هیچ‌کس دوست ندارد که کل آخر هفته خود را به نظافت کامل خانه اختصاص دهد. به دلایل روان‌شناختی، وقتی یک مسؤولیت بزرگ را به جای اینکه یکجا انجام دهیم، به چند کار کوچک تقسیم کنیم و هر کدام را به ترتیب انجام دهیم، برای ما خوشایندتر و قابل کنترل‌تر خواهد بود. بنابراین در این مطلب چند کار کوچک یک ساعته را معرفی می‌کنیم که شما فقط کافیست هرروز یکی از آنها را انجام دهید تا خانه‌ای منظم و تمیز داشته باشید.

  • کتاب‌ها را مرتب کنید

بعد از مدتی کتابخانه شما نیاز به نظافت و مرتب‌سازی دارد. چند دقیقه را به جمع‌آوری کتاب‌ها و مجلات روی میز، کتابخانه و هر جای دیگر اختصاص دهید. آنها را بر اساس موضوع، حروف الفبا، رنگ و یا اندازه در کتابخانه بچینید و گردگیری آنها را هم فراموش نکنید.

نظافت

  • لوازم آرایشی قدیمی را بیرون بریزید

یک راه ساده برای مرتب شدن خانه، دور ریختن لوازم آرایشی و بهداشتی پوست و موی کهنه است. بعضی از محصولات آرایشی تاریخ انقضای مشخص ندارند، اما بر روی آنها درج شده است که بعد از باز شدن درب آنها تا چه مدت قابلیت استفاده دارند. بنابراین با ماژیک روی هر محصول تاریخ شروع استفاده از آنها را بنویسید.

نظافت

  • حمام را تمیز کنید

اگر می‌خواهید زمان نظافت حمام برای شما کاهش یابد، هر بار که از آن استفاده می‌کنید، دیوارها را با یک اسپری محلول سرکه و آب تمیز کنید.

نظافت

  • کشو را مرتب کنید

از یک کشوی کوچک اما نامرتب در آشپزخانه، اتاق خواب یا میز تحریر شروع کنید. هر وسیله‌ای را که دیگر نیاز ندارید، بیرون بریزید و وسایلی را که به جای دیگری تعلق دارند، جابه‌جا کنید. بقیه وسایل به جای خود برمی‌گردند اما این بار با نظم و ترتیب.

نظافت

  • مبلمان را جارو بکشید

با سری‌های مخصوص جارو برقی دو طرف دشک‌ها و زیر آنها را جارو بکشید. سپس با سری باریک‌تر گوشه‌کنار مبل‌ها را به خوبی از گرد و غبار و خرده زباله‌ها پاک کنید.

نظافت

  • درز بین کاشی‌ها را سفید کنید

به ما اعتماد کنید! این کار 15 دقیقه‌ای تفاوتی عظیم در ظاهر حمام شما ایجاد می‌کند. با محلول تمیزکننده مخصوص و یک مسواک، درزها را جرم‌گیری کنید.

نظافت

  • گرد و غبارهای پنهان را تمیز کنید

هنگام نظافت بعضی نقاط از خانه همیشه فراموش می‌شوند. اما فقط کافیست 30 دقیقه از وقت خود را با یک گردگیر اطراف خانه بچرخید و نقاطی مثل گوشه‌های دیوار، پشت قفسه کتاب، روی چراغ‌ها و ... را تمیز کنید.

نظافت

  • کابینت‌های آشپزخانه را از چربی‌های خشک شده پاک کنید

گرد و خاک و لکه‌های چربی بر روی کابینت‌های آشپزخانه شاید از دید شما پنهان بمانند، اما وقتی روی هم جمع شوند، ظاهری زننده ایجاد می‌کنند. با یک تمیزکننده خوب همه کابینت‌ها و کشوها به خصوص در اطراف دستگیره‌ها را تمیز کنید.

نظافت