ماهان شبکه ایرانیان

برای تشییع و خاکسپاری؛

پیکر محسن سلیمانی امروز به تهران منتقل می‌شود

پیکر محسن سلیمانی نویسنده، مترجم و وابسته فرهنگی ایران در صربستان که هفته گذشته بر اثر حمله قلبی درگذشت، برای تشییع و خاکسپاری در زادگاهش، امروز به تهران منتقل می‌شود.

پیکر محسن سلیمانی امروز به تهران منتقل می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر زنده‌یاد سلیمانی حوالی ساعت 14 امروز و با هواپیمایی که پرواز خود را صبح امروز از مبدا بلگراد به مقصد تهران آغاز کرده است، به تهران خواهد رسید. این در حالی است که همسر این فعال فرهنگی برای پیگیری امور مربوط به پزشکی قانونی و نیز تشییع و خاکسپاری وی، روز گذشته از بلگراد به تهران بازگشت.

در همین حال سه‌شنبه هفته گذشته هیئتی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بلگراد اعزام شد و با خانواده مرحوم سلیمانی و نیز کارکنان محلی رایزنی فرهنگی کشورمان در صربستان، دیدار و با آنان ابراز همدردی کردند.

این هیئت که متشکل از احسان خزاعی، معاون اداری و مالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اصغر عامری، رایزن فرهنگی ایران در بوسنی‌وهرزگوین، سید احمد حسینی‌الست، رایزن فرهنگی کشورمان در آلبانی و بختیاری، معاون دفتر مدیریت عملکرد این سازمان، بودند به منظور حضور و شرکت در برنامه‌های بزرگداشت آن مرحوم عازم کشور صربستان شدند.

در همین حال و با توجه به ارتباطات وسیع و گسترده مرحوم سلیمانی در صربستان و با اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی سفارت کشورمان در بلگراد، دفتر یادبودی هم برای وی در محل ساختمان رایزنی فرهنگی در بلگراد گشایش یافت.

همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی آمادگی خودش را برای برگزاری مراسم تشییع پیکر وابسته فرهنگی کشورمان از محل این سازمان اعلام کرده و از صبح امروز هم حسینیه الزهرا (س) آن، برای استقبال از پیکر زنده‌یاد سلیمانی، یکپارچه سیاهپوش شده است.

مطابق اعلام این سازمان، پیکر مرحوم محسن سلیمانی، ساعت 10:30 فردا یکشنبه (8 بهمن‌ماه) در مجتمع امام خمینی (ره) از حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشییع و در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) به خاک سپرده می‌شود.

همچنین مراسم ختم و نکوداشت یاد و خاطره زنده‌یاد محسن سلیمانی، از ساعت 16 الی 17:30 روز سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه در مسجد نور واقع در تهران، میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

محسن سلیمانی نویسنده، مترجم، منتقد ادبی و وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در صربستان، دوشنبه 2 بهمن بر اثر حمله قلبی در یکی از خیابان‌های بلگراد در سن 58 سالگی درگذشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان