استاندار خوزستان:

پرداخت یارانه ها در کشور هدف دار نیست

اهواز - استاندار خوزستان گفت: باید در بخش‌های فرهنگی یارانه بیشتری پرداخت کنیم ولی متأسفانه پرداخت یارانه‌ها در کشور هدف‌دار نیست.

پرداخت یارانه ها در کشور هدف دار نیست

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب خوزستان در نمایشگاه بین المللی اهواز با اشاره به اینکه رشد و بالندگی یک جامعه به میزان کتاب‌خوانی آن وابسته است، اظهار کرد: برای افزایش سرانه مطالعه باید کتاب‌خوانی به یک ارزش تبدیل شود.

وی افزود: ما در مدارس یادگیری نداریم و صرفا حفظ کردن مطالب اهمیت دارد و این باعث فرار دانش‌آموزان از کتاب می شود و خاطره خوبی از کتاب در ذهن آنها به جای نمی گذارند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در مدارس کشورهای توسعه یافته شیوه حفظ کردن مطالب کمترین میزان را دارد و در بازدید از برخی مدارس آنها دیدم که یک کتاب داستان یا رمان هزار صفحه‌ای را به دانش آموز ارائه و از او تنها آنچه را از کتاب فهمیده می خواهند.

شریعتی با اشاره به اینکه دریافت این برداشت ها از مطالعه یک کتاب توسط دانش آموزان در زمینه انس آنها با کتاب و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مؤثر است، ادامه داد: وقتی در مدارس حفظ مطالب برای دانش‌آموزان اجباری شود قطعا نتیجه دلخواه به دست نمی آید.

وی، یکی از راه های افزایش سرانه مطالعه را تسهیل شرایط خرید کتاب برشمرد و تأکید کرد: باید در بخش‌های فرهنگی یارانه بیشتری پرداخت کنیم ولی متأسفانه یارانه‌ها در کشور هدف‌دار نیست در حالی که در کشورهای توسعه یافته به کتاب و کتابخوانی یارانه تعلق می‌گیرد.

استاندار خوزستان یادآور شد: باید اصلاح نظام آموزشی و افزایش دسترسی مردم به کتاب برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی را در کشور ترویج دهیم.

شریعتی در ادامه خبر داد: امسال 66 هزار عنوان کتاب با 600 ناشر در نمایشگاه کتاب خوزستان حضور دارند که نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته و بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه حضور ناشران خارجی از کشورهای لبنان و مصر بر غنای برنامه افزوده است، گفت: البته ناشران اهوازی و خوزستانی نیز حضور دارند و حتی کتابفروشی ها که سال های گذشته غرفه نداشتند، امسال در نمایشگاه غرفه دارند.

استاندار خوزستان بیان کرد: خوشبختانه سعی شده تا همه راضی باشند بلکه به نحوی جذبه برای ورود مردم به این نمایشگاه افزایش پیدا کند.

شریعتی با انتقاد از سرانه پایین کتابخوانی در کشور و رو به کاهش بودن آن گفت: باید تا حد امکان فرهنگ کتابخوانی را گسترش و شرایط خرید کتاب را تسهیل کنیم؛ همچنین باید طوری عمل شود که امکان دسترسی به کتاب برای افراد علاقمند به کتابخوانی فراهم شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر