ماهان شبکه ایرانیان

۴ نکته برای افزایش توانایی‌های خانم‌ها

خانم‌ها در همه جای دنیا همواره به‌ دنبال یافتن روش‌هایی برای افزایش قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود هستند

خانم‌ها در همه جای دنیا همواره به‌ دنبال یافتن روش‌هایی برای افزایش قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود هستند. توانمندسازی یکی از فاکتورهای ضروری در موفقیت و پویایی یک جامعه است؛ همان‌طور که ثابت شده افزایش قابلیت‌ها و توانایی‌های خانم‌ها در مسیر ریشه‌کن کردن فقر در یک جامعه تاثیر مستقیم دارد. توانمندسازی به طور کلی به ترغیب شما برای کسب مهارت‌های جدید، اعتمادبه‌نفس و مثبت اندیشیدن درباره‌ی خودتان گفته می‌شود. توانمندسازی در واقع به شما کمک می‌کند تا بدانید توانایی انجام هر آن‌چه در ذهن دارید را در خودتان دارید. نکات و موارد بسیاری وجود دارد که خانم‌ها می‌توانند برای بهبود و افزایش قابلیت‌ها و توانایی‌های خود و همین‌طور برای ساختن دنیایی بهتر، مد نظر قرار دهند.

در ادامه‌ی این مطلب بنیتا، می‌توانید با 4 مورد از این نکات مهم بیش‌تر آشنا شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

قدرت زنان

 

1- موقعیت‌های فراگیری را دریابید.

توانمندسازی همیشه با یادگیری و تحصیلات به دست می‌آید. یادگیری، مهم‌ترین عاملی‌ست که هر زنی باید برای پیشرفت روانی و احساسی خود در نظر داشته باشد. فراگیری و تحصیل، نه تنها در این دو مورد باعث پیشرفت شما خواهد بود، بلکه در موضوع یادگیری مهارت‌های مختلف و افزایش اعتمادبه‌نفس شما نیز موثر است. یاد گرفتن چیزهای جدید، خود یک پروسه‌ی کامل توسعه و پیشرفت است. تحصیلات، علاوه بر این‌که شما را به پیگیری علایق‌تان ترغیب می‌کند؛ به شما در شناخت دنیای اطرافتان نیز کمک می‌کند. و همه‌ی این‌ها در کنار موضوع مشخصی‌ است که قصد دارید در آن متخصص شوید.

این ابزار قدرتمند شما را در مسیر پیشرفت و موفقیت یاری خواهد داد. تحصیلات و فراگیری مهارت‌ها و قابلیت‌های جدید به شما در تحقق رویاها، دستیابی به موقعیت‌های شغلی، کمک به دیگران و ساختن اعتمادبه‌نفس خود و فرزندانتان کمک خواهد کرد.

 

2- مثبت فکر کنید

هیچ‌گاه قدرت یک طرز فکر مثبت را دست کم نگیرید. ذهن انسان بسیار قدرتمند است. ذهن شما می‌تواند همه چیز را داخل یا خارج از هویت و شخصیت‌تان کنترل کند. مثبت‌اندیشی در موقعیت‌ها و شرایط مختلف، به خانم‌ها یک حس آرامش، آرامش خاطر، شادی، بهره‌وری و همین‌طور احساس ارزش و عزت نفس می‌دهد. اگر به شکل روزانه در راستای آشنایی با چگونگی فعالیت ذهن خود حرکت کنید، خواهید توانست با توجه به وضعیت ذهنی و روانی خود، کنترل افکارتان را در دست بگیرید. مثبت‌اندیشی به خانم‌ها کمک خواهد کرد که مشکلات و چالش‌های روزمره‌ی زندگی را با اعتماد‌به‌نفس و لبخند حل کنند؛ زیرا احساس خواهید کرد نهایتا هر موقعیت یا چالشی به خوبی و به نفع خودتان و دیگران حل خواهد شد.

 

3- اعتماد‌به‌نفس و باور داشته باشید

یادگیری و مثبت‌اندیشی، منتج به اعتماد‌به‌نفس بالای شما خواهد شد. اعتماد‌به‌نفس، به شما شور و شوق و آمادگی لازم را خواهد داد تا هیچ‌گاه تسلیم نشوید و به خودتان باور داشته باشید.‌ خانم‌هایی که اعتماد‌به‌نفس داشته باشند، شکست‌ها و چالش‌ها را به‌عنوان موقعیت‌هایی برای یادگیری، رشد و پیگیری رویاهایشان خواهند دید. آن‌ها می‌دانند حتی با وجود موانع مختلف، قادر خواهند بود با آزمایش راه‌های دیگر به رویاها و اهداف خود دست پیدا کنند.

اعتماد به نفس

 

4- ریسک‌پذیر باشید

تصمیم‌گیری برای امتحان کردن روش‌های مختلف برای تغییر مسیر زندگی، آن‌چیزی‌ است که باعث توانمندسازی خانم‌ها خواهد شد. زمانی که در زندگی شخصی یا کاری خود احساس کمال نمی‌کنید، آن‌چه به شما کمک خواهد کرد، تلاش برای تغییر و یافتن راهکار عملی این تغییر است. این اصل که زندگی را باید با خوشحالی، تعادل و توازن زندگی کرد، باعث خواهد شد تا بتوانید این «تغییر» را دنبال کنید. برای خیلی‌ها، در ابتدا، پذیرش ریسک و خطر با نگرانی و دلهره همراه است. آن‌ها با درنگ و دودلی روبه‌رو خواهند بود. اما در نهایت، خانم‌های موفق، با پذیرفتن خطرات و استفاده از ابزار دانش، اعتماد‌به‌نفس و مثبت‌اندیشی به جایی که می‌خواهند، می‌رسند. افراد موفق، می‌دانند که می‌خواهند با زندگی‌شان چه کنند و چگونه باشند؛ و این خواسته را به واقعیت تبدیل می‌کنند.

در کنار تمام نکات و مواردی که خانم‌ها باید برای موفقیت و توانمندسازی خویش به کار بگیرند، نیاز به نظم شخصی، انکارناپذیر است. نکات هوشمندانه‌ای مانند تغذیه‌ی سالم، داشتن خواب کافی، تمرکز بر کارهای پیش‌رو، پیگیری ورزش روزانه‌ی منظم، صبوری و مسئولیت‌پذیری در قبال زندگی خودشان، همگی مواردی هستند که خانم‌های موفق دارای آن‌ها هستند. نکاتی که همگی به آینده‌ی زندگی‌شان مرتبط است. هر زنی می‌تواند برای تغییر دنیا، تغییر را در خودش آغاز کند. این‌ها همگی، با پشتکار و داشتن رویاهای بزرگ، می‌تواند از همین لحظه آغاز شود. امتحان کنید!

اگر دوست داشته باشید می‌توانید سری به مطلب «همدلی، اصلی‌ترین عامل بهبود عملکرد افراد» این بزنید.

منبع: Lifehack


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان