بازاریابی آنلاین چیست؟
وقتی بحث بازاریابی آنلاین در میان باشد، لزوماً در مورد تقویت تجارت آنلاین شما از طریق چندین کانال بحث میکنیم، این کانال ها شامل تحقیق، بخش شبکه اجتماعی، ویدیو ها، ایمیل مارکتینگ و نمایش بنر های تبلیغاتی میشود. در ادامه با یوکن همراه باشید.
مشتریان امروزی در کانال ها و شبکه های اجتماعی زندگی میکنند و بازاریابی آنلاین یعنی پیدا کردن راهی برای ظاهر شدن در زمان درست برای جذب مشتریان است. اینترنت نحوه خرید کالا و خدمات توسط مردم را متحول کرده و حالا که روی موبایلها اینترنت موجود است این تجربه در هر جایی ممکن است و این موضوع مشتری را در پروسه خرید قرار میدهد. آنها منابعی برای جستجو، مقایسه گزینه ها، به اشتراک گذاشتن یافته ها و حتی پرسش در مورد توصیه ها دارند که همگی بهطور دیجیتالی انجام میشود و اغلب بطور همزمان اتفاق می افتد. چیزی که روزی در بازاریابی هنجار بود حالا عقب نشینی کرده و جایش را به همتای آنلاینش داده است. پرینت جایش را به خواندن داده و مردم از تلویزیون به سراغ برنامههای درخواستی شرکتهای دیجیتالی مثل "نِتفیکس" (Netflix) رفته اند. در حین قدم زدن در خیابان یک پیام از شرکت آنلاین خردهفروش مورد علاقهتان دریافت می کنید برای همین آگهی های ویترین ها و ایستگاه اتوبوس را از دست میدهید. موسیقی در مسیر راه جای رادیو را گرفته و پرداخت هزینه در ازای خدمات تبلیغات را از تجربه ها حذف میکند.
حتی صفحات اطلاعاتی با مکانیاب گوگل (google local) و یِلپ (yelp) جایگزین شده که مشتری می تواند نظرات را بخواند و حتی تصاویر کسب و کار را داشته باشد. حتی در فروشگاهای واقعی هم مردم با گوشی موبایل بارکدها را اسکن میکنند، معاملات را دنبال میکنند و تصمیم میگیرند که بهتر است آنلاین خرید کنند یا خیر. و اینجاست که بازاریابی آنلاین وارد عمل میشود. شما بهعنوان یک تجارت باید در این کانال ها متمایز باشید. با این تعداد زیاد نقاط تعامل و مقدار بی انتهای کانالها، بازاریابی آنلاین می تواند طاقت فرسا باشد. بنابراین برای اینکه روی این روش تمرکز کنیم بهتر است در مورد سه نوع رسانه حرف بزنیم که در بازاریابی آنلاین استفاده میشود.
رسانه های پولی، رسانه هایی که مالِکش هستید و رسانههایی که به دست آوردید.
رسانههایی که برایش هزینه داده اید و هرچیزی را که برایش پول داده اید تشکیل میدهید. این شامل کانالهایی مثل "گوگل اِواردز" (google awards)، آگهی های پرداخت شده فیسبوک و بازاریابی بصری میشود.
رسانههایی که مالکش باشید شامل کانالهایی میشود مثل وبسایت شما و یا وبلاگی که خواننده های فعالی دارد.
رسانههایی که به دست آورده باشید رسانه اصلی جهانی است.حسابهای رسانه های اجتماعی شما که در وبلاگتان قید شده و مقالههایی که در مورد شما نوشته شده کانال های رسانه ای را تشکیل میدهند که به دست آوردید. و همه این کانالها نقاط اشتراکی دارند درست مثل زمانی که یک کاربر در تعامل با دیگران اشتراک دارد. و اینها در کنار هم زیربنای بازاریابی آنلاین را تشکیل میدهد.
پس در نهایت بازاریابی آنلاین پروسه قرار دادن کسب و کار شما در ابتدا و مرکز صفری است که مشتری شما طی میکند.
در زمینه "بازاریابی آنلاین" شما را به خواندن سایر مقالات آموزشی در این زمینه دعوت میکنیم :
منبع: UCAN