باکس آفیس آخر هفته: Black Panther در دومین آخر هفته‌ی خود رکورد فروش را زد

فیلم ابرقهرمانی فوق‌العاده‌ی رایان کوگلر Ryan Coogler به نام «پلنگ سیاه» Black Panther در دومین آخر هفته‌ی اکرانش هم پا را فراتر از تمام انتظارات گذاشت و با فروش ۱۰۸ میلیون دلاری در ۴۰۲۰ سالن سینما دومین آخر هفته‌ی پرفروش تاریخ را پس از اکران «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens در سال ۲۰۱۵ رقم زد

فیلم ابرقهرمانی فوق‌العاده‌ی رایان کوگلر Ryan Coogler به نام «پلنگ سیاه» Black Panther در دومین آخر هفته‌ی اکرانش هم پا را فراتر از تمام انتظارات گذاشت و با فروش 108 میلیون دلاری در 4020 سالن سینما دومین آخر هفته‌ی پرفروش تاریخ را پس از اکران «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» Star Wars: The Force Awakens در سال 2015 رقم زد.
این عنوان از دیزنی Disney و مارول Marvel تنها پس از ده روز از اکران خود به مرز 400 میلیون دلار رسید و در دومین آخر هفته‌ی خود تنها 47 درصد افت کرد. این یکی از کوچک‌ترین افت‌هایی است که فیلم‌های ابرقهرمانی تابه‌حال تجربه کرده‌اند، همچنین یکی از ناچیز‌ترین افت‌ها برای فیلم‌هایی که بالای 200 میلیون دلار فروش داشته‌اند (هرچه اکران بزرگ‌تر باشد، در بسیاری موارد افت هم بزرگ‌تر است).

به لطف «پلنگ سیاه» Black Panther درآمد سالانه‌ی داخلی آمریکا در مقایسه با همین بازه در سال 2017 به میزان هیجان‌انگیز 12.5 درصد افزایش یافت، درحالی‌که پیش از آن، به گزارش کام‌اسکور، 1 درصد کمتر بود.
در میان سه فیلم جدید این آخر هفته، کمدی مثبت 17 سال کمپانی نیولاین New Line به نام «شب بازی» Game Night با بازی جیسون بیتمن Jason Bateman و ریچل مک‌آدامز Rachel McAdams بهترین فروش را داشت. این فیلم که با بازار آشفته‌ی کمدی روبرو بودو با فروش قوی 16.6 میلیون دلار از 3488 سالن سینما اکران شد و جایگاه دوم در جدول باکس آفیس آخر هفته به دست آورد. «شب بازی» Game Night در خارج از آمریکا با 5.2 میلیون دلار فروش از 22 مارکت اکران شد و جمع فروش جهانی خود را به 21.8 میلیون دلار رساند.این فیلم به کارگردانی جان فرانسیس دیلی John Francis Daley و جاناتان گلدشتاین Jonathan Goldstein، درباره‌ی یک زوج است که یک شب بازی معمولی با دوستانشان ناگهان تبدیل به یک معمای قتل واقعی می‌شود. از بازیگران این فیلم می‌توان از کایل چندلر Kyle Chandler، بیلی مگنوسن Billy Magnussen، شارون هورگان Sharon Horgan، لامورنه موریس Lamorne Morris و کایلی بانبری Kylie Bunbury نام برد. این کمدی که امتیاز B+ در سینمااسکور دریافت کرد، به طرز قابل‌توجهی مخاطبان جاافتاده‌تر را به خود جذب کرد و تنها 14 درصد تماشاگران آن زیر 25 سال سن داشتند.فیلم علمی-تخیلی الکس گارلند Alex Garland به نام «نابودی» Annihilation با بازی ناتالی پورتمن Natalie Portman در مقابل اسکار آیزاک Oscar Isaac، با 11 میلیون دلار فروش از 2012 سالن سینما اکران شد. این فیلم که بازخوردهایی قوی دریافت کرده است، در سینمااسکور امتیاز نسبتاً ضعیف C از مخاطبان خود دریافت کرده است. پس از آن‌که پارامونت Paramount و اسکای‌دنس Skydance که در این فیلم شریک یکدیگر بودند، در اواخر سال گذشته حقوق بین‌المللی آن را به نت‌فلیکس Netflix فروخت، این فیلم بسیار خبرساز شد.
«نابودی» Annihilation مقام چهارم جدول باکس آفیس را به ‌دست آورد و پیش از آن «پیتر خرگوشه» Peter Rabbit با فروش 12.5 میلیون دلاری در سومین آخر هفته‌اش به جمع فروش داخلی 71.2 میلیون دلاری رسیده و در مقام سوم جای گرفت.

«نابودی» Annihilation به کارگردانی الکس گارلند Alex Garland که کارگردان فیلم علمی-تخیلی ترسناک «فراماشینی» Ex Machina، داستان یک زیست‌شناس و سرباز سابق را روایت می‌کند که به مأموریتی ملحق می‌شود که هدف آن پی بردن به اتفاقی است که برای شوهرش در منطقه‌‌ی ایکس Area X است که در آن پدیده‌های شیطانی، منطقه را به زباله‌دانی تبدیل کرده است، جایی که در آن مخاطرات اسرارآمیز در کمین‌اند. جنیفر جیسون لی Jennifer Jason Leigh، تسا تامپوسن Tessa Thompson، جینا رودریگز Gina Rodriguez، تووا نوتنی Tuva Novotny در این فیلم بازی می‌کنند.
«نابودی» Annihilation مخاطبان مرد را بیشتر به خود جذب کرد (56 درصد)، درحالی‌که «شب بازی» Game Night توجه مخاطبان زن را جلب کرد (56 درصد).در میان فیلم‌هایی که از هفته‌های قبل باقی‌مانده بودند، «پنجاه طیف آزادی» Fifty Shades Freed از یونیورسال Universal با 6.9 میلیون دلار فروش در آخرین جایگاه جدول باکس آفیس پنج فیلم برتر آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد. جمع فروش جهانی این فیلم از مرز 300 میلیون دلار عبور کرد که 89.6 میلیون دلار از آن در آمریکای شمالی و 230.8 میلیون دلار آن بین‌المللی بود که به مقدار 320.4 میلیون دلار رسید.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر