فرازهایی از زندگانی پربرکت آیت الله شیخ علی کرمی

خاندان کرمی از خاندان های علمی اصیل و قدیمی خوزستان می باشد این خاندان شریف النفس و کریم النسب مشهور به علم و شرف و ادب و خوشنامی و سایر صفات اند و رجال نام آوری در زمینه علوم دینی از این خاندان برخاسته اند

فرازهایی از زندگانی پربرکت آیت الله شیخ علی کرمی
خاندان کرمی از خاندان های علمی اصیل و قدیمی خوزستان می باشد این خاندان شریف النفس و کریم النسب مشهور به علم و شرف و ادب و خوشنامی و سایر صفات اند و رجال نام آوری در زمینه علوم دینی از این خاندان برخاسته اند. دراوایل قرن یازده هجری قمری به نجف اشرف مهاجرت کردند. مقبره این خاندان در نجف در شمال آرامگاه شیخ محمد حسن نجفی صاحب جواهرالکلام فی شرح شرایع السلام می باشد.
این شجره جلیل القدر و عظیم الشان در خوزستان دارای شان و اعتبار و عزت بوده است و همواره ارشاد مردم را برعهده داشتند.
حضرت آیت الله شیخ علی کرمی (ره ) در سال 1303 هجری شمسی برابر با 1343 هجری قمری در شهر علم و اجتهاد نجف اشرف و در خاندان زهد و عرفان و فقاهت دیده به جهان گشود.
پدر ایشان عالم ربانی و عارف صمدانی حضرت آیت الله العظمی شیخ محمد طه کرمی از سرآمدهای دوران خویش خود شخصا به تربیت و تعلیم فرزند خود همت گمارده و با تلاش و جدیت فراوان نسبت به پرورش علمی فرزندان خویش اقدام فرمودند.
مادر ایشان صبیه شیخ ابوالقاسم ما مقانی فرزند شیخ حسن مامقانی مرجع شهیر و صاحب تنقیح المقال بود. طولی نکشید که معظم له از طلاب فاضل حوزه و از شاگردان مبرز آن گردید تلاش و جهاد علمی در کنار تربیت و تزکیه نفس وی را الگویی عملی برای سایرین ساخت .
پس از پایان مراحل مقدماتی و دروس سطح معظم له در مباحث اجتهادی علمای بزرگ و فقهای دوران حوزه علمیه نجف اشرف شرکت کرده و بهره های فراوانی بردند.
معظم له از محضر فقهای عظام و مراجع بزرگ عالم تشیع همچون حضرت آیت الله العظمی سیدعبدالهادی حسینی شیرازی (قدس سره ) حضرت آیت الله العظمی سید محسن طباطبایی حکیم (قدس سره ) حضرت آیت الله العظمی شیخ حسین حلی غروی (قدس سره ) و حضرت آیت الله العظمی سید ابوالقاسم موسوی خوئی (قدس سره ) بهره های فراوانی کسب کرده اند.
تقریرات و تالیفات علمی و اجتهادی ایشان فراوان است اما بعد عرفانی و شیوه زاهدانه ایشان و احتیاط فراوان از هرگونه شائبه شهرت طلبی سبب شد که با وجود توانایی علمی و ادبی بالای ایشان اقدامی در جهت چاپ و انتشار آثار خویش ننمایند.
پس از ارتحال ملکوتی پدر بزرگوارشان در ماه محرم سال 1388 هجری قمری بنابه درخواست مصرانه مردم معظم له به منظور ارشاد هدایت از نجف اشرف به دشت آزادگان مهاجرت نمود.
سالیان درازی را به تربیت نسل جوان حل مشکلات مردم و تاسیس مراکز دینی و علمی پرداختند.
تربیت شدگان ایشان هم اکنون از خدمتگزاران و مسوولان عالی رتبه نظام مقدس اسلامی است .
در جریان انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام راحل (ره ) نقشه هدایتگرانه و انقلابی ایشان در شهرستان دشت آزادگان و سایر مناطق خوزستان سرنوشت ساز و تعیین کننده بود.
تشکیل کمیته انقلاب اسلامی وسایر اقدامات انقلابی ایشان در حافظه تاریخی مردم ماندگار و فراموش ناشدنی است . مقاومت دلیرانه ایشان در جنگ تحمیلی و سازماندهی عشایر قهرمان منطقه کینه دشمنان بعثی را برانگیخت تا جایی که خانه ایشان را تخریب کردند. در تمام دوران جنگ ایشان با وجود مشکلات فراوان در سخت ترین روزها اهواز را ترک نکرده و در خانه محقر خود نسبت به تربیت رزمندگان و حمایت از آنان اقدام می کردند.
آیت الله شیخ علی کرمی اسوه زهد و بردباری بنده صالح خدا و مجاهد فی سبیل الله عالم عامل و عاشق اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) دوشنبه شب در سن 83 سالگی در اهواز دارفانی را وداع گفت و در روز چهارشنبه مورخه 86 9 14 همزمان با اذان ظهر در جوار مرقد برادر بزرگوارش علامه شیخ محمد کرمی در حوزه علمیه آن علامه آرمید.
اصفهان
ارسال توسط کاربر محترم سایت : sajad2007
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر