ماهان شبکه ایرانیان

۲۰ قانون استیون کینگ برای نویسندگان [قسمت اول]

بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه از کتاب‌های استیون کینگ به فروش رفته است. راهنمای کینگ در نوشتن، نشان می‌دهد که اگر چه او در این هنر و صنعت کار می‌کند و آن را دوست دارد، با این حال او همیشه به قوانین خود پایبند نیست. اما حداقل دانستن این قوانین برای شروع نویسندگی، خوب است. چه کسی می‌داند، شاید شما هم طرفدارانی پیدا کنید. با بنیتا همراه باشید.

بیش از 350 میلیون نسخه از کتاب‌های استیون کینگ به فروش رفته است. راهنمای کینگ در نوشتن، نشان می‌دهد که اگر چه او در این هنر و صنعت کار می‌کند و آن را دوست دارد، با این حال او همیشه به قوانین خود پایبند نیست. اما حداقل دانستن این قوانین برای شروع نویسندگی، خوب است. چه کسی می‌داند، شاید شما هم طرفدارانی پیدا کنید. با بنیتا همراه باشید.

1- ابتدا برای خودتان بنویسید، سپس نگران مخاطبان باشید و به آنها فکر کنید

هنگامی که یک داستان می‌نویسید، شما داستان را از خودتان می‌گویید. وقتی بازنویسی می‌کنید، کار اصلی شما این است که تمام چیزهایی که جزو ماجرا نیستند را کنار بگذارید. اولین مخاطب نوشته‌ی شما خودتان هستید، سپس دیگران!

수동 동사

2- از افعال مجهول استفاده نکنید

نویسندگان ترسو افعال مجهول را دوست دارند. چون این افعال برای آنها امنیت ایجاد می‌کنند. برای مثال نویسنده ترسو می‌نویسد: «جلسه ساعت هفت برگزار خواهد شد»، با این طرز بیان، مردم به این باور می‌رسند که شما  همه چیز را می‌دانید. با  افکار مخاطبانتان بازی نکنید. با شجاعت بنویسید: «جلسه ساعت هفت است». با این نحوه بیان، احساس بهتری ندارید؟

3- از به‌کار بردن قیدها اجتناب کنید

قید دوست شما نیست. این جمله را در نظر بگیرید: «او در را محکم بست». این به هیچ وجه جمله بدی نیست، اما از خودتان بپرسید آیا «محکم» واقعاً باید وجود داشته باشد. به تمام اجزای متن توجه کنید. آیا متن باید به ما بگوید که در چگونه بسته شد؟ اگر عبارت بعدی این را به ما می‌گوید، آیا «محکم» کلمه اضافی‌ای نیست؟ آیا «محکم» حشو نیست؟

4- از به کار بردن قیدها اجتناب کنید، به ویژه بعد از «او گفت»

با اینکه استفاده از قید برای انسان (یعنی فاعل انسان باشد)، هنگام نوشتن «او گفت» جالب است، اما از این کار پرهیز کنید.

5- مخاطب را با دستور زبانی تمام و کمال، آزار ندهید

همیشه لازم نیست زبان نویسندگی رسمی باشد. هدف از داستان نویسی صحت دستور زبان نیست، بلکه هدف استقبال خواننده است، و سپس داستان را به نحوی بگویید که او فراموش کند اصلاً داستانی خوانده است.

작성 규칙Credit: bookpublicityservices

6- قدرتی جادویی در درون شماست

من متقاعد شده‌ام که در بدترین نوع نویسندگی، ترس ریشه دارد. شاید احساس کنید به فعل مجهول یا یکی از آن قیدهای ناخوشایند نیاز دارید. فقط به یاد داشته باشید در به‌کار بردن آنها، سحر و جادو کنید.

7- بخوانید، بخوانید، بخوانید

شما باید به طور گسترده‌ای بخوانید، و به طور همزمان دائمأ کار خود را تصحیح کنید. اگر شما برای خواندن وقت نگذارید، برای نوشتن نیز وقت ندارید.

8- نگران خوشحال کردن دیگران نباشید

اگر می‌خواهید به عنوان یک نویسنده پیشرفت کنید، رک گویی و گستاخی باید جزو کمترین نگرانی‌های شما باشد. اگر می‌خواهید تا آنجایی که می‌توانید صادقانه بنویسید، از تمام توانتان برای رک گویی در جامعه استفاده کنید.

텔레비전

9- تلویزیون را خاموش کنید

اغلب باشگاه‌های ورزشی امروزی تلویزیون دارند؛ اما روشن بودن تلویزیون در هنگام ورزش کردن یا در هر جای دیگری آخرین چیزی است که یک نویسنده مشتاق به آن نیاز دارد. اگر احساس می‌کنید هنگام نوشتن، به تحلیل‌های خبری یا رویدادهای ورزشی نیاز دارید، وقتش رسیده که این سؤال را از خود بپرسید: چقدر برای نویسنده شدن جدی هستید؟ شما باید برای ورود به تخیلات زندگی و نقاط عطف آن آمادگی پیدا کنید.

10- شما سه ماه زمان دارید

اولین پیش نویس یک کتاب – حتی یک کتاب طولانی – نباید بیشتر از سه ماه طول بکشد.

برای خواندن ادامه‌‌ی مطلب به 20 قانون استیون کینگ برای نویسندگان [قسمت دوم/پایانی] مراجعه کنید.

 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان