ماهان شبکه ایرانیان

مقایسه کیا سورنتو ۲۰۱۸ و هیوندا سانتافه ۲۰۱۸!

کیا سورنتو و هیوندا سانتافه هر دو زیر مجموعه یک شرکت هستند که به این معناست که نقاط مشترک زیادی دارند. اما با این حال کمپانی کیا، مدل سورنتوی خود را به عنوان یک شاسی بلند سایز متوسط با دو ردیف صندلی به همراه آپشن اختیاری ردیف سوم صندلی معرفی می‌کند در حالیکه مدل سانتافه کمپانی هیوندا در دو ورژن شاسی بلند سایز متوسط متمایز عرضه می‌گردد.

مقایسه کیا سورنتو 2018 و هیوندا سانتافه 2018!

کیا سورنتو و هیوندا سانتافه هر دو زیر مجموعه یک شرکت هستند که به این معناست که نقاط مشترک زیادی دارند. اما با این حال کمپانی کیا، مدل سورنتوی خود را به عنوان یک شاسی بلند سایز متوسط با دو ردیف صندلی به همراه آپشن اختیاری ردیف سوم صندلی معرفی می‌کند در حالیکه مدل سانتافه کمپانی هیوندا در دو ورژن شاسی بلند سایز متوسط متمایز عرضه می‌گردد.

به علاوه نسخه باز طراحی شده سانتافه نیز سال آینده روانه بازار خواهد شد. گزینه‌های خرید شما به مدل دو ردیفه سانتافه اسپورت و مدل سه ردیفه سانتافه محدود می‌شود. از طرف دیگر کیا سورنتو برای مدل 2017 خود به طور کامل مورد طراحی دوباره قرار گرفت.

این در حالیست که هیوندا سانتافه در سال 2013 به طور کامل باز طراحی شده و به دو مدل تقسیم شد. با این حال کمپانی هیوندا با تکنولوژی‌های رفاهی و ایمنی جدید به علاوه‌ی یک بازسازی برای مدل سال 2017، مدل‌های سانتافه را به روز نگه داشته است.

وبسایت یو اس نیوز بررسی جداگانه‌ای برای دو ورژن شاسی بلند سانتافه انجام نداده اما برای این مطلب ما هر دو مدل هیوندا سانتافه را در بخش‌هایی که حائز بیشترین میزان اهمیت برای خریداران خودرو‌های شاسی بلند سایز متوسط است در مقابل کیا سورنتو قرار داده‌ایم. به یاد داشته باشید که همزمان با دسترسی به داده‌ها و نقد و بررسی‌های جدید متخصصین، امتیازات داده‌ شده در بخش‌های مختلف مرتباً به روز رسانی خواهند شد. بنابراین امتیازات موجود در این مقایسه ممکن است با امتیازات داده شده در رتبه بندی‌‌های ما مغایرت داشته باشند. بین کیا سورنتو و هیوندا سانتافه کدامیک انتخاب بهتری خواهد بود؟

چه فاکتور‌هایی این دو برند مشترک را متمایز می‌کنند؟ با ما همراه باشید تا دریابید کدام شاسی بلند سایز متوسط در این مقایسه تنگاتنگ سربلند بیرون خواهد آمد :

قیمت

برنده : هیوندا سانتافه 2018

قیمت مدل 2018 کیا سورنتو از 25٫900 دلار آغاز شده و در پنج مدل مختلف L، LX، EX، SX، و SX Limited عرضه می‌گردد. در تریم‌های L و LX همراه با دو ردیف صندلی به فروش می‌رسند. بر خلاف تریم LX که در آن ردیف سوم صندلی به صورت آپشن ارائه می‌گردد، ورژن‌های EX،‌ SX،‌ و SX Limited به صورت پیش فرض دارای سه ردیف صندلی می‌باشند. ارزشمند‌ترین تریم یعنی مدل LX با قیمت 27٫100 دلار روانه بازار می‌شود. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ی 1٫490 دلاری خودرو‌ی خود را به ردیف سوم صندلی مجهز کنید اما این کار مستلزم اضافه شدن پکیج رفاهی با قیمت 1٫700 دلار نیز خواهد بود.

بنابراین روی هم رفته می‌توان با صرف یک هزینه‌ی 30٫290 دلاری صاحب یک کیا سورنتو سه ردیفه شوید.

مجهز‌ترین تریم یعنی کیا سورنتو SX Limited دو دیفرانسیل با شروع قیمت 46٫200 دلار روانه بازار خواهد شد. از نقطه مقابل هیوندا سانتافه 2018 دو ردیفه با شروع قیمت 24٫950 دلار قرار دارد. مدل سانتافه اسپورت در سه تریم پایه، 2٫0T، و 2٫0T Ultimate عرضه می‌گردد. قیمت بهترین ورژن این خودرو یعنی 2٫0T Ultimate از 35٫650 دلار آغاز می‌شود. داشتن هیوندا سانتافه با سه ردیف صندلی نیز از 30٫580 دلار به بالا هزینه در بر خواهد داشت. سانتافه سه ردیفه نیز در سه تریم SE، SE Ultimate، و Limited Ultimate روانه بازار می‌شود. بالاترین ورژن این خودرو یعنی سانتافه Limited Ultimate همراه با سیستم سواری دو دیفرانسیل، با 41٫300 دلار قابل خریداری می‌باشد.

قابلیت اطمینان

برنده : کیا سورنتو 2018

کمپانی J.D. Power هنوز امتیاز قابلیت اطمینان پیش بینی شده‌ی هیچ یک از این دو شاسی بلند سایز متوسط را منتشر نکرده است. با این وجود کیا سورنتو و هیوندا سانتافه برای مدل 2017 خود به ترتیب موفق به دریافت امتیاز چهار و سه و نیم از پنج از سوی این کمپانی شدند.

بعلاوه هر دو خودرو به وسیله‌ی یک گارانتی طولانی مدت پنج ساله یا 60000 مایلی و یک گارانتی سیستم رانشگر ده ساله یا 100000 مایلی پوشش داده می‌شوند.

راحتی صندلی‌ها

برنده :‌ مساوی

مدل پایه سورنتو و سانتافه اسپورت هر دو فضای کافی برای حمل پنج سرنشین را دارند. همچنین هر دوی این شاسی بلند‌های سایز متوسط در چندین تریم، ردیف سوم صندلی را نیز ارائه می‌دهند که ظرفیت خودرو را به هفت سرنشین افزایش می‌دهد.

در ردیف دوم صندلی‌های تریم Limited Ultimate هیوندا سانتافه به جای صندلی‌ نیمکت مانند از صندلی‌های کاپیتانی استفاده شده است که ظرفیت خودرو را به شش سرنشین می‌رساند.

هر دو خودرو راحتی و فضای مناسبی را در دو ردیف اول صندلی‌ها فراهم می‌کنند. با این حال همانند بسیاری از خودرو‌های شاسی بلند سه ردیفه، ردیف سوم صندلی فضایی تنگ، دسترسی دشوار، و فضای پای ناکافی را ارائه می‌دهد.

فضای حمل بار

برنده : هیوندا سانتافه 2018

کیا سورنتو در پشت ردیف دوم صندلی‌های خود دارای 38٫8 فوت مکعب فضای حمل بار است و در مجموع فضای کل حمل بار این خودرو به 73 فوت مکعب می‌رسد. اما در صورت استفاده از هر سه ردیف صندلی، این مقدار فضا در پشت به تنها 11٫3 فوت مکعب محدود می‌شود.

در نقطه مقابل هیوندا سانتافه در مجموع 80 فوت مکعب و در پشت ردیف سوم صندلی 13٫5 فوت مکعب فضای حمل بار ارائه می‌دهد. فضای موجود در پشت ردیف دوم صندلی در هیوندا سانتافه برابر 40٫9 و در سانتافه اسپورت برابر با 35٫4 فوت مکعب می‌باشد. هر دو خودرو دارای فضا‌های ذخیره سازی اشیاء کوچک فراوان بوده و ویژگی صندوق عقب برقی بدون دست را به صورت آپشن ارائه می‌کنند.

کیفیت فضای داخلی

برنده : کیا سورنتو 2018

کیا سورنتو دارای اتاق مرغوب و زیبایی می‌باشد که از موادی با سطوح نرم و کیفیت بالا ساخته شده است. بخصوص در تریم‌های بالاتر با بکار رفتن قطعات از جنس چوب واقعی، تزئینات به رنگ پیانو بلک، و آپشن روکش صندلی Nappa، فضای داخلی این خودرو بسیار لوکس می‌باشد.

از طرف دیگر هیوندا سانتافه نیز دارای فضای داخلی بسیار خوبی بوده و در آن از موادی لوکس مانند چرم و قطعات تزئینی امروزی استفاده شده است. اما با این حال فضای داخلی این خودرو هم سطح کیا سورنتو نیست، چرا که دارای استایل خسته کننده‌ای بوده و مواد بکار رفته در این اتاق سطح پایین‌تری نسبت به سورنتو دارند.

امکانات فضای داخلی

برنده : کیا سورنتو 2018

امکانات به کار رفته در مدل پایه کیا سورنتو شامل یک صفحه نمایش لمسی 4٫3 اینچی، بلوتوث، رادیو ماهواره‌ای، و یک پورت USB می‌شود. از طرف دیگر هیوندا سانتافه به همراه یک صفحه نمایش لمسی پنج اینچی، بلوتوث، و یک پورت USB عرضه می‌گردد. هر دو خودرو امکاناتی از جمله صفحه نمایش 7 یا 8 اینچی، اپل کار پلی، اندروید اتو، صندلی‌های جلویی مجهز به سیستم‌های گرمایشی و تهویه هوا، سیستم گرمایشی در صندلی‌های ردیف دوم، فرمان مجهز به سیستم گرمایشی،‌ استارت دکمه‌ای،‌ سیستم جهت یابی، پورت USB در ردیف سوم، و سان روف پانورامایی را به صورت آپشن ارائه می‌کنند.

صفحه نمایش بکار رفته در مدل سانتافه بزرگ‌تر از نمونه موجود در مدل پایه سورنتو است اما صفحه نمایش سورنتو کاربر پسند‌تر می‌باشد. سیستم سرگرمی در نظر گرفته شده در کیا سورنتو بسیار ساده و بصری می‌باشد در حالیکه این سیستم در هیوندا سانتافه کمی بیش از حد پیچیده است.

شتاب

برنده : مساوی

هر دو مدل کیا سورنتو پایه و سانتافه اسپورت مجهز به یک موتور 2٫4 لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت 185 اسب بخار می‌باشند. شما همچنین می‌توانید به دلخواه از بین یک سیستم رانشگر 2 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ با خروجی 240 اسب بخار و یک موتور شش سیلندر با 290 اسب بخار قدرت نیز انتخاب کنید.

تمامی این موتور‌ها به همراه یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش سرعت واکنشی ارائه می‌شوند. ورژن مجهز به موتور شش سیلندر قادر به بکسل کردن تا سقف 5000 پوند وزن می‌باشد. موتور‌های پایه مقدار مناسبی از قدرت و همچنین شتابی کافی را برای راضی نگه داشتن یک راننده روزانه فراهم می‌کنند. آپشن موتور شش سیلندر به طور قابل توجهی قدرتمند‌تر است اما با انتخاب آن کمی شتاب از دست خواهید داد.

مصرف سوخت

برنده : کیا سورنتو 2018

موتور پایه سورنتو مصرف سوختی برابر با 21 مایل بر گالن در شهر و 28 مایل بر گالن در بزرگراه را ثبت نموده است. این ارقام در ورژن چهار سیلندر توربو شارژ به ترتیب برابر 20 و 27 مایل بر گالن می‌باشد. موتور شش سیلندر این خودرو در شهر و بزرگراه به ترتیب 18 و 25 مایل بر گالن مصرف سوخت دارد. هیوندا سانتافه در هر دو موتور چهار سیلندر خود با اختلاف یک مایل بر گالن در بزرگراه مصرف سوخت بیشتری نسبت به کیا سورنتو ثبت نموده است.

اما در ورژن شش سیلندر، مصرف سوخت این خودرو با مدل سورنتو برابری می‌کند. طبق محاسبات سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا، مصرف سوخت ترکیبی در هر دو خودرو یکسان است. با این وجود اگر بیشتر تمایل به رانندگی در بزرگراه دارید با انتخاب کیا سورنتو پول بیشتری ذخیره خواهید کرد.

سواری و هندلینگ

برنده : کیا سورنتو 2018

مدل سورنتو سواری نرم و بی صدایی را فراهم می‌کند. اگرچه چندان قدرت‌مند نیست اما سیستم هدایت این خودرو بسیار واکنشی بوده و قابلیت مانور پذیری آن تاثیر گذار است. هندلینگ هیوندا سانتافه به خوبی کیا سورنتو است اما با این وجود از نظر سواری فاقد کیفیت مطلوبی می‌باشد، چرا که سواری این خودرو کمی سفت بوده و تجربه رانندگی در جاده‌های ناهموار کمی دشوار خواهد بود.

هر دو خودرو به طور پیش فرض دارای قابلیت انتخاب حالت رانندگی یا Drive Mode Select که بر اساس شرایط رانندگی، اولویت‌ها، یا نگهداری از سوخت به شما امکان انتخاب بین حالت‌های Sport، Eco، و Normal را می‌دهد.

ایمنی

برنده : هیوندا سانتافه 2018

موسسه ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (IIHS) عنوان انتخاب ایمنی برتر را به مدل 2018 کیا سورنتو اعطا نمود در حالیکه هیوندا سانتافه 2018 موفق به دریافت بهترین نشان این موسسه یعنی عنوان انتخاب ایمنی برتر پلاس شد. این دو خودرو همچنین امتیاز ایمنی کلی پنج ستاره را نیز از سوی سازمان ملی مدیریت ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها دریافت نمودند. هر دو مدل سورنتو و سانتافه به همراه یک دوربین دید در پشت عرضه می‌شوند.

از امکانات ایمنی آپشنی این دو خودرو می‌توان به دوربین دید اطراف، سیستم شناسایی نقطه کور،  سیستم هشدار دهنده برخورد به هنگام دنده عقب، سنسور‌های پارک در پشت، کروز کنترل منطبق شونده، چراغ‌های جلویی منطبق شونده، سیستم هشدار دهنده برخورد از جلو، و سیستم ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.

برنده …

کیا سورنتو 2018

این دو خودرو شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند که از آنجاییکه دارای شرکت‌های مشترکی هستند این موضوع منطقی به نظر می‌رسد. هر دو خودرو صندلی‌های راحت، سواری و هندلینگ مطمئن، و امتیازات ایمنی بسیار خوبی را ارائه می‌دهند.

هیوندا سانتافه با قیمت پایین‌تر خود نسبت به هزینه‌ی پرداختی امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد و همچنین فضای حمل بار بیشتری را نیز فراهم می‌کند. با این وجود کیا سورنتو با ارائه قابلیت اطمینان بیشتر، کیفیت سواری بهتر، مصرف سوخت بهینه‌تر، و اتاق لوکس‌تر برتری را در این رقابت از آن خود می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان