چطور صبح‌ها راحت‌تر بیدار شویم/ خواب آرام در شب با رعایت این چند نکته

برای یک خواب راحت و آرام شرایطی لازم است از جمله مکانی که می‌خواهید در آن بخوابید و حتی بالش و لحافی که استفاده می‌کنید می‌تواند در نحوی خوابیدنتان تاثیر گذار باشد


این چند مواد غذایی را هرگز قبل از خواب نخورید 

سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: برای یک خواب راحت و آرام شرایطی لازم است که بر کیفیت آن تاثیر‌گذار است. مکانی که می‌خواهید در آن بخوابید و حتی بالش و لحافی که استفاده می‌کنید می‌تواند در نحوه خوابیدن‌تان تاثیرگذار باشد. یکی از مواردی که کمتر در نظر گرفته می‌شود خوردنی‌ها و نوشیدنی‌های قبل از خواب هستند. در این متن به چند نمونه از موادغذایی که تاثیر نامطلوبی بر خواب راحت شما می‌گذارند اشاره می‌کنیم.  
 
انواع کلم

انواع کلم
 
 گرچه توصیه شده است به‌همراه غذا سبزیجات میل کنید اما سبزیجاتی چون کلم بروکلی و گل کلم که سرشار از ویتامین‌ها هستند بهتر است برای وعده ناهار سفارش میل شود چون اینگونه سبزیجات به دلیل داشتن فیبر زیاد دیر هضم می‌باشند. استفاده از کلم‌ها در وعدی شام بخاطر دیر هضمی آن سبب می‌شوند موقع خوابیدن اندام‌های داخلی دستگاه گوارش ساعت‌ها بعد از خواب بی‌وقفه بکارشان ادامه دهند و این کار کرد در هنگام خواب آرامشتان را می‌گیرد.
   
گوشت قرمز و مواد پر پروتئین
گوشت قرمز
 
 گوشت قرمز و مواد غذایی پر پروتئین هم به دلیل داشتن پروتئین زیاد اثره مشابهی چون کلم‌ها بر معده دارند از این رو این مواد غذایی هم برای شام پیشنهاد نمی‌شوند.
 
سس گوجه فرنگی
 
سس گوجه‌فرنگی
 
از آنجا که اکثر سسها تندی خاصی دارند و این تندی سسها معمولا صبح‌ها با سوزش بر روی دل همراه است و همچنین شایان ذکر است که سس‌ها بخاطر فعل و انفعالاتی که در معده انجام می‌دهند دمای مرکزی بدن را بالا برده و بی‌قرای و کابوس را برای شخص مصرف کننده در طول شب به‌همراه می‌آورند از این رو غذاهایی چون ماکارانی که با سس مصرف می‌شوند را حد الامکان سه ساعت قبل از خواب مصرف کنید تا دوچار خواب‌زدگی و بی‌قراری در خواب نشوید.
  
پنیر و فراوده‌های گوشتی
 
پنیر و فرآورده‌های گوشتی
 
پنیر و فراورده های گوشتی به دلیل داشتن اسید آمینه سطح هوشیاری شما را بالا برده و این سطح هوشیاری برای خوابیدن به هیچ وجه مناسب نیست.
 
 شکلات تیره
شکلات تلخ
 
شکلات تیره نیز مثل پنیر و فراورده‌های گوشتی دارای اسید آمینه هست و نیز شکلات سرشار از انرژی می‌باشد. غذاهای پر انرژی قبل از خواب می‌تواند آرامش پیش از خوابیدن را از شما بگیرند از این رو توصیه می‌شود که شکلات‌های تیره را در میان وعده در روز مصرف کنید.
 
قهوه
 
قهوه 

از آنجا که می‌دانید قهوه به دلیل دارا بودن کافئین یک نوشیدنی ضد خواب بحساب می‌آید بخاطر همین برای کسی که می‌خواهد بخوابد و احساس کلافگی در تختخواب خود نکند بهتر است از این نوشیدنی صرف نظر کند.
 
نوشابهای قندی
نوشابه
 
نوشابه‌ها که حتی در روال عادی زندگی روزمره هم نوشیدن آن بعلت عوارض زیاد توصیه نمی‌شود. بخاطر دارا بودن قند زیاد(قند عامل اصلی در افزایش دفع ادرار است) توصیه نمی‌شود چون اینکار دفعات به سرویس بهداشتی رفتنتان را در طول شب زیاد کرده و نظم خوابتان را بهم می‌زند و خستگی صبح‌گاهی را برای شما  به‌همراه می‌آورد.
 
منبع: msn

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان