزنی در سال 2017 می‌توان به «دیو و دلبر» (1.26 میلیارد دلار)، قسمت وم «نگهبانان کهکشان» (863 میلیون دلار)، «ثور: راگناروک» (843 میلیون دلار) و «دزدان دریایی کارائیب: مرد مرده قصه نمی‌گوید» (794 میلیون دلار) اشاره کرد.

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان