رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس به میزان خبرداد

صلح و سازش پرونده قتل با همکاری اعضای شعبه عشایر ویژه ایل قشقایی در فیروزآباد

پرونده قتلی که ۲ سال قبل در شهرستان فیروزآباد به وقوع پیوسته بود با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان اظهارکرد: با تلاش مقامات قضایی، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدان محلی پرونده قتلی که 2 سال قبل در شهرستان فیروزآباد به وقوع پیوسته بود با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی گفت: درگیری دو جوان، منجر به قتل یکی از طرفین دعوا شد که با شکایت اولیاء دم پرونده مربوطه درشعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس پس از رسیدگی‌های قانونی پرونده منجر به صدور حکم قصاص از سوی این مرجع قضایی و قطعیت حکم شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به آیات و روایات متعدد به اهمیت عفو و بخشش و تاثیر آن بر جامعه پرداخت و با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات اعضای شورای حل اختلاف شعبه عشایر ویژه ایل قشقایی گفت: تلاش بی‌وقفه و پیگیری‌های مستمر اعضای شورای حل اختلاف با برگزاری جلسات متعدد و مستمرصلح و سازش با خانواده مقتول در نهایت منجر به اعلام رضایت از سوی اولیاء دم شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان اینکه حل و فصل دعاوی و ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا از وظایف اصلی شورا‌های حل اختلاف است از اقدام انسان دوستانه خانواده آن مرحوم که با عفو و گذشت خود ضمن اعطاء حیات انسانی به قاتل نادم زمینه توسعه و گسترش صلح و سازش در جامعه را فراهم کردند؛ تقدیر کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر