مهمترین‌های «اجتماعی» در آخرین شنبه دیماه

زنگ خطر آنفلوآنزای حاد پرندگان و قلدربازی متخلفان در فریدون‌کنار،‌ تشخیص پلاک مخدوش خودروها با دوربین‌های ویژه، واکنش آموزش و پرورش به تبلیغات "دستگاه‌های موبایل‌یاب ویژه مدارس"،‌ بدقولی بیمه‌ها و زمین‌گیری داروخانه‌ها، افتتاح همزمان ۱۰۰۰ تخت روان‌پزشکی در کشور و غیره از جمله مهمترین اخبار اداره اجتماعی در روز شنبه ۲۵ دی ماه بودند.

مهمترین‌های «اجتماعی» در آخرین شنبه دیماه

به گزارش ایسنا، امروز بیش از 40 خبر  از اداره اجتماعی بر روی خروجی ایسنا قرار گرفت که در ادامه، مهمترین آنها به اختصار آمده که از طریق کلیک بر روی عناوین قابل دسترسی هستند:

سرهنگ حمیدرضا خیلدار، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ضمن انتقاد از برقراری بی نظمی در فریدونکنار و رفتار قلدرمآبانه عده‌ای در این منطقه، خواستار ورود شورای تامین استان مازندران به بحث صید غیرمجاز پرندگان مهاجر و مقابله با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این منطقه شد. متن کامل این خبر را می‌توانید با کلیک بر روی لینک زنگ خطر آنفلوآنزای حاد پرندگان و قلدربازی متخلفین در فریدون‌کنار ببینید.

بیماری‌های ناشی از خشکی دریاچه ارومیه رصد می‌شوند، این خبر را مسعود تجریشی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد و نسبت به شیوع برخی بیماری‌ها در اثر خشکی دریاچه ارومیه هشدار داد. وی که اخیرا اظهاراتی در مورد شیوع برخی بیماری‌ها در اثر خشک شدن دریاچه ارومیه در حوضه دریاچه و منابع اطلاعاتی مطرح کرده بود، گفت: دانشگاه‌های منطقه از طریق آزمایش خون شهروندان و ارزیابی بیماری‌ها در مراکز درمانی ارتباط خشکی دریاچه ارومیه با نوع بیماری‌ها را رصد می‌کنند.

مطالبات داروخانه‌ها از بیمه‌ها هم یکی دیگر از اخبار امروز اداره اجتماعی بود که دکتر حمید خیری، مدیر روابط عمومی انجمن داروسازان گفت: داروخانه‌ها با وعده و وعید روزگار می‌گذرانند و این به معنای آن است که داروسازان هیچ امکانی برای ارتقاء خدمات، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری ندارند. وی تصریح کرد که بدقولی بیمه‌ها، داروخانه‌ها را زمین‌گیر کرده است.

صبح امروز  در اهواز و با حضور وزیر بهداشت  1000 تخت روانپزشکی جدید در کشور به طور همزمان افتتاح شد که دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت در این مراسم، گفت: در ایران حدود 15 درصد از مبتلایان به اختلالات اعصاب و روان، دارای اختلالات اضطرابی هستند و اگر کم خوابی، بی خوابی و اختلالات خلق و خوی را به آن اضافه کنیم، حدود 23 درصد از مردم ایران، به اختلالات اعصاب و روان مبتلا هستند که قابل توجه است و دولت ها در کشور کمتر به آن توجه داشته اند. وزیر بهداشت با بیان این که حدود 40 هزار تخت روانپزشکی بیمارستانی در کشور نیاز داریم، افزود: در حال حاضر کل تخت‌های موجود حدود 8 هزار تخت است و قدمت بعضی از این تخت‌ها مربوط به 100 سال گذشته است. متن کامل این خبر را می‌توانید با کلیک بر روی لینک علل بروز بیماری‌های اعصاب و روان/ نیاز کشور به 40 هزار تخت روانپزشکی مشاهده کنید.

«قابل توجه مدیران و معاونین مدارس: سری جدید دستگاه موبایل‌یاب ویژه مدارس با قابلیت شناسایی موبایل، تبلت، لپ تاپ و سایر وسایل الکترونیکی در حالت روشن و خاموش و همچنین ردیابی اشیاء دیگر مانند چاقو، سیگار و لوازم آرایشی و ... آماده ارائه و فروش است»؛ این تبلیغ مدتی است در فضای مجازی منتشر می‌شود. بر این اساس علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این باره به خبرنگار ایسنا، گفت: مطابق آیین‌نامه موجود، دانش‌آموزان در فضای آموزشی حق استفاده از موبایل را ندارند. در کنار این موضوع،  شناسایی و کشف چنین وسایلی همراه دانش آموزان از طریق این دستگاه‌ها نیز با روح تعلیم و تربیت تقارن ندارد. متن کامل این خبر با کلیک بر روی لینک واکنش آموزش و پرورش به تبلیغات "دستگاه‌های موبایل‌یاب ویژه مدارس" قابل دسترسی است.

بی‌توجهی مسوولان به طرح‌های داخلی ساخت موتورسیکلت/ رصد موتورهای متخلف با دوربین‌ها، رئیس کمیته عمران شورای شهرتهران از بی‌توجهی مسئولان به طرح‌های داخلی ساخت موتورسیکلت برقی انتقاد کرد. اقبال شاکری همچنین با گلایه از چراغ سبز وزارت صنعت به شماره‌گذاری 43 هزار دستگاه موتورسیکلت کاربراتوری، گفت: هفته گذشته رییس شورای شهر تهران در گلایه از این شماره‌گذاری غیرقانونی برای رییس جمهور نامه‌ای ارسال کرده و خواهان اجرای دقیق قانون شدند، اما متاسفانه به نظر می‌رسد که عزم عمومی برای مقابله با شماره‌گذاری این موتورسیکلت‌ها وجود ندارد.

ساخت زیرگذر چهارراه گلوبندک متوقف شد؛ به گزارش ایسنا، مدتی است که شهرداری تهران ساخت زیرگذر در چهارراه گلوبندک به منظور تسهیل در عبور و مرور افراد و کاهش بار ترافیکی منطقه بازار را در دستور کار قرار داده است، اما ساخت این زیرگذر موجب انتقاد اهالی دغدغه‌مند میراث فرهنگی شد که نهایتا صبح امروز رجبعلی خسروآبادی مشاور و رئیس سازمان و مدیرکل استان تهران، ساخت آن را متوقف کرد.

سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی توضیحاتی را درباره فعالیت آژانس های موبایلی ارائه کرد و در این باره به خبرنگار ایسنا، گفت: این آژانس ها مجوز نگرفته اند و باید در ساماندهی که توسط شهرداری ها و وزارت کشور صورت می گیرد تحت عنوان شرکت‌های حمل و نقل بار یا مسافر مجوز بگیرند. متن کامل این خبر را در لینک نظر پلیس راهور درباره اسنپ و تپسی ببینید.

رسانه‌ها تریبونی مطمئن برای طرح مطالبات زنان هستند؛ شهین‌دخت ملاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از گذشته تاکنون رسانه‌ها در کنش مطابق با زنان کارکرد چند وجهی داشتند و مانند یک تریبون مطمئن به طرح مطالبات زنان پرداختند که گاهی با پیگیری مصرانه اهالی رسانه، این مطالبات محقق شده است.

قدرت‌الله شمیرانی،‌ معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از راه‌اندازی مرکز مشاوره پیش از طلاق در البرز خبر داد و گفت: در یکی از فرهنگسراهای استان البرز آموزش و مشاوره پیش از طلاق را با همکاری شهرداری کرج و دادگستری راه‌اندازی کرده‌ایم که این مرکز در منطقه اسلام آباد کرج فعالیت دارد.

سرهنگ مسعود جبارزاده، رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد که امکان تشخیص پلاک کامل خودروهایی که نسبت به مخدوش کردن پلاک اقدام کرده باشند نیز وجود دارد. وی با اشاره به برخورد ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی با مخدوش کردن پلاک یا دستکاری در ارقام آن اظهار کرد: ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب تیم ها و گشت‌های محسوس و نامحسوس در اطراف مبادی ورودی طرح زوج و فرد و ترافیک حضور داشته و با خودروهایی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خود کرده باشند، برخورد خواهند کرد. متن این خبر با کلیک بر روی لینک تشخیص پلاک مخدوش خودروها با دوربین‌های ویژه قابل دسترسی است.

 به گزارش ایسنا، پنج تیتر پربازدید ایسنا، تا لحظه مخابره این خبر به شرح زیر است و با کلیک بر روی هر یک از تیترها، متن کامل خبر قابل دسترسی است:

تشخیص پلاک مخدوش خودروها با دوربین‌های ویژه

واکنش آموزش و پرورش به تبلیغات "دستگاه‌های موبایل‌یاب ویژه مدارس"

بیماری‌های ناشی از خشکی دریاچه ارومیه رصد می‌شوند

کودکان چاق سالم‌ترند یا کودکان لاغر؟

زنگ خطر آنفلوآنزای حاد پرندگان و قلدربازی متخلفین در فریدون‌کنار

انتهای پیام

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان