اوضاع نابسامان بازار خودروهای وارداتی و عملکرد متناقض بازار داخلی‌ها (اسفند ۹۶)

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی و خارجی به صورت کاملا متضاد عمل می‌کنند و هر چقدر که بازار خودروهای خارجی کساد و بی رونق است بازار خودروهای داخلی دارای رونق خوبی است و مشتریان به نسبت زیادتری در این بازار حضور دارند و حجم معاملات در بازار خودروهای داخلی بیش از بازار خودروهای وارداتی بوده که در ادامه گزارشی جامع از این دو بازار را تقدیم نگاه ش ...

به گزارش چرخان، بازار خودروهای داخلی و خارجی به صورت کاملا متضاد عمل می‌کنند و هر چقدر که بازار خودروهای خارجی کساد و بی رونق است بازار خودروهای داخلی دارای رونق خوبی است و مشتریان به نسبت زیادتری در این بازار حضور دارند و حجم معاملات در بازار خودروهای داخلی بیش از بازار خودروهای وارداتی بوده که در ادامه گزارشی جامع از این دو بازار را تقدیم نگاه شما می‌کنیم.

اولین خودرو از خودروهای وارداتی سوناتا 2017 است که با کاهش قیمت 2 میلیون تومانی در حال حاضر با قیمت 210 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. سانتافه 2017 دیگر خودرویی است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده و کاهش قیمت 7 میلیون تومانی را در بازار تجربه کرده است که قیمت این خودرو را به 303 میلیون تومان رسانده است.

دیگر خودرو از خودروهای وارداتی خودروی سراتو 2017 است که در بازار آزاد با کاهش 4 میلیون تومانی روبرو شده و در حال حاضر با قیمت 190 میلیون تومان معامله می‌شود. البته دیگر خودروهای وارداتی پرطرفدار بازار نیز مانند النترا، تلیسمان و کولئوس دچار کاهش قیمت شده‌اند و هر کدام تا 3 میلیون تومان ارزان‌تر معامله می‌شوند.

هیوندای النترا وارداتی 2018

النترا 2017 با قیمت 190 میلیون تومان در بازار آزاد فروخته می‌شود و رنو تلیسمان که پرفروش‌ترین خودرو سال 96 بوده است با قیمت 160 میلیون تومان با مدل 2018 به مشتریان عرضه می‌شود. کولئوس 2018 نیز که دومین خودروی پرفروش ایران در سال 96 بوده است با قیمت 306 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

فولکس واگن پاسات و تیگوان که در دی و بهمن سال جاری هیاهوی زیادی داشتند و با افزایش قیمت بی سابقه‌ای نسبت به قیمت شرکت مواجه شدند در حال حاضر با قیمت 330 میلیون و 365 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شوند که نسبت به ماه گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه می‌کنند.

در بازار خودروهای داخلی اما قصه کمی متفاوت است و افزایش و کاهش‌هایی در قیمت خودروها رخ داده است که بعضی‌ها طرح‌های فروش فوری و پیش‌فروش اعتباری شرکتهای خودروساز را علت اصلی کاهش‌ها می‌دانند. البته قیمت خودروهای داخلی نسبت به یکماه گذشته نه تنها کاهشی نداشته بلکه افزایش قابل توجهی را نیز تجربه کرده‌اند.

اولین خودرو از خودروهای داخلی پژو 405 است که هفته گذشته با قیمت 33 میلیون تومان به مشتریان عرضه میشد، در حال حاضر با قیمت 32 میلیون و دویست هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

شاید بیشترین کاهش قیمت در بین خودروهای داخلی متعلق به پژو 207 اتوماتیک است که چیزی نزدیک به 2 میلیون تومان نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است. قیمت این خودرو در حال حاضر 47 میلیون تومان است.

H30 کراس نیز با کاهش قیمت 800 هزار تومانی در حال حاضر با نقدینگی 51 میلیون تومان قابل خرید است. اما در بین خودروهای داخلی، پژو 206 تیپ 2 با رشد قیمت 500 هزار تومانی با قیمت 35 میلیون و 800 هزار تومان معامله می‌شود. تیپ 5 این خودرو نیز با رشد قیمت 500 هزار تومانی با قیمت 41 میلیون تومان به مشتریان و متقاضیان عرضه می‌شود.

206 صندوقدار نیز با رشد قیمت 800 هزار تومانی با قیمت 42 میلیون تومان در بازار آزاد به مشتریان فروخته می‌شود. در حال حاضر بسیاری از محصولات داخلی با حجم قابل قبولی در حال معامله هستند ولی اهالی بازار خودرو هنوز از عدم رونق بازار همانند سالهای گذشته گله دارند که طبق آمار و ارقام این گلایه، درست است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر