با این که بازار SUV ها روز به روز داغ تر می شود اما تویوتا همچنان اعتقاد دارد که بازار مناسبی برای سدان های فول سایز وجود دارد و به همین دلیل پنجمین نسل از تویوتا آوالون را در نمایشگاه دیترویت آمریکا معرفی کرده است.
از آن جایی که این سدان بر پایه پلت فرم TNGA (پلت فرمی که در ساخت تویوتا کمری نیز استفاده شده است) قرار دارد، از تشابهات فنی و ساختاری بسیاری با کمری سود می برد.
اما شاید مهم ترین خبری که بعد از نمایشگاه CES منتشر شد تصمیم تویوتا برای ارائه اپل کارپلی بر روی خودرو هایش بود. تویوتا پس از این که با امتناع اپل و گوگل در زمینه در اختیار قرار دادن پروتکل های امنیتی مواجه شد. شخصا دست به کار شد و نرم افزاری امنیتی شخصی خود را توسعه داد و اپل کار پلی را به نوعی با این سیستم امنیتی خود مخلوط کرده است.
نرم افزار کارپلی قرار داده شده بر روی تویوتا آوالون روان ترین تجربه کاربری با کارپلی را عرضه می کند. گرچه سازنده خودرو آندروید اتو را برای صفحه نمایش 9.5 اینچی آوالون ارائه نخواهد کرد.
روی این خودرو به صورت استاندارد یک سیستم صوتی با 14 بلندگو نصب شده است اما یک سیستم صوتی دیگر با 1200 وات قدرت از برند JBL نیز به صورت آپشن عرضه می شود.
علاوه بر صفحه نمایش اصلی یک صفحه نمایش 7 اینچی برای تنظیمات خودرو، سیستم ناوبری و موارد مربوط به ایمنی خودرو نیز در نظر گرفته شده است.
آوالون از ضریب درگ 0.27 Cd بهره می برد و به نظر می رسد در زمینه طراحی تویوتا راهی که نیسان با مدل ماکسیما رفته را دنبال می کند. این که آوالون جدید طویل تر در عین ارتفاع پایین تر و پهنای بیشتر در مقایسه با نسل قبلی است گواه این مدعاست.
تویوتا یک موتور 3.5 لیتری V-6 و یک موتور 4 سیلندر هیبریدی را برای این مدل در نظر گرفته است.
گرچه تویوتا هنوز اعداد و ارقام دقیق مربوط به این دو موتور را منتشر نکرده است اما از آن جا که به نظر می رسد این دو موتور همان موتور های استفاده شده در مدل کمری که با دو کد 2GR-FKS و A25A-FXS هستند، توانایی تولید قدرت به ترتیب 301 اسب بخار و 203 اسب بخار را دارند.
آوالون هیچ وقت یک سدان اسپرت به شمار نمی رفت اما این باعث نشده تا تویوتا آن را با تجهیزات مناسب روانه میدان نکند. از بین این تجهیزات می توان به فنر ها با قابلیت کنترل تنظیم، G سنسور در محور جلو و عقب و سیستم مستقل کنترل کننده چرخ ها به وسیله یک سوپاپ سوئیچ-شیر که می تواند از بین 650 نوع حالت فنربندی را در عرض 20 میلی ثانیه انتخاب کند اشاره کرد.
سیستم تعلیق عقب نیز از نوع چند اتصاله موسوم به مولتی لینک است. همچنین آوالون مجهز به جدیدترین فن آوری های تویوتا همچون سیستم فعال کنترل کننده صدا، تقویت صدای خروجی از موتور و یک ژنراتور برای جذب هوای ورودی در نظر گرفته شده است.
در بخش ایمنی، سیستم تشخیص عابر پیاده به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است. کروز کنترل مجهز به رادار، سیستم کمکی فرمان به همراه هشدار تعویض لاین، 10 ایربگ، کنترل کشش، کنترل پایداری، ABS به همراه ترمز خودکار الکترونیکی و دوربین دید عقب همگی به صورت استاندارد روی آوالون جدید موجود هستند.
در حال حاضر هنوز مشخص نیست که قیمت گذاری این مدل به چه صورتی خواهد بود اما از اواخر بهار سال جاری شاهد عرضه آوالون خواهیم بود.