ماهان شبکه ایرانیان

روش هایی برای پرپشت نشان دادن مو [قسمت پنجم/ پایانی]

افراد دلایل مختلفی برای پرپشت نشان دادن موهایشان دارند

افراد دلایل مختلفی برای پرپشت نشان دادن موهایشان دارند. بعضی می­خواهند جوان­‌تر و در نتیجه جذاب­‌تر به نظر برسند. عده‌ای هم می‌خواهند در محیط کار، سرزنده و با انرژی­‌تر باشند. در این مواقع باید در جست‌و‌جوی راهی بود که بتوان موهای کم‌پشت را طوری حالت داد که پرپشت به نظر برسند و حس جوانی را القا کنند. گاهی هم هدف آن است که برای یک مناسبت خاص مثلا مهمانی، موها پرتر دیده شوند. به هر حال هدف هرچه‌که باشد راه‌های ساده و سریعی وجود دارد، برای این‌که با این روش‌ها آشنا شوید و بتوانید همسرتان را هم در این موضوع راهنمایی کنید با بنیتا همراه باشید.

12- سطح استرس خود را بسنجید

 قرار گرفتن در شرایط استرس‌­آور، اغلب ریزش مو را به دنبال دارد. سعی کنید این شرایط را در صورت امکان حذف کنید. برخی از موقعیت­‌های استرس‌زا اجتناب ناپذیرند اما در عین حال اغلب گذرا هستند. اگر استرس دلیل ریزش موهای شماست، امکان دارد که با رفع آن مشکل، موها دوباره رشد کنند. کم‌­پشتی موها نیز، خود می‌­تواند عامل ایجاد استرس باشد. آرامش خاطر داشته باشید و برای داشتن موهای سالم، هر کاری از دستتان برمی‌آید انجام دهید! کارهایی نظیر مصرف ویتامین‌ها، مواد طبیعی، تغییر شیوه­‌ی زندگی در جهت مثبت و... .

13- داروهایتان را کنترل کنید

 بعضی از داروهایی که سطح هورمون را جابه‌جا می­‌کنند (قرص‌های پیشگیری و...) نیز در ریزش مو دخالت دارند. با پزشک خود در این‌باره صحبت کنید تا در صورت امکان جایگزینی برای داروها به شما معرفی کند.

14- به دنبال ترکیبات طبیعی باشید

ترکیبات طبیعی مفید برای مو
اکثر شامپوها و نرم‌کننده‌ها ترکیباتی شیمیایی دارند که موجب خشکی و شکنندگی مو می‌­گردند. تا جایی‌که امکان دارد از ترکیبات طبیعی برای شست‌وشو استفاده کنید اما شامپوی بدون سولفات نیز به نسبت ضرر کمتری دارد.

15- مرتب ورزش کنید

ورزش
 کافی است روزانه با سی دقیقه ورزش کردن، ضربان قلب خود را افزایش داده و به این طریق سطح استرس را کم کنید، در نتیجه فولیکول­‌های سالم‌تری خواهید داشت.

16- از محصولات رایج برای رشد مو استفاده کنید

محصولاتی برای رشد مو
 محصولاتی هم برای آقایان و هم برای خانم‌ها وجود دارد که به نظر می­‌رسد تاثیر به‌سزایی در رشد مو دارند. برخی شامپوها رشد مو را افزایش می­‌دهند اما محصولات پیچیده­‌تری نیز هستند که لازم است مدتی روی سر بمانند تا اثر کنند. ابتدا محصول را روی ناحیه­‌ی کوچکی از پوست سر اعمال کنید، سپس اگر نشانه‌­هایی از آلرژی ظاهر نشد به بقیه‌­ی قسمت­‌ها نیز بزنید.

17- از اکستنشن مو استفاده کنید

اکستنشن مو
 اکستنشن بین لایه‌­هایی از مو قرار می­‌گیرد و می­‌تواند رنگ و اندازه‌­ی دلخواه شما را داشته باشد. اکستنشن‌ها موهایی مصنوعی هستند که با چسب و نوار مخصوص به موها چسبیده و حجم مو را افزایش می­‌دهند. قیمت آن­‌ها بسته به نوع و کیفیت، متغیر است و باید هر سه ماه یک‌بار تعویض شوند. اکستنشن‌­ها اغلب هزینه­‌ی بالایی دارند، بنابراین قبل از خرید تحقیقات لازم را به عمل آورید. به آرایشگر خود رجوع کرده و اطلاعاتی را درباره‌­ی اکستنشن و روش اعمال آن به دست آورید.

18- مصرف حجم دهنده‌های فوری رو به افزایش است

کرم‌هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مو‌ها را رنگ کنید تا پر پشت‌تر به نظر برسند. روش دیگر، استفاده از فیبرهای کراتینی کوچکی به نام نانوژن است که به موها می‌­چسبد و شست‌وشوی آن نیز راحت است. این­‌ها روش­‌هایی هستند که قبل از کاشت مو می‌توانید امتحان کنید.

19- پیوند و کاشت مو را در نظر داشته باشید

 پیوند مو عملی است که در نواحی کم‌­پشت یا کچل استفاده می­‌گردد. این روش اغلب در بین آقایان رایج است، اما خانم‌­های کم‌مو نیز از این روش استفاده می­‌کنند. عمل کاشت مو در مطب دکتر انجام می­‌گیرد‌. به یک پزشک متخصص رجوع کرده و از او درباره‌ی این عمل اطلاعات بیشتری بگیرید. معمولا به دلایل مختلفی از قبیل افزایش سن، موها شروع به ریزش می­‌کنند. در ادامه به اشاره‌­ی چند راه‌حل برای این مشکل، چه برای آقایان چه برای خانم‌­ها می­‌پردازیم که سلامت کلی مو را به دنبال خواهند داشت.

20- ماسک پروتئین درست کنید

ماسک پروتئین
 می‌دانیم که در ساختار مو، پروتئین­‌ها نیز شرکت دارند، بنابراین افزودن پروتئین به مو بسیار مفید است. یک یا دو عدد تخم مرغ را
(بسته به بلندی مو) با ژل آلوئه‌را مخلوط کرده و به مدت 10 الی 15 دقیقه موها را با آن بپوشانید، سپس با آب گرم بشویید.

21- خمیر شنبلیله را امتحان کنید

 تخم شنبلیله نه تنها برای سلامت مو مفید است بلکه خاصیت ضد شوره هم دارد. دانه­‌ها را به مدت هشت الی ده ساعت در آب بخیسانید، سپس آن‌­ها را مخلوط کرده تا به حالت خمیر درآید و به موها اعمال کنید. بعد از سی دقیقه با همان آب، سر خود را بشویید.

22- پوست سر را با روغن گرم ماساژ دهید

ماساژ پوست سر با روغن
ماساژ سر با روغن نارگیل، روغن زیتون و جوبابا فولیکول­ها را تحریک کرده و باعث رشد مو می­گردند. می­توانید قبل از شست و شو روغن را به مدت 30 الی 60 دقیقه روی سر نگه دارید.

23- موها را با تخم کتان بشویید

 این دانه‌های ریز سرشار از اسیدهای چرب هستند که به مو ضخامت می­‌بخشند‌. 5 روز دانه‌­ها را در کاسه بخیسانید و سپس آب آن را به مدت 10 دقیقه روی سر بمالید.

24- ماسک میوه درست کنید

 مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه­‌ها کمک زیادی به ضخامت موها می­‌کنند‌. آووکادو، موز و پوست پرتقال رنده شده را با هم ترکیب نموده و به مدت بیست الی سی دقیقه روی سر نگه دارید. سپس طبق روال عادی با آب و شامپو بشویید.

25- به دنبال درمان‌های ضد ریزش باشید

 اگر شدت ریزش موها زیاد است به داروخانه رفته و کِرِم ضد ریزش با تاثیر قوی را خریداری نمایید. این کرم را روزانه مصرف نمایید تا موها دوباره رشد کنند.

26- از شانه‌های لیزری استفاده کنید

شانه لیزری
 همان­‌گونه که از نام این محصول پیداست، از تکنولوژی پیشرفته استفاده شده تا رشد مو را افزایش دهد. این وسیله قیمت بالایی دارد اما قدرت تاثیرگذاری آن نیز قوی است.

27- درمان کراتینه را امتحان کنید

 این روش که در برخی آرایشگاه‌­ها انجام می‌­گیرد باعث رشد، سلامت، ضخامت و درخشش مو می­‌گردد. این درمان هر دو ماه یک بار قابل انجام است اما هزینه‌ی بالایی دارد.

28- مدل موهایتان را عوض کنید

مدل مو
 اگر ژنتیکی موهای کم‌­پشتی دارید حالت‌­هایی را انتخاب کنید که موها را پرحجم نشان می‌­دهند. بهتر است با آرایشگرتان در این‌باره مشورت کنید. اگر قسمت جلو را کوتاه کنید باقی نواحی بلندتر جلوه خواهند کرد. همچنین فواصل بین اصلاح
مو را کم کنید (شش الی هشت هفته)، به این ترتیب از شر موخوره رها شده و موهای سالم‌­تری خواهید داشت.

29- از هایلات مو برای پرحجم نشان دادن مو استفاده کنید

هایلات مو
 هایلایت کردن مو به آن حجم می­‌دهد اما همان­‌طور که قبلا گفته شد آسیب­‌هایی را نیز به دنبال خواهد داشت. اگر احساس کردید نفعش بیش‌تر از ضررش است، می‌توانید برای پرپشت نشان دادن موهایتان موهایتان را هایلایت کنید.

می‌توانید قسمت قبل را در « روشهایی برای پرپشت نشان دادن مو [قسمت چهارم]» ببینید.
منابع: Get-Thick-Hair، Make-Your-Hair-Thicker


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان