میشائیل هانکه یک سریال جدید در دست ساخت دارد

میشائیل هانکه نیز به جمع کارگردانان شناخته شده‌ای که به سریال‌سازی روی آورده‌اند، اضافه شد؛ وی قصد دارد یک سریال انگلیسی ۱۰ قسمته با عنوان «کتاب کوین» (Kelvin’s Book) بسازد.

میشائیل هانکه یک سریال جدید در دست ساخت دارد

میشائیل هانکه نیز به جمع کارگردانان شناخته شده‌ای که به سریال‌سازی روی آورده‌اند، اضافه شد؛ وی قصد دارد یک سریال انگلیسی 10 قسمته با عنوان «کتاب کوین» (Kelvin’s Book) بسازد.

این کارگردان اتریشی که جوایز ارزشمندی چون نخل طلایی جشنواره‌ی فیلم کن و هم‌چنین جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی زبان سال 2012 (برای فیلم «عشق» (Amour)) را دریافت نموده است، خبر داده که سریال جدیدش داستان دنیایی ویران شده، در آینده‌ای نزدیک را روایت خواهد کرد.

 هانکه یکی از مشهورترین فیلمسازان سینمای معاصر است که به خاطر خلق آثار موفقی چون «بازی‌های مسخره» (Funny Games)، «معلم پیانو» (The Piano Teacher)، و «مخفی» (Caché) شناخته می‌شود. او می‌گوید که ساختن یک سریال به وی فرصت کار روی داستانی بلند را خواهد داد:

«بعد از ساختن 10 تله فیلم و 10 فیلم سینمایی می‌خواهم برای یک بار هم که شده روی یک داستان بلند کار کنم.»

کمپانی سازنده‌ی «کتاب کوین» تایید کرده که زبان این سریال انگلیسی خواهد بود. بدیهی است که این کار برای افزودن تعداد مخاطبان و پلتفرم‌های پخش کننده صورت گرفته است. نیکو هوفمن، مدیر عامل کمپانی UFA GmbH (اونیورزوم فیلم) می‌گوید:

«تاکنون هیچکدام از آثار کارگردانان معاصر مرا به اندازه‌ی آثار میشائیل هانکه تحت تاثیر قرار نداده و برای من الهام بخش نبوده است.

کتاب کوین داستانی کاملا غنی، درگیر کننده و جاه طلبانه دارد. با توجه به المان‌های معاصر موجود در سریال و بررسی شدن تاثیرات عصر دیجیتال در آن، زمانی بهتر از الان برای انتشار این پروژه وجود ندارد.»

به نظر می‌رسد که «کتاب کوین» نسبت به آثار قبلی هانکه متفاوت خواهد بود. وی در جدیدترین فیلمش، «پایان خوش» (Happy End)، داستان یک خانواده‌ی بورژوازی از شهر کاله را روایت می‌کرد؛ افراد این خانواده نسبت به دنیا دیدی بدون احساس داشتند و این یعنی آنان به بحران پناهندگان اهمیتی نمی‌‎دادند. (اشاره به اتفاقات حال حاضر.)

در سریال جدید هانکه شاهد تلاش گروهی از جوانان برای بقا در دنیایی بی‌رحم خواهیم بود. جز این، اطلاعات بیشتری از داستان در دسترس نیست.

کار ساخت «کتاب کوین» هنوز شروع نشده و قراردادی هم برای پلتفرم انتشار آن بسته نشده است؛ اما امید می‌رود که بزودی بتوانیم آن را تماشا کنیم…

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر