طرز تهیه سس یونانی فوق العاده خوش طعم و ایده آل

سس یونانی یکی از افزودنی های پر طرفدار در انواع سالاد ها می باشد، طرز تهیه سس یونانی بسیار آسان است و می توانید این چاشنی خوشمزه را در منزل تهیه و از طعم آن لذت ببرید.

سس یونانی یکی از افزودنی های پر طرفدار در انواع سالاد ها می باشد، طرز تهیه سس یونانی بسیار آسان است و می توانید این چاشنی خوشمزه را در منزل تهیه و از طعم آن لذت ببرید.

سس یونانی یکی از چاشنی ها خوش طعم است، در طرز تهیه سس یونانی از پودر آویشن و سیر استفاده می شود که طعم بسیار متفاوتی به سس می دهد.

طرز تهیه سس

سس یونانی طعم بسیار خوبی دارد، این سس همچون سس بشامل و سس فرانسوی چاشنی مناسبی برای انواع سالاد و غذاهای متفاوت محسوب می شود.

مواد لازم :

  • سیر : 3 حبه ریز
  • آبلیمو : 1/4 پیمانه
  • روغن زیتون : 1/2 پیمانه
  • پودر آویشن : 1 قاشق چای خوری
  • نمک : نصف قاشق چای خوری
  • فلفل » نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه سس یونانی :

ابتدا سیر را برداشته، پوست آن را بگیرید، داخل سیر خرد کن بریزید، تا کاملا نرم و یک دست شود، سیر خرد شده را درون ظرفی بریزید.

طرز تهیه سس یونانی

سعی کنید آویشن تهیه و خشک، کرده، سپس آن را با هاون  به صورت پودر در آورید، پودر آویشن طعم خاص و منحصر به فردی به سس ما می دهد، در این مرحله فلفل و نمک را به مواد اضافه نمایید.



مراحل تهیه سس

اگر دوست دارید سس تندتر شود می توانید کمی پرک فلفل قرمز یا پودر آن را استفاده کنید، آب لیموی تازه را بگیرید، زیرا لیموی تازه باعث بهتر شدن طعم سس می شود، بهتر است پوره لیمو داخل آن باشد تا باعث طعم بهتر آن شود، آبلیمو را به سس اضافه کنید.

آماده کردن سس

در مرحله بعد طرز تهیه سس یونانی, روغن زیتون را اضافه کنید، در این مرحله سس یک دستی ندارید، مواد را داخل غذاساز بریزید و کاملا هم بزنید تا سس یکدستی به وجود آید، سس را  داخل شیشه ای که از قبل آماده کرده اید بریزید و در آن را محکم ببندید، به مدت یک هفته درون یخچال باشد تازه می ماند، این سس را می توانید با انواع سالاد ها مانند سالاد یونانی و سالاد کاهو استفاده نمایید.

درست کردن سس

در این مطلب از آشپزی آرگا با طریقه درست کردن سس یونانی خوش طعم و خوش مزه آشنا شدید، امیدواریم در کنار سالاد ها از این سس خوشمزه استفاده نمایید، و از قرار دادن این چاشنی در کنار سالاد نهایت لذت را ببرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر