به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رضا طالبی زاده مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با تاکید بر لزوم آموزش پرسنل و توجه به پرورش متخصصین ثبتی گفت: بهترین شیوه برای آموزش کارکنان تهیه کتابچه و لوحهای فشرده در قالب آموزش از راه دور است.
وی ضمن بیان مزایای شیوه تدریس آموزش از راه دور گفت: برنامهها و فایلهای آموزشهای تخصصی تهیه و در اختیار کارکنان اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و ادارات تابعه قرار خواهد گرفت.
این مقام قضایی با بیان اینکه بیش از 90 درصد خدمات ثبتی به صورت الکترونیکی ارائه میگردد، افزود: کارکنان باید همزمان با بروز رسانی سامانههای ثبتی اطلاعات خود را بروز کنند و هیچ زمان از امر آموزش غافل نشوند تا همگام با حرکت سازمان از ثبت سنتی به سوی ثبت نوین پیش روند.
وی با بیان اینکه تنها داشتن مدرک تحصیلی ملاک ارزیابی عملکرد کارکنان جهت تصدی پست قرار نمیگیرد، افزود: داشتن انگیزه، توان، کارایی و سلامت اداری شرایط لازم برای اخذ پستهای تخصصی و مدیریتی است و با توجه به اینکه فرآیندهای ثبتی جزو امور فنی و تخصصی میباشند، داشتن تجربه در این زمینه ضرورت دارد.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ضمن بیان مزایای سامانه آرشیو الکترونیک در جلوگیری از امر جعل و سرقت اوراق ثبتی، افزود: تاکنون بیش از 13 میلیون و 600 هزار ورقه ثبتی و 460 هزار پرونده در سطح استان اسکن و وارد سامانه آرشیو الکترونیک شده است.
وی با اشاره به اهمیت اسکن اوراق جدید پروندههای ثبتی و وارد نمودن آنان در سامانه آرشیو الکترونیک و بروزرسانی این سامانه ادامه داد: در صورتیکه بروز رسانی به موقع صورت نگیرد سامانه آرشیو الکترونیک دچار اخلال میشود.
طالبی زاده ادامه داد: با پیگیریهای صورت گرفته روند بروز رسانی سامانه آرشیو الکترونیک در اداراتی که اسکن پروندهها تمام شده به موقع انجام میشود و در حال حاضر این سامانه به خوبی در حال اجرا میباشد.
وی بیان کرد: هم اکنون در ادارات ثبت اسناد و املاک مناطق یک و دو شهرستان کرمان گردش فیزیک پروندههای ثبتی متوقف شده و تمام امور و فرآیندهای ثبتی به صورت کاملا الکترونیکی ارائه میشود.