ماهان شبکه ایرانیان

آبراه های زیبا در سرتاسر جهان

در طول تاریخ آبراه هایی که در شهرها واقع شده اند نقش بسیار حیاتی در صنعت حمل و نقل دارند. حتی امروز هم شهرهایی مانند ونیز، بیرمنگام و گیتورن به علت داشتن چنین کانال ها و آبراه های زیبا معروف هستند و مورد توجه توریست های بسیاری قرار می گیرند. در ادامه ۱۰ مورد از آبراه های زیبا در جهان را به شما معرفی می کنیم.

آبراه های زیبا در سرتاسر جهان

در طول تاریخ آبراه هایی که در شهرها واقع شده اند نقش بسیار حیاتی در صنعت حمل و نقل دارند. حتی امروز هم شهرهایی مانند ونیز، بیرمنگام و گیتورن به علت داشتن چنین کانال ها و آبراه های زیبا معروف هستند و مورد توجه توریست های بسیاری قرار می گیرند. در ادامه 10 مورد از آبراه های زیبا در جهان را به شما معرفی می کنیم.

10 مورد از آبراه های زیبا در سراسر جهان

10- آبراه های زیبا در کانتو، ویتنام

یکی از بزرگترین شهرهای ویتنام به نام کانتو در دلتای مکونگ واقع شده است. این شهر در مرکز شبکه ای از رودخانه ها و کانال های آبی قرار دارد. مسافتی که این آب ها در آن جاری هستند، 1157 کیلومتر می باشد. رودخانه ی هاو (Hau) بزرگ ترین شاخه ی رود مکونگ در شمال این شهر جریان دارد. علاوه بر شبکه ی گسترده ی این آبراه های زیبا، بر روی این آب راه های زیبا بازارهایی شکل گرفته که جذابیت ها را دو چندان کرده. این بازار یکی از جذابیت های شهر کانتو است. قایق هایی بر روی این راه آب های زیبا مشغول به داد و ستد هستند. هر چیزی که نیاز داشته باشید را در بازار این آب های زیبا می توانید پیدا کنید. بازار کای رانگ (Cai Rang) از بزرگترین بازارهایی است که در آب راه های زیبای شهر کانتو در جریان است. گشت و گذر در این آب راه های زیبا و بازدید از بازارهای این آب راه های زیبا شما را با فرهنگ و جنبه های مختلف زندگی مردم کانتو آشنا می کند.

9- کیپ کورال، فلوریدا، آمریکا

شهر کیپ کورال به علت اینکه منطقه ی وسیعی حدود 400 مایل در کنار رودخانه دارد بسیار معروف است. سیستم آب راه های این شهر نسبت به باقی آب راه هایی که در جهان وجود دارد وسیع تر و بزرگ تر است. این شهر هم دارای دریاچه آب شور و هم دارای دریاچه آب شیرین است. خط کنار این رودخانه منظره ی زیبا و بی همتایی را به شهر داده است.  در سال 1970 آب راهی به مسافت 400 مایل در شهر کیپ کورال ساخته شد. این سیستم آب راه در شهر کیپ کورال آبی را برای آبیاری درختان آن منطقه فراهم می آورد و همچنین از شهر کیپ کورال در برابر سیل محافظت می کند.

8- آبراه های زیبا در بانکوک، تایلند

از قرن 18 تاکنون آبراه های زیبای شهر بانکوک بخش جدایی ناپذیر این شهر به شمار می آیند. اولین آبراه های زیبا برای محافظت از شهر ساخته شدند. در قرن 19 سیستم آبراه ها در بانکوک به منظور حمل و نقل و آبیاری گسترش پیدا کردند. امروزه بسیاری از آن آبراه های زیبا خشک شدند. کانال ها و راه آب های باقی مانده همچنان نقش اساسی در سیستم حمل و نقل این کشور بازی می کنند. به طور کلی سیستم های آبراه ها در بانکوک کلونگ (Klongs) نامیده می شوند.

آبراه Saen Saeb آبراه زیبای 18 کیلومتری است که یکی از اصلی ترین راه آب های زیبا در بانکوک است و شرق و غرب این شهر را به هم متصل می کند. برای اینکه از مناظر و چشم اندازهای بانکوک دیدن کنید، بهترین راه این است که با قایقی بر روی این آب راه های زیبا گذر کنید و از مناظر زیبای این شهر لذت ببرید. آب راه اصلی این شهر شما را به مکان های تاریخی مهم و مراکز تجاری شهر متصل می کند. همچون باقی آب راه ها بازار روی این آب راه از جذابیت های شهر به شمار می رود. قایق های رنگارنگ گوناگونی که بر روی این آبراه ها شناور هستند منظره ی فوق العاده ای را به وجود می آورند. محصولات و صنایع دستی محلی بانکوک در بازار این ابراه ها عرضه می شوند. بازارهای زیادی بر روی این آب راه ها در جریان است و چرخیدن در این بازارها و شناور شدن در این آب راه های زیبا تجربه ای بسیار منحصر به فرد را برای شما به ارمغان می آورد.

7- آبراه های زیبا در بروژ، بلژیک

آبراه ها و استحکامات وسیع شهر زیبای قرون وسطایی بروژ زیبایی این شهر را دو چندان کرده و به همین دلیل این شهر سالانه توریست های بسیاری را به خود جذب می کند. آبراه های زیبای بروژ را «ونیز شمال» می نامند. آب راه های رویایی بروژ همه ی قسمت های مهم این شهر را به هم متصل می کند. از هر منطقه در این شهر شما می توانید از قایق های شناور در این منطقه استفاده کنید و به نقطه ی دیگری در این شهر سفر کنید. البته وسعت این شهر بسیار کم است و گشت و گذار با قایق در آن تنها 30 دقیقه طول می کشد. بر روی این آبراه های زیبا شما می توانید از چشم انداز زیبای شهر بروژ لذت ببرید.

6- آبراه های زیبا در استکهلم، سوئد

استکهلم پایتخت سوئد بر روی 14 جزیره ای قرار دارد که بر دریاچه مالارن واقع شده اند. مجمع­ الجزایر استکهلم همچنین این شهر را به دریای بالتیک در شرق متصل می کند. از بین 30000 جزیره ی کوچک و بزرگ مجمع الجزایر استکهلم از بزرگ ترین مجمع الجزایر در سوئد است. قایق سواری در این آبراه های زیبا با توجه به اینکه این آب راه های زیبا جزایر مختلفی را به هم متصل می کند یکی از هیجان انگیزترین تجربه ها است. آب این مجمع الجزایر بسیار آبی و درخشان و شفاف می باشد. شما همچنین می توانید در این آب های نیلگون شنا کنید و از ماهیگیری در این آب های زیبا لذت ببرید. استکهلم از لحاظ سبز بودن شهر در رتبه ی دوم قرار دارد. این شهر شامل 12 پارک وسیع می باشد و سیستم بازیافت در این شهر بسیار دقیق و مهندسی شده است.

5- آبراه های زیبا در آلپی، کرالا، هند

شهر آلپی که در جنوب هند قرار دارد به «ونیز شرق» مشهور است. این شهر خوش منظره متشکل از شبکه ای از تالاب ها، دریاچه ها، و رودخانه هاست. وسعت شبکه ی آبراه های آلپی حدود 1500کیلومتر می باشد. در کنار آبراهی که در آلپی واقع شده پارک بسیار زیبا و وسیعی قرار دارد. دریاچه ی ومباناد (vembanad) یکی از این بزرگترین دریاچه هایی است که در ایالت کرالا قرار دارد. شما می توانید قایق سرعتی و قایق کابین دار را برای دیدن چشم انداز این شهر کرایه کنید و در آب راه های آلپی سیر و سیاحت کنید. شما در این آب راه های زیبا شاهد جنبه های متفاوتی از فرهنگ و طبیعت زیبای این شهر می شوید.

4- آبراه های زیبا در سوزو، جیانگسو، چین

شهر تاریخی سوزو به خاطر داشتن باغ های زیبا و آب راه های شگفت انگیز ستایش می شود. این شهر به وسیله ی 15 آب راه کوچک قطع می شود. این شهر همچنین در مجاورت آب راه گرند قرار دارد که 1200 مایل مسافت این آب راه می باشد. این آب راه زیبا یکی از طولانی ترین آب ره هایی است که به دست انسان ها مابین 581 و 618 ساخته شده. آب راه زیبای گرند و آب راه های کوچک آن از میان قسمت های زیبای این شهر رویایی می گذرند.

3- آبراه های زیبا در گیتورن، هلند

گیتورن از زیباترین آبراه هایی است که در هلند و در ایالت اوریجسل واقع شده. این شهر به وسیله ی آب راه های مختلف از هم جدا شده و به وسیله ی پل های کوچک به هم متصل می شود. در گیتورن بیش از 180 پل وجود دارد. این آبراه های زیبا در گیتورن به «ونیز هلند» مشهور است. هیچ ماشینی در این شهر وجود ندارد و تنها به وسیله ی دوچرخه می توانید در این شهر گشت و گذار کنید. قایق های بی صدایی در این آب راه های زیبا وجود دارند که شما می توانید به وسیله ی آنها از چشم انداز شهر لذت ببرید. این قایق ها برعکس قایق هایی که در آبراه های مناطق مختاف وجود دارند هیچ سروصدایی ندارد، به همین دلیل شما می توانید در آرامش تمام سوار آنها شوید و تجربه ی دل انگیزی را بر روی این آب راه های زیبا داشته باشید.

2- آبراه های زیبا در بیرمنگام، لندن

بیرمنگام با 1٫9 میلیون سکنه دومین شهر شلوغ در لندن است. علاوه بر بخش شلوغ این کلانشهری، آبراه های زیبایی به مسافت 100 مایل در این شهر قرار دارند. تاریخ اولین آبراه ساخته شده در بیرمنگام به 1769 باز می گردد. مسافت آب راه هایی که در قرن 18 وجود داشتند 174 مایل بود و اکنون تنها 100 مایل از آنها باقی مانده. آب راه هایی که اکنون در بیرمنگام باقی مانده از قسمت های مهم شهر می گذرد. سیر و سیاحت در این آب راه های زیبا می تواند چشم انداز زیبایی از این شهر را برای شما به ارمغان بیاورد.

1- آبراه های زیبا در ونیز، ایتالیا

ونیز شهر شگفت انگیزی است که در میان 118 جزیره ای قرار دارد که به وسیله ی آبراه ها از هم جدا شده اند. ونیز یکی از زیباترین شهر هاست. جزیره های ونیز به وسیله ی پل ها به هم متصل می شوند. بیش از 140 آب راه و بیشتر از 400 فوت پل در ونیز قرار دارد. این شهر که از حیث جغرافیایی بسیار بی همتاست، دارای زیباترین آبراه ها است. هر ساله 50000 بازدیدکننده از این شهر زیبا دیدن می کنند و در آن به گشت و کذار می پردازند. ماشین در شهر ونیز وجود ندارد. قایق های سنتی ونیز به نام گاندولا یکی از وسایل حمل و نقل در این شهر است. امروز این شهر بیش از 350 گاندولا دارد. اگر از ونیز دیدن می کنید حتما سوار گاندولا شوید چون بدون سوار شدن گاندولا سفرتان ناتمام است یا شاید هم آغاز نشود.

اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید خواندن مطلب هتل های زیر آب دریا در سراسر جهان را نیز به شما پیشنهاد می کنیم.

هتل های زیر آب دریا در سراسر جهان

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان