ماست ایسلندی و طرز تهیه آن در خانه

ماست ایسلندی یا اسکایر یک ماست بدون چربی و غلیظ است که به دلیل میزان پروتئین بالا و چربی بسیار پایین نزدیک به صفر جزو بهترین محصولات لبنی دردنیا است. پروتئین این ماست ۳ برابر ماست‌های دیگر است و به دلیل داشتن پروتئین بالا و چربی بسیار پایین، ماست مناسب ورزشکاران است.

ماست ایسلندی و طرز تهیه آن در خانه

ماست ایسلندی یا اسکایر یک ماست بدون چربی و غلیظ است که به دلیل میزان پروتئین بالا و چربی بسیار پایین نزدیک به صفر جزو بهترین محصولات لبنی دردنیا است. پروتئین این ماست 3 برابر ماست‌های دیگر است و به دلیل داشتن پروتئین بالا و چربی بسیار پایین، ماست مناسب ورزشکاران است.

این ماست به دلیل غلظت بسیار بالا برای درست کردن انواع کیک، محصولات لبنی میوه‌ای، دسر و کوکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما در قرن نهم به طور سنتی با کرم و قهوه سرو می‌شده است. اسکایر یک محصول لبنی سنتی ایسلندی است که کاملا ابریشمی است و در حالی که یک نوع ماست است، شبیه پنیر است. ماست ایسلندی توسط وایکینگ‌های باستانی در ایسلند ساخته شده است و از ماست‌های آمریکایی و اروپایی خیلی غلیظ‌تر است. این ماست به دلیل ساخته شدن از شیر بدون چربی همراه با محیط کشت زنده و پروتئین بالا کاملا پروبیوتیک است.

ماست ایسلندی در سال 2005 توسط شخصی به نام زیگی هلمرسون به مردم معرفی شد و از آن پس با نام زیگی به فروش می‌رسد. این محصول از برداشتن چربی از شیر کم چرب ساخته می‌شود، به طوری که شیر پس از به کار بردن مایه ماست قبلی در محیط گرم قرار داده می‌شود و پس از غلیظ شدن، آب آن بوسیله کیسه پنیر تخلیه می‌شود.

طرز تهیه ماست ایسلندی به شیوه زیگی

درجه حرارت شیر را بالا ببرید سپس آن را به آرامی به 43 درجه سلسیوس برسانید. مقداری شیر گرم را به مایه ماست ایسلندی اضافه کنید سپس آن را داخل قابلمه شیر گرم بریزید.

3 قطره مایه پنیر را به آب سرد بدون کلر اضافه کرده سپس به مواد قبلی اضافه کنید. قابلمه را 12 ساعت کنار بگذارید تا به شکل زیر شود.

 

مرحله اول طرز تهیه ماست ایسلندی

یک آبکش را به همراه یک کیسه پنیر دو لایه روی یک کاسه قرار دهید. ماده را به وسیله قاشق داخل کاسه بریزید و به هیچ وجه تا زمانی که به انتهای قابلمه نرسیدید مایع را سرریز نکنید چون مواد مغذی ظریف آسیب می‌بینند.

مرحله دوم طرز تهیه ماست ایسلندی

 

ماست دلمه شده را در یک محیط سرد قرار دهید تا برای 4 تا 8 ساعت به صورت دست نخورده باقی بماند و آب ماست کاملا خارج شود.

 

مرحله سوم طرز تهیه ماست ایسلندی

 

ماست را درون یک کاسه بریزید و با یک همزن برقی هم بزنید. یک قاشق سوپ خوری مایه پنیر اضافه کنید تا آن را به قوام ابریشمی برساند.

 

مرحله چهارم طرز تهیه ماست ایسلندی

 

می‌توانید ماست را به کمک یک شیرین کننده شیرین کنید تا خوشمزه تر شود.

 

مرحله پنجم طرز تهیه ماست ایسلندی

مقداری از ماست را برای درست کردن ماست بعدی کنار بگذارید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان