مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران در گفت‌وگو با میزان خبر داد

وصول ۳۹۱ میلیارد تومان مطالبات بانکی در سال گذشته/ بیش از ۱۹۲ هزار سند مالکیت کاداستری صادر شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران گفت: صدور بیش از ۱۹۲ هزار سند مالکیت کاداستری و کسب بیش از ۹۸ میلیارد تومان درآمد در سال گذشته از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

آخر هفته/ وصول بیش از 391 میلیارد تومان مطالبات بانکی در سال گذشته/ بیش از 192 هزار سند مالکیت کاداستری صادر شده استمحمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در رابطه با اقدامات این اداره کل و نقش آن درجامعه اظهار کرد: ثبت اسناد و‌ املاک از قدیمی ترین دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی کشور است و نقش مهمی در زندگی مردم دارد.

وی گفت: مأموریت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک،  اعتبار بخشی به اسناد و تثبیت مالکیت مشروع و قانونی اشخاص است که ثبت شرکتها، اجرای اسناد رسمی ، صدور سند مالکیت و سایرموارد در این حوزه را شامل می‌شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: در مدت 31 ماه که در خدمت مردم شریف استان مازندران بودم به یاری خدا و کمک معاونین و همکارانم توانستیم رتبه استان را در برنامه عملیاتی سازمان ثبت اسناد و املاک ارتقاء داده و از رتبه های پایین به سوم کشور برسانیم که در سال  96 این رتبه باز هم ارتقاء یافت و به رتبه برتر دست یافته ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران خاطر نشان کرد: در سالیان قبل با تعامل ایجاد شده میان ثبت اسناد و املاک و ادارات کل بنیاد و مسکن و اوقاف و امور خیریه استان،این دو دستگاه توانستند رتبه اول صدور اسناد در کشور را به خود اختصاص دهند.

بهادر صدور اسناد مالکیت انفال در شهرستانهای کلاردشت و تنکابن و جلوگیری از زمین خواری در منطقه را از دیگر اقدامات اداره کل متبوع خود خواند که حاصل تعامل و همکاری با اداره کل منابع طبیعی غرب استان بوده است.

بهادر اظهار کرد: بیش از 86 درصد خدمات ثبتی به وسیله 44 سامانه الکترونیکی صورت می‌پذیرد که شناسنامه سامانه‌ها اخیرا توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران صادر و فروردین ماه امسال در سازمان ثبت اسناد و املاک رونمایی گردید‌.

این مقام مسئول، ثبت اسناد و املاک را دارای نقش مهمی در ایجاد امنیت و آرامش درمیان خانواده ها و جامعه عنوان کرد و گفت: صدور بیش از 192 هزار سند مالکیت کاداستری و کسب بیش از 98میلیارد تومان درآمد در سال گذشته از جمله اقدامات این اداره کل بوده است.

وی تصریح کرد: خدمات شبه قضایی در ثبت اسناد و املاک آن را به داداستری کوچک تبدیل کرده است که اجرای اسناد رسمی و وصول بیش از 391 میلیارد تومان مطالبات بانک‌های دولتی و خصوصی با 55درصد رشد توانست رتبه سوم کشور را در این حوزه به خود اختصاص دهد.

مدیرکل ثبت اسناد املاک مازندران همچنین از صدور بیش از 922 هزار انواع سند با رشد 14 درصد در دفاتر اسناد رسمی استان در سال 96 خبر داد و گفت: در این مدت 234 هزار گواهی امضا، 23 هزار واقعه ازدواج و 8 هزار و222 واقعه طلاق را از خدمات ارائه شده توسط دفاتر اسناد رسمی، ازدواج و طلاق استان عنوان کرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر