ماهان شبکه ایرانیان

اسطوره کلاه‌بردار؛ او در کره جنوبی به «توسا» مشهور است [رپورتاژ آگهی]

کره‌ای‌ها همان اصطلاحی را که به معلم کونگ فو یا استادان می‌گویند برای این کلاه‌بردار ۷۱ ساله محترم به کار می‌برند. کیم وو چونگ، مدیر عامل اولیه شرکت دوو نه مانند یک مجرم اقتصادی بلکه مثل یک زندانی سیاسی زندگی می کند.

اسطوره کلاه‌بردار؛ او در کره جنوبی به «توسا» مشهور است [رپورتاژ آگهی]

کره‌ای‌ها همان اصطلاحی را که به معلم کونگ فو یا استادان می‌گویند برای این کلاه‌بردار 71 ساله محترم به کار می‌برند. کیم وو چونگ، مدیر عامل اولیه شرکت دوو نه مانند یک مجرم اقتصادی بلکه مثل یک زندانی سیاسی زندگی می کند.

او دلایل موفقیت و شکست‌هایش را در « سنگفرش طلا هر خیابان از طلاست» توضیح داده است. کتابش را سال 1989 و 10 سال پیش از ورشکستگی نوشت. کتابی که در 5 ماه یک میلیون نسخه فروش رفت و با استقبال زیادی روبرو شد. کتاب او حتی در ایران نیز ترجمه و منتشر می‌شود.

ممکن است یکی از دلایلتان برای فروش دوو، به خصوص دوو سیلو فضای کم صندلی های عقب باشد. یک دوو سیلو تمیز را معمولا با قیمت بالای 20 میلیون تومان می‌فروشند.

برخی از آنها در بازار به 30 میلیون تومان می‌رسند. برای فروش دوو مدل‌های مختلف ماتیز، سیلو و ریسر قیمت‌های مختلفی دارند و نمی‌شود همان عددی که برای یک سیلو سال 1378 می‌گذارید برای اسپیر یا ماتیز هم تعیین کنید. در ایران ماتیز و سیلو بییشتر شناخته شده هستند.

اگر از مدل‌ هاچ بک دوو ماتیز خوشتان می‌آید اما به خاطر مشکلات این خودرو قدیمی‌قصد فروش دوو خود را کرده‌اید می‌توانید با خرید تیبا2 یا ام وی ام گزینه جایگزینی به جای آن داشته باشید. اما پراید هاچ بک دیگر بعد از خرید دوو دست دوم ماتیز نمی‌تواند شما را راضی کند.

البته ماتیز هنوز مدرن‌تر از پراید هاچ بک است اما پراید جادارتر بوده و از همه مهم‌تر وسایل آن در بازار بیشتر موجود است. ام وی ام هم آنقدر شبیه ماتیز است که جایگزین کردن آن برایتان مشکلی ایجاد نمی‌کند. البته آسمان هم به زمین بیاید باز با داشتن ام وی ام حرف همه این است که سوار یک ماشین چینی می شوید. ماشین چینی که طرح اولیه اش را از ابتدا از روی ماتیز نمونه برداری کرده است.

هنگام خرید دوو دست دوم از مدل ماتیز در نظر داشته باشید که در وب سایتی مانند دیوار بیشتر ماتیزها را در رنج قیمتی0 تا 8 میلیون تومان آگهی کرده‌اند. اما اگر یک مورد بیشتر از 200 هزار کیلومتر کارکرد داشت قطعا کمتر از این‌ها می‌ارزد.

فروش و خرید دوو دست دوم با مدل اسپرو این روزها دیگر خیلی رایج نیست. از زمان ورود اسپرو به ایران آن را همواره با پژو 405 مقایسه می‌کردند. علت این مقایسه هم بیشتر به‌خاطر قرار داشتن در رنج قیمتی مشابه بود. با این حال اسپرو کولر قوی‌تر و فرمان نرم‌تر دارد.

اما قطعات 405 از دوو اسپیرو گران تر است. در نهایت اینکه اسپیرو سوخت بیشتری مصرف می‌کند. قیمت خرید دوو اسپیرو سال 1993 تا 1994 معمولا بین 9 تا 10 میلیون تومان است. یک مدل دوو ماتیز متعلق به سال 1981 هم دقیقا همین قیمت را دارد. معمولا بین ماتیز و اسپیرو در سال تولیدی یکسان تفاوت قیمتی هست که به خاطر پرطرفدارتر بودن ماتیز، آن را گران تر از اسپیرو می‌کند.

یک دوو سیلو 1379 با 2 هزار کیلومتر کارکرد و یک دوو اسپیرو سال 1375 نیز با 150 هزار کیلومتر قیمت مشابهی دارد. همچنین یک دوو ماتیز سال 80 که 119 کیلومتر کار کرده 14 میلیون تومان در دیوار آگهی شده‌است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان
تبلیغات متنی