علاقه آمریکاییها به خودروهای شاسی بلند و کراس اوور کار دست سدان های بخت برگشته داده زیرا فورد نهایتاً برنامههای خود برای بازنشسته کردن تمامی سدان هایش در آمریکای شمالی را تأیید کرده است. این اطلاعیه البته برای فورد جای تعجب زیادی نداشته زیرا نتایج مالی سهماهه اول این خودروساز آمریکایی به خوبی گویای اوضاع است.
عملکرد دور از انتظار محصولات سدان این کمپانی باعث شده فورد در نسل بعدی سدان های مرسوم بازار آمریکای شمالی سرمایهگذاری نکند. به جای این کار محصولاتی همچون فیوژن، فیستا و تاروس در طول 5 سال آینده از خط تولید خداحافظی خواهند کرد. البته خانهتکانی اساسی فورد شامل همه خودروها نمیشود زیرا موستانگ از این قضیه مستثنا شده است.
فورد همچنین برنامههای خود برای عرضه نسل جدید فوکوس اکتیو در آمریکا را نیز تأیید کرده است. خودروهای کراس اوور مانند بیشتری نیز در راه خواهند بود زیرا این کمپانی گفته در حال بررسی برای عرضه چنین خودروهایی بوده زیرا محصولات کراس اوور مانند بهترین ویژگیها همانند ارتفاع سواری بالاتر، فضای بیشتر و کاربردی بودن را با یکدیگر ترکیب میکنند. مدیرعامل فورد آقای جیم هکت طی بیانیهای اعلام کرده است:« ما به اتخاذ تدابیر مناسب به منظور افزایش سود خود و همچنین بازگشت سرمایه در طولانیمدت متعهد هستیم. »هکت گفته فورد جایی که بتواند ببرد بازی خواهد کرد.
تصمیم این برند برای حذف کل سدان های خود در آمریکا کاملاً شوکه کننده است زیرا حتی کمپانیهایی همچون فیات-کرایسلر نیز تصمیم گرفتهاند کرایسلر 300 و داج چارجر را حفظ کنند. این خبر همچنین شایعات پیشین درباره برنامههای فورد برای ارائه نسل جدید فیوژن را نیز رد میکند.
هنوز مشخص نیست که تصمیم فورد چه نتایجی در بر خواهد داشت اما پاسخ قطعی آن به قیمت سوخت و پذیرش خودروهای الکتریکی توسط مشتریان بستگی خواهد داشت. فورد با اضافه کردن قوای محرکه هیبریدی الکتریکی به خودروهای پرفروش و سوددهی همچون F-150، موستانگ، اکسپلورر، اسکیپ و برانکو قمار کمتری روی بهای سوخت کرده است. این خودروساز همچنین برنامههایی برای عرضه 16 خودروی الکتریکی تا سال 2022 دارد.