ماهان شبکه ایرانیان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور:

نگاه مسئولان نسبت به توسعه اقتصادی و روستایی تغییر کند

سمنان- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور، بابیان اینکه نگاه مسئولان نسبت به توسعه اقتصادی و روستایی تغییر کند، گفت: باید فرصت‌های توسعه و ظرفیت‌ها را بشناسیم.

نگاه مسئولان نسبت به توسعه اقتصادی و روستایی تغییر کند

به گزارش خبرنگار مهر، سید ابوالفضل رضوی در همایش فرمانداران و بخشداران استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه بزرگ‌ترین مشکل کشور نگاه حاکم بر ما تصمیم‌گیرندگان است، تأکید کرد: تا نگاه ما به مسائل اقتصادی به مردم تغییر نکند راه توسعه اقتصادی به منزل مقصود نمی‌رسد لذا باید ظرفیت‌ها را شناسایی کرده و فرصت‌های توسعه را تبیین کنیم.

وی افزود: در راستای توسعه نخستین کار باید تغییر نگاه اقتصادی باشد، امروز باید قبول کرد که دولت نباید بنگاه‌داری کند چراکه دولت حجیم، دولتی قدرتمند نیست پس باید مردم به مشارکت دعوت شوند.

معاون رئیس‌جمهور بابیان اینکه دولت باید به دنبال خدمتگزاری باشد نه توسعه‌طلبی، تأکید کرد: دومین کاری که باید برای توسعه کشور پس از تغییر نگاه مسئولان صورت گیرد، آموزش است اگر آموزش نباشد با تغییر نگاه نمی‌توان کاری را از پیش برد پس باید به مردم آموخت که می‌توان در توسعه مشارکت کرد.

رضوی با دفاع از سیاست‌های دولت روحانی در مقوله توسعه، تأکید کرد: اصلی‌ترین کار ایجاد اشتغال در دولت وام‌های اشتغال‌زایی مناطق محروم و روستایی با بهره‌های شش درصد است که محل اجرای آن، روستاها مناطق عشایری بود که خوشبختانه شاهد اقدامات خوبی در آن بودیم امروز اما سازمان‌های مرتبط باید به‌درستی هم در ایفای مسئولیت خود و هم نظارت دقت نظر داشته باشند تا این اشتغال روستایی و متعاقب آن مهاجرت معکوس تسریع شود.

وی بابیان اینکه هم باید به مردم اعتماد کرد و هم در بینشان اعتماد ایجاد کرد، افزود: باید فرصت رشد را به روستاها بدهیم تا بتوانند در اقتصاد ما مشارکت داشته باشند چراکه ظرفیت‌های فراوانی در روستاهای ما نهفته است و این رسالت بزرگ فرمانداران محسوب می‌شود که این ظرفیت‌ها را بیرون کشیده، معرفی کنند و برای توسعه آن‌ها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند تا شاهد اشتغال روستایی و مهاجرت معکوس باشیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان