ماهان شبکه ایرانیان

دبیر ارتقای آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان:

۳۷۰ تیم از سراسر کشور در سومین جشنواره ملی ایده‌ها ثبت نام کردند

دبیر ارتقای آگاهی‌های عمومی معاونت اجتماعی قوه قضاییه با بیان اینکه ۳۷۰ تیم از سراسر کشور در سامانه سومین جشنواره ملی ایده‌ها ثبت نام کردند گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته رشد ۵. ۳ برابری داشته است.

370 تیم از سراسر کشور در سومین جشنواره ملی ایده‌ها ثبت نام کردندمهدی افتخاری دبیر ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در رابطه با روند برگزاری جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها گفت: خوشبختانه استقبال از سومین دوره جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها نسبت به دو دوره قبل بسیار بهتر بوده است.

وی با اعلام ثبت بی سابقه 370 تیم شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته رشد 5. 3 برابری داشته است.

افتخاری بیان کرد: 225 تیم از تعداد تیم‌های ثبت نام شده پس از غربالگری اولیه به مرحله داوری میانی جشنواره راه یافتند.

رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها اظهار کرد: مهلت ثبت و ارسال ایده‌ها تا 30 دی ماه بود که به علت استقبال تا ده بهمن ماه تمدید شد.

وی ادامه داد: ایده این تیم‌ها در روز‌های 17 و 18 بهمن توسط کمیته داوران میانی جشنواره بررسی شد و تعداد 65 تیم (54 تیم بخش بزرگسال و 11 تیم در بخش دانش آموزی) امکان حضور در مرحله نهایی جشنواره را کسب کردند.


افتخاری تصریح کرد: سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها در 2 رده سنی بزرگسالان و دانش آموزی در حال برگزاری است و آسیب‌های حوزه خانواده، آسیب‌ها و جرایم فضای مجازی، اعتیاد و سایر عادات مخرب، تخلفات رانندگی و ترویج فرهنگ آمد و شد سالم، جرایم و آسیب‌های حوزه سلامت جسم و روان، جرایم مالکیت معنوی و سرقت ادبی، جرایم اقتصادی و سایر جرایم  و آسیب‌های اجتماعی به عنوان هشت محور سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها تعیین شد

این مقام مسئول بیان کرد: در این جشنواره موضوعات تخلفات رانندگی با 46 ایده، سایر جرایم و آسیب‌های اجتماعی با 41 ایده، آسیب‌ها و جرایم فضای مجازی با 33 ایده و آسیب‌های حوزه خانواده با 32 ایده به ترتیب بیشترین تعداد ایده‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی جشنواره ترکیبی از 20 استان کشور هستند و استان تهران با 20 تیم و استان‌های اصفهان و خراسان رضوی هر کدام با شرکت 8 تیم بیشترین تیم‌های راه یافته به مرحله پایانی جشنواره را دارا هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون رویداد استارت‌آپی با این حجم در کشور برگزار نشده افزود: بیشترین آمار مربوط به رویدادی با 63 تیم بوده است.

دبیر سومین جشنواره ملی ایده‌ها و فرصت‌ها گفت: تیم‌های راه یافته به مرحله پایانی در روز‌های 26 و 27 بهمن در دانشگاه صنعتی شریف به رقابت خواهند پرداخت و 5 اسفند ماه همراه با اعطای جوایز به تیم‌های برگزیده اختتامیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی در رابطه با طرح‌های برتر سال قبل هم توضیح داد: در مراسم اختتامیه امسال رونمایی از دو ایده برتر سال 95 با نام‌های مرد قانون و دو یار را خواهیم داشت. مرد قانون یک بازی است که در قالب پلتفرم اندروید طراحی شده است و قوانین راهنمایی و رانندگی را به کاربران در رده‌های سنی مختلف آموزش می‌دهد. ایده دو یار نیز اپلیکشنی درمورد سبک زندگی سالم پس از طلاق است.

افتخاری در پایان از داوران و کارشناسانی که بیش از 300 ایده را داوری کردند و نیز از مدیران دانشگاه شریف و دبیرخانه‌های مناطق چهارگانه اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز بابت همکاری و تلاش‌هایشان قدردانی کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان