«مهدی محبی»، رییس اتحادیه دستگاههای مخابراتی فایده اصلی طرح رجیستری را جدا از مساله مبارزه با قاچاق کالا و نابودی این معضل، نظارت بر خدمات پس از فروش عنوان کرده و معتقد است که شرکتهای گارانتی از این به بعد خدمات بهتری را به مردم ارائه خواهند داد. او تمامی واردکنندگان رسمی موبایل را مستلزم گارانتیدار کردن دستگاههای وارداتی خود کرده و تاکید داشته که مدت زمان این گارانتی باید حداقل 18 ماه پس از فروش باشد.
محبی ضمن ابراز خرسندی از نهایی شدن طرح رجیستری، افق روشنی برای آینده بازار موبایل ایران متصور میشود و این آینده خوب را مستلزم همکاری و فعالیت درست واردکنندگان میداند. او به مردم اطمینان خاطر میدهد که تمامی دستگاههای اجرایی بر نحوه واردات موبایل و گارانتی آن نظارت دارند:
«وزارت صنعت، معدن و تجارت بر لزوم اصلی بودن گارانتی و خدمات پس از فروش گوشیها نظارت دارد. واردکنندگان گوشی ملزم به دریافت مجوز از اتحادیه دستگاههای مخابراتی هستند و این اتحادیه بر عملکرد صحیح این شرکتها در ارائه خدمات به خریداران نظارت دارد.»

رییس اتحادیه دستگاههای مخابراتی امیدوار است که گلایههای برخی کاربران درباره بعضی شرکتهای گارانتی برای همیشه رفع شود و با استناد به قانون سازمان حمایت از حقوق مصرفکنندگان تاکید میکند که هر گوشی وارداتی باید دارای 18 ماه خدمات پس از فروش باشد:
«خریداران گوشی موبایل در زمان خرید باید علاوه بر دریافت کد فعالسازی طرح رجیستری و شناسه گوشی از فروشنده، نسبت به دریافت برگه گارانتی 18 ماهه نیز اهتمام ورزند تا امکان ارائه خدمات پس از فروش کالا برای آنها وجود داشته باشد.»
محبی تأکید کرد که مردم میتوانند اگر در زمینه گارانتی و شرکتهای مربوطه شکایتی دارند آن را با اطمینان از حل شدن موضوع به اتحادیه دستگاههای مخابراتی اعلام کنند تا مامورین این سازمان به شکایت رسیدگی کرده و آن را مورد پیگیری قرار دهند.
آیا بعد از نهایی شدن طرح رجیستری با شرکتهای گارانتی سروکار داشتهاید؟ تجریبات خود را با ما در میان بگذارید.