با دعوت نشر نگاه؛

«گرسنه» برای سومین بار به کتابفروشی ها آمد

رمان «گرسنه» نوشته کنوت هامسون با ترجمه احمد گلشیری توسط نشر نگاه به چاپ سوم رسید.

«گرسنه» برای سومین بار به کتابفروشی ها آمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات نگاه، رمان «گرسنه» نوشته کنوت هامسون با ترجمه احمد گلشیری به تازگی توسط نشر نگاه به چاپ سوم رسیده است. این کتاب هشتاد و یکمین عنوان از مجموعه «چشم و چراغ» است که توسط این ناشر چاپ می شود.

کنوت هامسون نویسنده ای نروژی است که در سال 1920 برنده جایزه نوبل ادبیات شد. او در این رمان داستان فلاکت یک نویسنده را روایت می کند. در «گرسنه» مخاطب فقط شاهد پرسه زدن مردی در کوچه و خیابان های شهر اسلو است، مردی که با کمترین چیزی سیر می شود، به نوشتن و پیدا کردن جایی برای خوابیدن مشغول است، به اطرافش نگاه می کند و با لحن طنز و ساده اش با خودش حرف می زند و بعد از گرسنه شدن، دوباره به دنبال غذا می گردد. بعد از آن با کامل کردن نوشته هایش می خواهد پولی به دست بیاورد تا بتواند زنده بماند.

شخصیت راوی در این کتاب که با پرسه زدنش در شهر اسلو همیشه با چند نفر خاص مواجه می شود، هیچ وقت از نگاه دیگران خارج نیست و دائم خود را زیر ذره بین آدم های اطرافش می بیند و به دنبال چاره ای است که خودش را برای آنها موجه جلوه دهد. او که حتی در اوج گرسنگی و فقر حاضر می شود لباس هایش را گرو بگذارد تا برای پیرمردی که از او طلب پول کرده پولی فراهم کند، دائم باید برای رفتارش و حضورش در مقابل دیگران جوابگو باشد. در واقع حضور دیگران دلیلی می شود تا او به اعماق وجود خود برود و خود را از احساس گناهی مبهم تبرئه کند...

چاپ سوم این کتاب با 260 صفحه و قیمت 21 هزار تومان عرضه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان