انتشار «از زمین‌شناسی نفت تا مهندسی نفت»

کتاب «از زمین‌شناسی نفت تا مهندسی نفت» منتشر شد.

انتشار «از زمین‌شناسی نفت تا مهندسی نفت»

علی دل‌زنده، مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین، به ایسنا گفت: کتاب «از زمین‌شناسی نفت تا مهندسی نفت» به قلم مریم حسین‌پور عضو بنیاد ملی نخبگان ایران و دارای کارشناسی ارشد نفت، سیداسماعیل مصطفوی دارای کارشناس مهندسی مکانیک و سعیده سنماری عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد قزوین به چاپ رسیده است.

او افزود: این کتاب در 320 صفحه و 5 فصل با عنوان‌های پترولیوم، سنگ مادر، سنگ مخزن نفت، تخلخل، زمین‌شناسی کاربردی در اکتشافات نفت و گاز و لرزه‌نگاری منتشر شده است.

مدیر اجرایی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: کتاب «از زمین‌شناسی نفت تا مهندسی نفت» متنی است روان که مباحث علمی مرتبط پترولئوم، خواص سنگ و سیال، لرزه‌شناسی و امواج در اکتشاف‌های ژئوفیزیکی را که اصل و پایه کار اکتشاف نفت است همگام با طرح مسائل عملیاتی صنعت نفت در خصوص اکتشاف، به زبان ساده مورد بررسی قرار می‌دهد.

او گفت: آنچه این کتاب را که توسط متخصصین حوزه‌های مختلف نفتی نگاشته شده است، از امثال خود متمایز می‌کند، درج مطالب علمی متعدد در خصوص مسائل پترولئوم و اکتشاف نفت است. این امر به خواننده اجازه می‌دهد از نحوه اکتشاف نفت و نیز مسائل مرتبط با اصول زمین‌شناسی آگاهی یابد. ارائه توصیفی کامل از خواص سنگ و سیال، زمین‌شناسی کاربردی در اکتشاف‌های نفت و گاز و پرداختن به موضوع‌های لرزه‌نگاری مرتبط در این حوزه، از دیگر ویژگی‌های این کتاب محسوب می‌شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان