ماهان شبکه ایرانیان

غذاهای عاری از اسید برای تسکین ناراحتی‌های گوارشی و بهبود سریع‌تر بیماری‌ها

اگر می‌خواهید بیماری‌های گوارشی شما خوب شود از مصرف غذاهای اسیدی باید بپرهیزید.

غذاهای عاری از اسید برای تسکین ناراحتی‌های گوارشی و بهبود سریع‌تر بیماری‌ها

اگر می‌خواهید بیماری‌های گوارشی شما خوب شود از مصرف غذاهای اسیدی باید بپرهیزید.

تعادل اسیدی و قلیایی در بدن نقش مهمی را در سلامت عمومی هر فرد بازی می‌کند. در صورتی که میزان اسید بدن خیلی زیاد شود، فرد دچار ناراحتی‌ها و دردهایی می‌شود که بر سیستم گوارش تأثیر منفی خواهد داشت با منجر به انجام جراحی‌های دهانی در فرد می‌شود. بنابراین، باید از مصرف غذاهای اسیدی تا زمانی که بدن بهبود پیدا می‌کند پرهیز کنید.

شیر

شیر در خودش اسید ندارد و یک ماده غذایی پایه است که اغلب تولید میزان زیادی از اسید را در معده موقتاً متوقف می‌کند. شیر باعث خنثی شدن اسید در سیستم گوارش می‌شود و زمانی که اسید ترشح می‌شود جلوی تأثیرات منفی آن را می‌گیرد. در افرادی که مشکلات جدید ریفلاکس یا بازگشت اسید معده را دارند، شیر باید مرتب و در طول روز به مقدار کم مصرف شود. شیر کم چرب بهترین نوع آن است زیرا سالم‌ترین شیری است که می‌توان آن را به طور روزانه مصرف کرد.

نان، برنج و پاستا

نان، برنج و پاستا مواد غذایی عاری از اسید هستند که میزان زیادی از اسیدهای موجود در دستگاه گوارشی را به خود جذب می‌کنند و هنگامی که تجزیه می‌شوند قلیائیت بدن را به طور کل افزایش می‌دهند. این غذاها و دیگر غذاهای حاوی کربوهیدرات برای آنهایی توصیه می‌شود که بیماری ریفلاکس اسید در آنها جدی است و به درمان همیشگی در زمانی که دارو مصرف نمی‌کنند نیاز دارند. مصرف برنج، نان و پاستا باید به میزان کم و در وعده‌های کم‌حجم صورت گیرد.

کاهو

کاهو یک غذای عاری از اسید است که معده را آرام می‌کند و میزان زیادی از قلیائیت را به شیوه طبیعی به بدن بازمی‌گرداند. کاهو را می‌توان همراه ساندویچ یا یه عنوان سالاد مصرف کرد؛ البته تا زمانی که در سالاد شما هیچ سبزیجاتی مانند پیاز یا سیر وجود نداشته باشد کاهو می‌تواند میزان اسیدی بودن بدن را تعدیل کند. سس هم نکته مهم دیگری است که در زمان مصرف کاهو و سالاد باید به آن توجه داشت. اگر چه مصرف خود کاهو خوب است اما باید مراقب سس، چاشنی و افزودنی‌های دیگر باشید زیرا ممکن است سرکه زیادی داشته باشند و در نتیجه میزان محتوای اسیدی بدن را افزایش دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان