ماهان شبکه ایرانیان

۷ حقیقت از هیولای آکورا NSX GT۳

مسابقات ۲۴ ساعته رولکس در دیتونا آمریکا، امسال پذیرای یک خودروی ویژه بود: آکورا NSX ارتقاء یافته برای پیست که با کد GT۳ شناخته می‌شود. در این مطلب به بررسی جالب‌ترین ویژگی‌های این ابرخودرو می‌پردازیم.

7 حقیقت از هیولای آکورا NSX GT3

1- وقتی تابستان امسال در نمایشگاه خودروی نیویورک، سوپراسپرت آکورا NSX رونمایی شد، مایکل شانک، صاحب تیم مسابقات اتومبیل‌رانی مایکل شانک، علاقه‌ی خود به این هیولای ژاپنی را با پیش‌خرید آن نشان داد. این خودرو برای این که استانداردهای لازم برای شرکت در مسابقات را از FIA کسب کند، راهی فرانسه شد و پس از کسب مجوزهای لازم به آمریکا رسید. شانک و مهندسین تیمش بدون اتلاف وقت، سه ماه زمان باقی‌مانده تا رقابت رولکس را صرف تمرین و آزمایش NSX GT3 کردند؛ چرا که شرکت در یک مسابقه سرعت 24 ساعته، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده است.

آکورا NSX GT3

2- درحالی که تعداد تولید در نسخه‌ی پیست بسیاری از خودروهای اسپرت، کمتر از نمونه‌های استاندارد است، در NSX اینگونه نیست و مدل GT3 قرار است 60 درصد از کل تولید این خودرو را به خود اختصاص دهد. مهم‌ترین تفاوت این مدل علاوه بر تغییرات ظاهری، در سیستم تعلیق و فنربندی است که با کاهش ارتفاع و بهینه‌سازی وضعیت آیرودینامیک GT3 همراه است. از سویی دیگر، فعلا روی این خودرو فقط لاستیک‌های برند کنتیننتال عرضه می‌شود که برای حضور آن در رقابت‌های کلاس GTD آمریکا الزامی است.

آکورا NSX GT3

3- پیشرانه مدل GT3 با مدل استاندارد NSX تفاوتی ندارد و همان 3.5 لیتری مجهز به توربوشارژ دوگانه است که همراه با موتور الکتریکی، 572 اسب بخار قدرت و 646 نیوتن‌متر گشتاور دارد. در حالی که دقیقا همان پیشرانه با سیستم خنک کننده و روغن‌کاری استاندارد روی GT3 وجود دارد، اما گیربکس آن از نوع 6 سرعته دستی متوالی (Sequential) است و فقط به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود، در حالی که NSX استاندارد دو دیفرانسیل است.

4- برای خودرویی که اولین بار است در یک رقابت حرفه‌ای سرعت شرکت می‌کند، اتمام مسابقه بر هر چیزی اولویت دارد و البته قهرمانی در آن هم مهم است که معمولا در دسترس نیست. NSX GT3 با دو خودروی تیم مایکل شانک به شماره‌های 86 و 93 وارد پیست دیتونا شد که در نهایت خودروی شماره 86 جایگاه خوب پنجم را کسب کرد، اما شماره 93 تنها 30 دقیقه مانده به پایان 24 ساعت زمان مسابقه به دلیل صدمه دیدن کاپوت جلو و بخش‌هایی از بدنه، توسط داوران مجبور به ترک رقابت شد. این مسابقه‌ی استقامتی در هوای سرد و بارانی انجام می‌شد و کسب مقام پنجم برای تیمی که اولین بار است با یک خودرو در آن وارد می‌شود، نتیجه‌ای آرمانی محسوب می‌شود.

آکورا NSX GT3

5- برای اولین بار در تاریخ رقابت‌های 24 ساعته دیتونا، یک زن در آن رانندگی می‌کرد که در نوع خود جالب توجه است. کاترین لگ (Katherine Legge) یکی از رانندگان خودروی NSX GT3 با شماره 93 بود که برای مدتی کوتاهی در این رقابت جایگاه اول را در اختیار داشت. خانم لگ، پیش از این 2 بار در بزرگ‌ترین رویداد نسکار آمریکا موسوم به ایندی 500 (Indianapolis 500) نیز پشت خط استارت، آغازگر مسابقه بوده است.

6- هرچند NSX استاندارد در حدود 320 هزاردلار ارزش دارد، نسخه GT3 بیش از 500 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است. این‌ درحالی است که در مسابقات امسال رولکس، خودروهای هم‌کلاس این خودرو با قیمتی در حدود 200 هزار دلار هم حضور داشتند که این امر علاقه وافر شانک به NSX GT3 را نشان می‌دهد.

آکورا NSX GT3

7- هنگامی که از شانک سؤال شد چرا این خودرو تا این حد گران تمام شده، او با اشاره به هزینه‌ی بالای قطعات و تجهیزات GT3، فرمان تمام کربن آن را مثال زده است که بیش از 30 هزار دلار قیمت دارد. این فرمان علاوه بر وزن کم و داشتن 15 دکمه که تعویض دنده یکی از وظایف آنها است، دارای پدال کلاچ در قسمت پشت نیز است.

در پایان این مطلب، علاوه بر والپیپرهای زیبای آکورا NSX GT3، می‌توانید فیلم کوتاهی از حضور این خودرو در رقابت 24 ساعته رولکس دیتونای 2017 را تماشا کنید.

دانلود 360p  720p  1080p

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان