اهمیت خوردن ناهار برای زنان شاغل

در دنیای امروز که زنان روز به روز مشاغل بیشتری را در اختیار می‌گیرند و وقتی دیگر برای سر خاراندن ندارند گاه وعده‌های غذایی را فراموش می‌کنند یا فکر می‌کنند اگر وعده‌های غذایی را فراموش کنند می‌توانند تناسب اندام داشته باشند!

در دنیای امروز که زنان روز به روز مشاغل بیشتری را در اختیار می‌گیرند و وقتی دیگر برای سر خاراندن ندارند گاه وعده‌های غذایی را فراموش می‌کنند یا فکر می‌کنند اگر وعده‌های غذایی را فراموش کنند می‌توانند تناسب اندام داشته باشند!

ناهار یکی از مهمترین وعده‌های غذایی است که اگر جدی گرفته نشود ممکن است بدن و یا همان ساعت بیولوژیکی بدن به هم بخورد. شاید فکر کنید که یک وعده غذایی دیگر نیازی به این همه توجه نداشته باشد اما بدن با هیچ کس شوخی ندارد. چه شما یک ملکه باشید و یا یک کارمند شرکت، بدن برای سوخت و ساز به تمام وعده‌های غذایی نیاز دارد. معمولا همه باید تمام سه وعده غذایی را در طول روز میل کنند. این سه وعده شامل صبحانه، ناهار و  شام است.

اهمیت خوردن ناهار برای زنان شاغل

Credit: cookbook

شاید بتوان وعده شام را نادیده گرفت اما ناهار بعد از وعده صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است. همیشه سعی کنید وعده ناهار را مفصل میل کنید چون بدن انسان به خصوص بدن زنان شاغل که معمولاً مجبور هستند هم در بیرون از خانه و هم در درون خانه کار و تلاش کنند باید وعده ناهار را کامل میل کنند تا بتوانند انرژی لازم را از غذا به دست آورند و به قول معروف کمرشان زیر بار سنگین زندگی خم نشود.

مهم‌ترین مشکل زنان شاغل با وعده غذایی ناهار این است که فکر می‌کنند اگر ناهار میل کنند ممکن است دچار خواب‌ آلودگی شوند که البته همین طور هم هست چون بعد از هر وعده غذایی قلب با فرمان مغز خون بیشتری را برای هضم غذا به معده می‌فرستد تا معده بتواند غذا را بهتر هضم کند.

هنگامی که بدن به غذا نیاز پیدا می‌کند دیگر برایش مهم نیست که شما در حال انجام چه کاری هستید. تنها چیزی که در همان لحظه برای بدن مهم است وعده غذایی است. معمولا زنان شاغل دچار میگرن و سردردهای شدید می‌شوند و فکر می‌کنند فقط به خاطر سختی کارشان است اما مهم‌ترین دلیلش نخوردن وعده‌های غذایی است که مهم‌‌ترین وعده غذایی یعنی ناهار دلیل اصلی این بیماری است.

اهمیت خوردن ناهار برای زنان شاغل

Credit: cookbook

بهترین زمان برای خوردن وعده غذایی ناهار ساعت دوازده ظهر است. در این ساعت بدن تمام تلاش خود را برای سر پا نگه داشتن شما کرده است و به قول معروف بدن تمام زور خود را زده است.

خوردن وعده غذایی ناهار مانند یک لیوان آب خنک برای کسی است که به شدت تشنه شده است. بدن شاید بعد از چند روز نادیده گرفتن وعده غذایی ناهار عادت کند اما این یک عادت بسیار بد است که می‌تواند شما را دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیری کند.

یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها میان زنان شاغل بیماری زخم معده است. زمانی که معده خالی باشد اسیدهای معده به فرمان مغز و یا همان ساعت بیولوژیکی بدن شروع به ترشح می‌کنند در صورتی که معده همچنان خالی باشد اسید شروع به آسیب رساندن به معده می‌کند.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده است که بعد از فاصله زیاد میان وعده غذایی‌تان وقتی شروع به میل کردن غذا می‌کنید بعد از چند دقیقه دچار دل پیچه می‌شوید. به شما توصیه می‌کنیم که به هر دلیلی اگر وعده غذایی‌تان دیر شد در هنگام خوردن غذا بیشتر از قبل دقت کنید و سعی کنید لقمه‌های غذای‌تان را کوچک‌تر از قبل بگیرید و لقمه‌ها را کاملاً بجوید تا هنگامی که غذا وارد معده شد، معده کار راحت‌تری برای هضم غذا داشته باشد. هنگامی که معده خالی می‌شود شروع به جمع شدن و یا کوچک شدن می‌کند که اگر لقمه درست جویده نشده باشد معده لقمه را تحت فشار می‌گذارد.

فاصله زمانی بین هر لقمه را زیاد کنید. زمان رسیدن هر لقمه به معده تنها هفت ثانیه است. پس فکر نکنید زمان زیادی طول می‌کشد چون بعضی‌ها بر این گمانند که نیازی به جویدن زیاد غذا نیست.

فکر می‌کنند تا غذا بخواهد مسیر دهان تا معده را طی کند زمان زیادی نیاز دارد و در این زمان غذا حسابی نرم شده است و معده کار راحتی دارد که این باور غلطی است. به این فکر کنید که معده بیچاره قرار است لقمه‌هایی که جویده نشده‌اند را هضم کند اما تنها کاری که معده انجام می‌دهد این است که مقداری اسید به غذا اضافه می‌کند.

اهمیت خوردن ناهار برای زنان شاغل

Credit: cookbook

 فکر نکنید که معده مانند دهان غذا را نرم می‌کند بلکه معده برای هضم غذا هیچ تکانی به خود نمی‌دهد. زحمت اصلی را شما با جویدن غذا انجام می‌دهید. غذا به محض ورود به معده شروع به هضم شدن می‌کند. همان طور که گفتیم خون وارد رگ‌های معده می‌شود و در این هنگام دیگر نمی‌توانید کارهای سنگین انجام دهید و شاید دچار خواب‌ آلودگی هم بشوید.

وقتی خون کمتری به مغز برسد انسان دچار خواب‌ آلودگی می‌شود ولی می‌توانید با بیست دقیقه چرت زدن دوباره سر حال شوید. معده برای هضم کامل غذا به هشت ساعت زمان نیاز دارد.

هیچ وقت نباید وعده‌های دیگر غذایی را جایگزین ناهار کنید چون بعضی‌ها بهترین راه برای جبران کردن وعده غذایی ناهارشان را در خوردن غذاهای زیاد در وعده شام می‌دانند اما چنین کاری نه تنها جبران نمی‌کند بلکه وعده غذایی شام شما هم خراب می‌شود.

زنان شاغلی که می‌خواهند تناسب اندام داشته باشند باید وعده غذایی ناهار را جدی بگیرند چون بدن برای از بین بردن چربی‌های زائد به انرژی نیاز دارد این انرژی را باید از طریق وعده غذایی ناهار به دست آورد.

هنگامی که فعالیت شدید برای از بین بردن چربی‌های زائد بدن‌تان انجام می‌دهید در همان لحظه چربی‌های بدن‌تان از بین نمی‌رود و تنها آب بدن‌تان را از دست می‌دهید و هنگامی که وعده غذایی ناهار را میل می‌کنید بدن‌تان این انرژی را پیدا می‌کند تا چربی‌های زائد بدن‌تان را در طول روز از بین ببرد تا وزنتان کم شود.

با نادیده گرفتن وعده‌های غذایی نمی‌توان وزن بدن را کم کرد. زنان شاغل اگر وعده غذایی ناهار را نادیده بگیرند دیگر رمقی برای کار کردن در بدن‌شان نمی‌ماند. حتی اگر توانستید مقدار وعده غذایی‌تان را کم کنید اما هرگز این وعده را نادیده نگیرید.

زنان شاغل می‌توانند وعده‌های ناهارشان را مختصر و مفید میل کنند. هرگز غذاهای فست فود را در برنامه ناهارتان قرار ندهید. غذاهای فست فود خاصیت غذایی ندارند و نمی‌توانند انرژی لازم را به بدن‌تان برسانند و حتی می‌توانند اشتهای شما را بیشتر از قبل کنند.

اهمیت خوردن ناهار برای زنان شاغل

Credit: cookbook

زنان شاغل می‌توانند غذایی که از شب قبل پخته‌اند صبح با خود به سر کارشان ببرند تا به عنوان ناهار میل کنند زیرا هیچ غذایی نمی‌تواند جای غذایی که شما پخته‌اید را بگیرد.

معمولا غذاهایی که در رستوران‌ها سرو می‌شوند غذاهای مانده هستند و غذاها بعد از چند بار گرم شدن خاصیت خود را از دست می‌دهند. کارهای خانه، توجه به فرزندان و همسر نیاز به انرژی فراوان دارد و زنان در کنار این‌ها وقتی هم که شاغل باشند برای جبران انرژی از دست رفته به انرژی فراوان نیاز دارند که این انرژی را می‌توانند با خوردن مهمترین وعده غذایی یعنی ناهار به دست آورند. 

منظورمان از خوردن غذاها، غذاهای چرب و پر کالری نیست بلکه یک وعده غذایی سالم مانند املت و سالاد سبزیجات می‌تواند یک وعده غذایی پر انرژی برای زنان شاغل باشد. یک وعده غذایی ناهار می‌تواند به شما برای بهتر کار کردن و رسیدن به تمام کارهای خانه کمک کند.

منبع: بنیتا


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر