ماهان شبکه ایرانیان

اسکان ۳۵۰۰ کارتن خواب و بی خانمان در مددسراهای شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اسکان ۳هزار و ۵۰۰ کارتن خواب و بی خانمان طی شب گذشته در ۱۸ مددسرای شهر، گفت: مددسراهای شهرداری تهران به صورت ۲۴ ساعته پذیرای این افراد است

اسکان 3500 کارتن خواب و بی خانمان در مددسراهای شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اسکان 3هزار و 500 کارتن خواب و بی خانمان طی شب گذشته در 18 مددسرای شهر، گفت: مددسراهای شهرداری تهران به صورت 24 ساعته پذیرای این افراد است.

به گزارش ، رضا قدیمی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: شهرداری تهران با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای اسکان افراد کارتن خواب و بی خانمان انجام می دهد که 45 خودروی گشت سازمان خدمات اجتماعی به صورت 24 ساعته در معابر و مناطق شهر به گشت زنی پرداخته و نسبت به جذب افراد بی خانمان و کارتن اقدام می کنند.
وی گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در روز گذشته، مقرر شد علاوه بر این خودروها، هر منطقه 3 خودرو گشت برای جذب افراد کارتن خواب و بی خانمان در پاتوق ها و مراکز حضور آنان اختصاص دهد تا افراد کارتن خواب و بی خانمان در مددسراها اسکان پیدا کنند.
قدیمی با اشاره به فعالیت 18 مددسرا با ظرفیت 3هزار و 500 نفر افزود: از شب گذشته تاکنون، ظرفیت این مددسراها تکمیل شده و به صورت 24 ساعته میزبان افراد کارتن خواب و بی خانمان است.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: این سازمان از نظر فضا، ظرفیت و زیرساخت مشکلی برای اسکان افراد کارتن خواب و بی خانمان ندارد و حتی به صورت کف خواب با امکانات لازم میزبان این افراد است.
وی گفت: 30 دستگاه اتوبوس به صورت مددسرای سیار در محلات و پاتوق های افراد بی خانمان و کارتن خواب از جمله میدان شوش، چهارراه مولوی، محله های هرندی و فرحزاد آماده سازی شده است.
قدیمی افزود: برخی از افراد بی خانمان و کارتن خواب، مصرف کننده حاد مواد مخدر بوده و تمایلی برای حضور در مددسراها را ندارند که برای اسکان این افراد و در امان ماندن آنان از سرمای هوا مددسراهای سیار آماده سازی شده است.
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: پیش بینی می کنیم که عمده افراد کارتن خواب و بی خانمان از شب گذشته جذب و در مددسراها اسکان داده شده و افراد کمی در معابر حضور داشته باشند اما با این وجود فعالیت گشت های شهرداری تهران به صورت شبانه روزی تا پایان هفته و مساعدشدن هوا ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گزارشی از فوت افراد کارتن خواب و بی خانمان به علت سرما نداشتیم، گفت: از شهروندان درخواست می کنیم در صورت مشاهده افراد کارتن خواب و بی خانمان و اطلاع از پاتوق های این افراد از طریق تماس با سامانه 137 موضوع را به شهرداری تهران اطلاع دهند تا برای اسکان افراد کارتن خواب و بی خانمان اقدامات لازم صورت گیرد.
قدیمی افزود: سامانه 137 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شهروندان است که شب گذشته بیشترین تماس ها را با این سامانه داشته ایم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان