ماهان شبکه ایرانیان

۲۰ قانون استیون کینگ برای نویسندگان [قسمت دوم/پایانی]

بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه از کتاب‌های استیون کینگ به فروش رفته است. در مقاله ۲۰ قانون استیون کینگ برای نویسندگان [قسمت اول] ده قانون را ذکر کردیم. در مقاله پیش رو به بیان ده قانون دیگر می‌پردازیم. دانستن این قوانین برای شروع نویسندگی، بسیار ضروری است. چه کسی می‌داند، شاید شما هم طرفدارانی پیدا کنید. با بنیتا همراه باشید.

بیش از 350 میلیون نسخه از کتاب‌های استیون کینگ به فروش رفته است. در مقاله 20 قانون استیون کینگ برای نویسندگان [قسمت اول] ده قانون را ذکر کردیم. در مقاله پیش رو به بیان ده قانون دیگر می‌پردازیم. دانستن این قوانین برای شروع نویسندگی، بسیار ضروری است. چه کسی می‌داند، شاید شما هم طرفدارانی پیدا کنید. با بنیتا همراه باشید.

11- دو رمز موفقیت وجود دارد

وقتی از من رمز موفقیتم را می‌پرسند، اغلب می‌گویم دو چیز باعث موفقیت من شده است، سالم ماندن از لحاظ جسمی و ازدواج کردن. این پاسخ خوبی است و حقیقتی در آن نهفته است. ترکیبی از زندگی سالم و داشتن رابطه‌ای پایدار با همسرم، منجر به تداوم زندگی کاری من شده است. من معتقدم این قضیه نیز درست است: نویسندگی و لذت بردن از آن به ثبات سلامت و زندگی خانوادگی من کمک کرده است.

12- در هرلحظه یک کلمه بنویسید

در یک برنامه رادیویی از من پرسیدند چطور می‌نویسم. پاسخ من این بود: یک کلمه در هرلحظه. به نظر می‌رسد که آنها را بی‌پاسخ رها کرده‌ام یا شوخی کرده‌ام. اما این‌چنین نیست. کارها با یک کلمه در هرلحظه انجام می‌شوند.

13- هر چیزی که باعث حواس‌پرتی می‌شود را رفع کنید

نباید در اتاق نویسندگی، تلفن، تلویزیون و یا بازی‌های ویدیویی وجود داشته باشد. اگر اتاق‌تان پنجره دارد، پرده‌ها را پایین بکشید تا به‌ صورت دیواری خالی به نظر برسد.

14- سبک خودتان را داشته باشید

نمی‌توان رویکرد یک نویسنده را در ژانری خاص تقلید کرد، مهم نیست نحوه کار نویسنده چقدر ساده به نظر برسد. شما نمی‌توانید کتابی مانند موشک کروز را با سبکی دیگر بیان کنید. این کار چیزی جز تقلیدی رنگ‌پریده نیست، چون واژگان باید با ذهن و قلب درک شوند و احساس داشته باشند.

 

قوانین نویسندگیCredit: aoneessays

 15- تجسس و کاوش کنید

در طول مصاحبه نیویورکر، به مصاحبه‌کننده گفتم من معتقدم در داستان‌ها همه‌چیز یافت می‌شود، مانند فسیل‌ها در زمین، او گفت حرف من را باور ندارد. من جواب دادم چه خوب بود اگر آنچه من به آن معتقدم را باور کنی.

داستان‌ها تی‌شرت و یا بازی‌های پسرانه نیستند. داستان‌ها بخشی از یک جهان کشف نشده و از قبل موجود هستند. کار نویسنده این است که با استفاده از ابزاری در جعبه‌ ابزارش، تا جایی که امکان‌پذیر است، این زمین‌های دست‌نخورده را بکاود.

گاهی اوقات فسیلی که کشف می‌کنید مانند صدف حلزونی یا خرچنگ کوچک است. گاهی اوقات مانند رکس با تمام دنده‌های غول‌پیکر و لبخند مغرورانه‌اش بسیار عظیم است. درهرصورت، روش‌های حفاری و کاوش برای داستان کوتاه و یا رمان هزار صفحه‌ای، یکسان است.

استراحت کردن

16- استراحت کنید

اگر قبلاً هرگز استراحت نکرده‌اید، خواندن کتاب‌تان در طول شش هفته مرخصی عجیب‌ و غریب و اغلب هیجان‌انگیز خواهد بود. این کتاب شماست، خودتان نسبت به آن شناخت دارید و تصمیم می‌گیرید چه زمانی استراحت کنید. تجربه‌ای که در خواندن اثر خود پیدا می‌کنید مانند این است که آثار شخص دیگری را می‌خوانید.

17- قسمت‌های خسته‌کننده را کنار بگذارید

اغلب المور لئونارد (یکی از مهم‌ترین نویسندگان داستان‌های جنایی) را به خاطر می‌آورم که می‌گفت قسمت‌های خسته‌کننده را کنار بگذارید. با این کار سرعت‌مان بالا می‌رود، و این چیزی است که درنهایت بسیاری از ما لازم است انجام دهیم.

 18- تحقیقات نباید نوشته‌تان را تحت‌الشعاع قرار دهند

اگر شما به خاطر بخش‌هایی از نوشته‌تان که راجب‌شان هیچ‌ چیز نمی‌دانید، نیاز به انجام تحقیقات دارید، مراقب کلماتی که به‌ کار می‌برید باشید. یعنی وانمود کنید که تحقیقات متعلق به گذشته و مربوط به پس زمینه نوشته شماست.

نوشتن

19- با خواندن و نوشتن به راحتی تبدیل به یک نویسنده می‌شوید

شما به کلاس‌ها و یا سمینارهای نویسندگی نیاز ندارید. فاکنر نویسندگی را در حالی که در اداره پست آکسفورد می‌سی‌سی‌پی مشغول به کار بود آموخت. دیگر نویسندگان در حالی که در نیروی دریایی خدمت می‌کردند، یا در کارخانه‌های تولید فولاد و یا هتل‌ها کار می‌کردند، اصول نویسندگی را آموخته‌اند.

من ارزشمندترین قسمت زندگیم را در حالی که ملحفه‌های هتل و سفره‌های رستوران را می‌شستم یاد گرفتم. شما بهترین چیزها را با بسیار خواندن و بسیار نوشتن یاد می‌گیرید، و ارزشمندترین درس‌ها آنهایی است که شما به خودتان آموزش می‌دهید.

20- نوشتن برای شاد کردن است

نوشتن برای پول، شهرت، و یا پیدا کردن دوست نیست. نوشتن برای غنی سازی زندگی کسانی است که کار شما را می‌خوانند و همچنین زندگی شما را غنی می‌کنند. نوشتن به منظور برخاستن، شاد شدن، کامل شدن و پیشرفت کردن است. نوشتن، سحر و جادو است، خلاقیت در نویسندگی به راحتی نوشیدن آب است، پس خلاق باشید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان