ماهان شبکه ایرانیان

پیشگیری از افزایش وزن بعد از ازدواج

ورزش و پیاده‌روی را هرگز فراموش نکنید. بجای گرفتن رژیم‌های سخت و ناکافی، سعی کنید از تغذیه صحیح، ورزش و پیاده‌روی مداوم روزانه استفاده کنید

پیشگیری از افزایش وزن بعد از ازدواج

برلیانت بزرگمهر؛ دبیر انجمن تغذیه ایران

1- مهم‌ترین عامل جهت مبارزه با افزایش وزن و چاقی، داشتن انگیزه‌ای بسیار قوی و صحیح در زمینه تناسب اندام است. تناسب اندام را باید بعنوان نشانه‌ای از سلامت و برخورداری از یک زندگی شیرین و به دور از بیماری‌ها و درد و ناراحتی ناشی از آن، تلقی کرد نه صرفاً زیبایی و جذابیت. چاقی بیش از آنکه به زیبایی فرد لطمه بزند، به سلامت، طراوت و شادابی و طول عمر شخص زیان می‌رساند. پس با انگیزه‌ای قوی به جنگ چاقی بروید.

2- زدودن این باور از ذهن که برای داشتن اوقاتی خوب و خوش باید به پرخوری پناه ببریم عامل مهمی است در برخورداری از تغذیه صحیح.

3- مراقب غذاخوردن  خود باشید، لقمه‌هایی که به دهان می‌گذارید بشمارید. این بدان مفهوم نیست که بدون لذت و با استرس غذا بخورید و از غذا خوردن بترسید، بلکه به این معنا است که به تغذیه خود توجه کنید و با لذت و صحیح غذا بخورید.

4- در میهمانی‌ها و مراسم پاگشا از پر کردن بشقاب خود از غذا بپرهیزید.

5- در ابتدا در بشقاب خود سالاد (نه با سس، بلکه با آب لیموترش و مقداری روغن زیتون) بکشید و بشقاب خود را پر از سالاد کنید، پس از خوردن سالاد، از غذا استفاده نمایید، در این صورت سالاد قسمت عمده‌ای از معده‌تان را پر می‌کند و از پرخوری پیشگیری می‌نماید.

6- از خوردن غذاهای چرب، پرنمک و خیلی شیرین پرهیز کنید. چربی غذا را بگیرید و دور بریزید تا از چاقی جلوگیری نمایید.

7- چنانچه تمایل به خوردن دسرهای خوشمزه دارید، در مصرف آنها افراط نکنید، زیرا دسرها معمولاً بسیار پرکالری و چاق کننده هستند.

8- نیم‌ساعت قبل از خوردن غذا یک لیوان آب بنوشید. این امر از پرخوری پیشگیری می‌کند، ولی بلافاصله قبل یا همراه غذا و بعد از غذا تا حدامکان در آشامیدن آب یا نوشیدنی‌ها امساک کنید، زیرا با رقیق کردن شیره‌های گوارشی، مانع هضم و جذب کامل غذا می‌شود و ایجاد نفخ می‌کند.

9- ورزش و پیاده‌روی را هرگز فراموش نکنید. بجای گرفتن رژیم‌های سخت و ناکافی، سعی کنید از تغذیه صحیح، ورزش و پیاده‌روی مداوم روزانه استفاده کنید. در ایام سفر نیز ورزش را هرگز فراموش نکنید.

10- چنانچه به میهمانی شام دعوت می‌شوید، ناهار را به صورت حاضری و خیلی سبک میل کنید. در مورد میهمانی‌های ناهار نیز شام را سبک بخورید.

11- اگر دچار اضافه‌وزن هستید حتماً‌ تحت نظر رژیم‌‌شناس برنامه غذایی خود را تنظیم کنید.

12- برای زندگی خود بعد از ازدواج برنامه دقیق‌، حساب شده و منظم تنظیم کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان