ماهان شبکه ایرانیان

روش هایی برای پرپشت نشان دادن مو [قسمت چهارم]

افراد دلایل مختلفی برای پرپشت نشان دادن موهایشان دارند

افراد دلایل مختلفی برای پرپشت نشان دادن موهایشان دارند. بعضی می­خواهند جوان‌تر و در نتیجه جذا‌‌‌‌‌ب‌­تر به نظر برسند. عده‌ای هم می‌خواهند در محیط کار سرزنده و با انرژی­‌تر باشند. در این مواقع باید در جست‌وجوی راهی بود که بتوان موهای کم‌پشت را طوری حالت داد که پرپشت به نظر برسند و حس جوانی را القا کنند. گاهی هم هدف آن است که برای یک مناسبت خاص مثلا مهمانی، موها پرتر دیده شوند. به هر حال هدف هر چه باشد راه‌های ساده و سریعی وجود دارد، برای آشنایی بیشتر با این‌گونه ترفند‌ها با بنیتا همراه باشید.

4- با موها به آرامی رفتار کنید تا ریزش آن‌ها کم شود

ریزش مو

 از شانه­‌ی دندانه درشت استفاده کنید و گره‌های مو را به دقت و آرامی باز کنید. شانه کشیدن برای سلامت مو موثر است؛ زیرا چربی مفید کف سر را به پایین موها نیز منتقل می­‌کند. با این حال اگر به روش صحیح این کار را انجام ندهید نتیجه‌­ی معکوس خواهد داد. سعی کنید روزی یک‌بار موها را شانه کنید تا گردش خون در پوست سر افزایش پیدا کند. موهای‌ خیس بسیار آسیب‌­پذیرند، بنابراین از شانه کردن آن‌­ها خودداری کنید. هنگامی‌که موهایتان خیس است از حوله پیچ کردن سفت و محکم آن­ها بپرهیزید چرا که ممکن است موجب شکنندگی شود. در عوض می­‌توانید حوله را به آرامی روی موها بکشید تا خشک شوند. از بستن موها به صورت دم اسبی، پیچاندنو بافتن دائمی آن‌­ها خودداری کنید. این کار موجب شکستن موها شده و ریزش موی ناشی از کشیدن را به دنبال دارد.

5- از دستگاه‌­های خشک‌­کننده و حالت­‌دهنده‌­ی گرماده به ندرت استفاده کنید

خشک کننده مو
این دستگاه
‌ها موجب خشکی، شکنندگی و موخوره شده و در نتیجه باعث ریزش آن‌ها می­گردد. تا جایی که ممکن است بگذارید موها به صورت عادی خشک شوند و از این وسایل تنها برای مواقع خاص استفاده کنید. اگر موهایتان حالت مجعد دارد می‌­توانید از محصولات مرطوب کننده استفاده کنید تا موها به آرامی خشک شوند. قبل از استفاده از این دستگاه‌­ها به موها روغن آرگان بزنید تا از موها در برابر گرما محافظت کند.

6- اجازه دهید موها با رنگ و حالت طبیعی رشد کنند

از استفاده کردن از رنگ، هایلایت و مواد شیمیایی دیگر بپرهیزید. استفاده از هر ماده‌ی شیمیایی برای موها، موجب خشکی و آسیب آن‌ها می‌شود. برخی از رنگ موها وقتی مواد حالت دهنده روی آن ها قرار می‌گیرد آسیب جدی‌ای به موها می‌رساند. حتی برخی روش‌های طبیعی مانند زدن آب لیمو ترش به موها هم برای موها زیان‌آور است.

7- برای داشتن موهایی پرپشت­‌تر از روش‌­های حجم‌دهی استفاده کنید

 محصولات زیادی برای افزایش حجم مو در بازار موجود هستند. آن­‌هایی را انتخاب کنید که مواد تشکیل دهنده­‌ی طبیعی دارند. با شستن موها به وسیله‌­ی شامپوهای حجم دهنده، موها فرتر شده و به این ترتیب فرق سر، پرپشت دیده خواهد شد. بعد از شست‌وشوی مو با شامپو، تنها به پایین آن نرم­‌کننده بزنید. توجه داشته باشید که زدن نرم­‌کننده به بالای مو وزن آن را زیاد کرده و به سمت پایین می­‌کشد؛ بنابراین موها به سر چسبیده و کم‌­حجم دیده خواهد شد. از اسپری­‌های حالت دهنده استفاده کنید تا ریشه­‌ی موها را به سمت بالا برده و به این طریق موها را پرپشت‌­تر نشان دهید.

8- موها را کوتاه کنید

کوتاه کردن مو
قیچی کردن انتهای خشک و آسیب ­دیده­‌ی مو به آن شادابی و ضخامت می­‌بخشد و پرپشت دیده شدن آن کمک می­‌کند.

9- از یک رژیم غذایی سالم و مناسب استفاده کنید

رژیم غذایی
شما باید از یک رژیم
غذایی سرشار از آهن و ویتامین ب پیروی کنید. بسیاری از مردم به خاطر کمبود مواد مغذی است که از کم‌­پشتی مو رنج می­‌برند‌. مواد غذایی که مصرف می­‌کنید نقش به‌سزایی در استحکام فولیکول­‌ها دارد. سعی کنید بیشتر غذاهای حاوی پروتئین، ویتامین ب، س، دی، ای و زینک بخورید. از منابع مفید برای رشد مو می­توان به گردو، تخم کتان، اسفناج، عدس و زغال­اخته نام برد. ویتامین ب نقش اساسی در سلامت موها دارد و برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است. از منابع غنی ویتامین ب می­توان به میوه و سبزیجات، آجیل و برنج قهوه‌ای اشاره کرد. فقر آهن نیز سبب ضعف موها و در نتیجه ریزش آن می­‌گردد. گوشت قرمز، ماهی، مرغ، سبزیجات و گندم غنی شده از منابع سرشار آهن هستند. مکمل‌­های دوران بارداری نیز از منابع آهن به شمار می‌­روند و علاوه بر سلامت مو، سلامت پوست و ناخن را نیز درپی‌ دارند.

10- از موها در برابر مواد شیمیایی و آلودگی‌­ها محافظت کنید

مواد شیمیایی مضر مو
 این که از همه‌­ی مواد مضر محیط دور بمانید کار ساده‌­ای نیست اما در زیر چند راه را به شما پیشنهاد می­‌کنیم:

وقتی پیاده و یا با دوچرخه از خیابان عبور می‌کنید حتما به وسیله‌ی روسری تمام موها را بپوشانید و یا کلاه بر سر داشته باشید. هوای آلوده­‌ای که در ترافیک به وجود می­‌آید موها را به سر چسبانده و ظاهر آن را ناسالم و کم­‌حجم نشان می‌­دهد. کلر موجود در آب استخر به موها چسبیده و باعث خشکی و آسیب دیدن آن می‌­گردد. پس هنگام شنا یا موهای خود را با کلاه مخصوص بپوشانید و یا قبل از این‌که کلر خشک شود موها را با شامپوی مناسب بشویید.

11- پوست سر را با نوک انگشت­‌ها ماساژ دهید

ماساژ پوست مو
ماساژ مداوم پوست سر گردش خون را افزایش داده و موجب سلامت و رشد مو خواهد شد.

می‌توانید قسمت قبل را در « روش
هایی برای پرپشت نشان دادن مو [قسمت سوم]» ببینید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان