ماهان شبکه ایرانیان

چرا باید پادکست را نیز به استراتژی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید؟

فرقی نمی کند که چه کسب و کاری را اداره می کنید، در هر صورت رقیبانی در بازار هدف شما حضور دارند که باید با آنها مقابله کنید

بازاریابی - چرا باید پادکست را نیز به استراتژی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید؟
چرا باید پادکست را نیز به استراتژی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید؟

فرقی نمی کند که چه کسب و کاری را اداره می کنید، در هر صورت رقیبانی در بازار هدف شما حضور دارند که باید با آنها مقابله کنید. شاید محصول یا خدماتی که ارائه می دهید، در مقایسه با سایر گزینه های موجود در بازار  بهتر باشد و یا اینکه توانایی رقابت با آنها را نداشته باشید. اینکه بتوانید بهترین گزینه را پیشنهاد کنید، هیچ اهمیتی ندارد. در عوض شما باید مطمئن شوید که بازار هدف، درک درستی از فعالیت های شرکت شما دارد؛ مخاطبان بازار هدف باید بدانند که فعالیت های شما، بهترین گزینه ی پیش روی آنهاست. تا زمانیکه مردم، چنین چیزی را باور نکنند، شاید هرگز از شما خرید نخواهند کرد.

با این اوصاف، چطور می توانید خودتان را از دیگران متمایز کنید؟ انتشار آنلاین محتوا یکی از بهترین روش ها به شمار می رود؛ البته به شرط اینکه از کیفیت بالایی برخوردار باشد و حقیقتا برای مصرف کننده های بازار هدف شما مفید باشد. مواردی که منتشر می کنید، حسن نیت شما را نشان می دهد، باعث می شود که اعتماد مخاطبان را به دست آورید و شما را به عنوان یک شرکت یا فرد معتبر در صنعت خود معرفی می کند.

مشتری های بالقوه در بازار هدف شما، دائما در حال دست و پنجه نرم کردن با چیزی هستند؛ مساله ای باعث می شود که شب ها بیدار بمانند، آنها به یک نتیجه ی خاص نیاز دارند و حاضرند برای آن پول خرج کنند. ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم، بنابراین این احتمال وجود دارد که آنها نیز به دنبال اطلاعات یا محتوایی باشند که به آنها در پیدا کردن یک راه حل کمک می کند.

دقیقا به همین دلیل است که تمامی کسب و کارهای امروزی باید استراتژی بازاریابی محتوا داشته باشند. یک برنامه ی صوتی می تواند مخاطبان بازار هدف شما را در یافتن پاسخ یاری دهد، علاوه بر اینکه آنها می دانند که در صورت نیاز، می توانند شما را پیدا کنند.

جویی پالیزی، بنیانگذار موسسه ی بازاریابی محتوا و نویسنده ی کتاب Epic Content Marketing، در کتاب خود، بهترین تعریف از محتوا را ارائه کرده است. پالیزی، بازاریابی محتوا را به عنوان "بازاریابی و پروسه ی کسب و کار برای خلق و توزیع محتوای ارزشمند و قانع کننده برای جذب، به دست آوردن و برقراری تعامل با مخاطبان هدفی که به خوبی توصیف شده و درک شده اند" معرفی کرده است.

باید بدانید که محتوا چطور می تواند به شما کمک کند.

محتواهایی که بر مبنای اطلاعات دقیق و با تفکر عمیق نوشته شده، توانایی کمک کردن به مخاطبان را دارد. بنابراین، در اختیار گذاشتن یک کال تو اکشن برای آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آنها را ترغیب کنید که از وب سایت شما  دیدن کنند، یک مشاوره ی رایگان در نظر بگیرید و یا آنها را مشترک خبرنامه های خود کنید. تمامی این ابزارها درواقع راهی را برای ایجاد رابطه و به دست آوردن مشتری پیش روی شما قرار می دهد.

مدل های مختلفی از محتوا نیز وجود دارند که مردم به دنبال آنها هستند. پست های بلاگ، مقاله های مجلات، ویدیو، وبینار، کاغذهای سفید و کتاب های الکترونیکی، از رایج ترین مدل ها به شمار می روند. مدل های بسیار متنوعی وجود دارند؛ تعدد این فرصت های محض، کارآفرینان و سازمان ها را سردرگم می کند. آنها به درستی نمی دانند که کدام یک از مدل های بازاریابی محتوا را به کار بگیرند.

توصیه ی ما: اگر تا به حال از طریق پادکست با بازار هدف خود ارتباط برقرار نکرده اید، پس پیشنهاد می کنیم که اولین قطعه ی محتوای صوتی خود را راه اندازی کنید. این 7 روش، اهمیت این موضوع را به شما نشان می دهد؛ با یوکن همراه شوید:

1. استفاده از آن آسان تر است.

پادکست در مقایسه با محتوای متنی و ویدیو، راه های دسترسی آسان تری دارد. مخاطبان شما مجبور نیستند که دست از کار کردن بردارند تا بتوانند منحصرا روی محتوای شما متمرکز شوند. آنها برای مثال می توانند همزمان با ورزش کردن، رانندگی کردن و غیره، به محتوای شما گوش کنند. پادکست شما باعث نمی شود که از فعالیت های روزانه ی خودشان فاصله بگیرند.

2. دسترسی شما را افزایش می دهد و مخاطبانتان را پرورش می دهد.

زمانی که پادکست خود را روی پلتفرم هایی مثل iTunes و Stitcher منتشر می کنید، در واقع آن را به صورت رایگان، در برابر هزاران شنونده ی بالقوه قرار داده اید. این پلتفرم ها، موتورهای جستوگر هستند؛ مردم از این پلتفرم ها، علاوه بر جستجوی موسیقی، برای پیدا کردن پادکست هم استفاد می کنند. همین نحوه ی انتشار طبیعی، میزان دسترسی شما را افزایش می دهد و باعث رشد مخاطبان می شود.

3. کم هزینه است و روند تولید سریعی دارد.

ضبط یک قسمت از پادکست، در مقایسه با نوشتن یک محتوا یا ضبط یک ویدیو، زمان بسیار کمتری را به خود اختصاص می دهد. برای تولید یک قسمت از پادکست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که صدای خود را در هنگام حرف زدن، ضبط کنید. یک میکروفون با کیفیت و برنامه ی ضبط صدای خوب را تهیه کنید؛ اینها تمام چیزی هستند که برای تولید یک محتوای صوتی به آن نیاز دارید.

4. فورومی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید با متخصصان صنعت خود مصاحبه کنید.

استفاده از فرمت مصاحبه های محبوب، شرایطی را برای مخاطبان شما فراهم می کند تا از تخصص، موفقیت ها و شکست های مهمانان شما درس بگیرند. شما نیز از این کار بهره مند می شوید؛ چرا که  می توانید متخصصان دیگری را به شبکه ی انسانی خود اضافه کنید. علاوه بر این، اگر مهمان شما تصمیم بگیرد که این مصاحبه ها را ارتقا دهد، می توانید این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار دهید.

5. این کار باعث می شود که یک سر و گردن از دیگر رقیبان بالاتر باشید.

تولید پادکست در چند سال گذشته با تحولاتی روبرو بوده است؛ با اینحال هنوز از فضای کافی برای تولید محتوای شما برخوردار است. بسته به محصول یا موضوع فعالیت خود، احتمالا با چند رقیب دیگر در بازار دست و پنجه نرم می کنید؛ این در حالیست که با تولید محتوای صوتی می توایند خودتان را از دیگر رقیبان متمایز کنید و خودتان را به عنوان یک فرد یا کسب و کار معتبر به مخاطبان معرفی کنید.

6. باعث می شود که اعتماد مخاطبان را به دست آورید.

محتوای صوتی، ماهیت شخصی دارد. زمانی که مردم صدای شما را می شنوند، در واقع شخصیت و اعتبار شما را می شنوند. زمانی که شما درباره ی موضوعی حرف می زنید، مخاطبان می توانند هیجان و دیگر احساسات را از صدای شما تشخیص دهند. همین مساله باعث می شود که راحت تر شما را درک کنند، دوست داشته باشند و به شما اعتماد کنند. پادکست به مخاطبان بازار هدف شما کمک می کند تا احساس کنند که از قبل شما را می شناختند.

7. باعث می شود که مشتریان بیشتری را جذب کنید.

در پایان هر قسمت از پادکست، یک کال تو اکشن قرار دهید. یک مسیر مستقیم را در اختیار آنها بگذارید و مطمئن شوید که صفحه ی فرود، لیست مشترکین ایمیل  یا دیگر ابزارها، از قبل آماده ی کاربری هستند. تا حد امکان باید دسترسی شنونده ها را آسان کنید. با انجام دقیق این پروسه ها، باعث می شوید که هر دفعه، تعداد بیشتری از مخاطبان به شما گوش کنند، مشترک ایمیل شما شوند و مقاله های آنلاین شما را دانلود کنند.

 

منبع: Entrepreneur

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان