۲۰ سریال برتر در قرن بیست و یکم

برخلاف سینما، سریال‌های تلویزیونی به بخشی از زندگی روزانه ما تبدیل می‌شوند. این باور وجود دارد که سریال‌ها تنها راهی برای سرگرم کردن مخاطب نیستند و پیام عمیق‌تری در دل خود دارند

برخلاف سینما، سریال‌های تلویزیونی به بخشی از زندگی روزانه ما تبدیل می‌شوند. این باور وجود دارد که سریال‌ها تنها راهی برای سرگرم کردن مخاطب نیستند و پیام عمیق‌تری در دل خود دارند. می‌توان چنین گفت که سریال‌های تلویزیونی بازتابی از جامعه هستند. حالا ببینیم 20 سریال برتر قرن بیست و یکم کدام سریال‌ها هستند؟
نکته: در این لیست تنها سریال‌هایی قرار گرفته‌اند که از سال 2000 به بعد شروع به پخش‌شده‌اند.

20. Parks and Recreationperks-and-recreationمقامات دولتی شهر ایندیانا به دنبال پروژه‌های متعدد برای تبدیل شهرشان به مکان بهتری هستند و در این حین کارهای احمقانه‌ای نیز انجام می‌دهند. طعنه‌های سیاسی زیرکانه امی پولر Amy Poehler در سراسر «پارک‌ها و تفریحات» وجود دارد. هم‌چنین در این سریال سروکله یکی از بهترین کمدین‌ها پیدا شد: عزیز انصاری Aziz Ansari.

Person of Interest.19person-of-interest-cast«مظنون» محصول فکری جاناتان نولان Jonathan Nolan، برادر کریستوفر نولان Christopher Nolan کارگردان است. یک مأمور سابق سازمان سیا که تصور می‌شود مرده است به همراه یک نابغه نرم‌افزار میلیاردر سعی دارند جلوی وقوع جرم را بگیرند. آن‌ها دستگاهی دارند که با تجزیه‌وتحلیل رفتار شهروندان آمریکا می‌تواند مشخص کند که یک فرد قربانی یا مرتکب وقوع جرم خواهد بود. این سریال برای طرفداران دنیای علم بسیار جذاب خواهد بود.

Suits.18suitsتا حالا از خود پرسیده‌اید که وکیل‌ها چه‌کار می‌کنند؟ آن‌ها در دفترهای شیشه‌ای‌شان، با کت‌وشلوار ظاهر می‌شوند و همیشه گرفتار هستند؛ اما واقعاً مشغول انجام چه‌کاری هستند؟ «سوتس» پاسخ به همین پرسش است. تمام شخصیت‌های این سریال پرجذبه هستند. به‌خصوص هاروی اسپکتر Harvey Spector با تمام دیالوگ‌های هراسناکی که می‌گوید، نه‌تنها یک شخصیت سریالی عالی است، بلکه مثل یک مربی درس‌های خوبی به ما می‌دهد.

Firefly.17firefly500 سال بعد، گروه 9 نفره از انسان‌ها برای ادامه زندگی در یک سفینه فضایی به منظومه ناشناخته‌ای سفر می‌کنند. جلوه‌های ویژه در «فایرفلای» بسیار یکپارچه و کامل است و جزئیات زیبایی دارد. شیوه فیلم‌برداری روی دست، استفاده از بزرگنمایی و تصاویر بوکه (نواحی خارج از نقطه متمرکز تصویر) بسیار خیره‌کننده هستند.

The Big Bang Theory.16the-big-bang-theoryداستان درباره 4 شخصیت نِرد (آدم‌های باهوش که در روابط اجتماعی ضعیف هستند) است که مسائل مربوط به فیزیک کوانتوم بسیار ساده‌تر از صحبت کردن آن‌ها با همسایه‌شان است. احتمالاً شلدون کوپر Sheldon Cooper یکی از معروف‌ترین، خاص‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی محسوب می‌شود. «تئوری بیگ بنگ» مفهوم نِرد بودن را به اصطلاحی باحال تبدیل کرد.

Fargo.15Fargo-TV-Seriesاز صحنه آغازین که جاده سرد و تاریک یخ‌زده‌ای را با ترکیب موسیقی فراموش‌نشدنی در پس‌زمینه نمایان می‌شود، مشخص است که «فارگو» قرار است کار متفاوت و خاصی باشد. این سریال که اسپین‌آفی از فیلم برادران کوئن در سال 1996 است، کاملاً مطابق انتظار طرفداران فیلم اصلی پیش رفته است. مارتین فریمن Martin Freeman و بیلی باب تورنتون Billy Bob Thornton در نقش لورن مالو Lorne Malvo بسیار خوش درخشیده‌اند.

How I Met Your Mother.14how-i-met-your-motherخیلی‌ها این سریال را با «دوستان» Friends مقایسه می‌کنند، اما «آشنایی با مادر» از برخی جهات متفاوت است. کل سریال بازگویی داستان آشنایی عاشقانه یک پدر برای بچه‌هایش است. این سریال هر چیزی که برای یک کمدی موقعیت نمونه احتیاج دارد را در خود جای داده است: گروهی از دوستان، شهر نیویورک، داستان عاشقانه و البته کمدی موقعیت.
Prison Break.13به خاطر یک دسیسه سیاسی، مرد بی‌گناهی حکم مرگ می‌گیرد و برادرش تنها امید اوست. مایکل (ونتورت میلر Wentworth Miller) از عمد کاری می‌کند تا به زندانی که برادرش در آن است بیفتد و نقشه استادانه برای فراری دادن او را اجرا کند. پایان هر فصل از «فرار از زندان» تعلیقی جالب دارد. دست کشیدن از تماشای این سریال برای تماشاچیان بسیار مشکل و اعتیادآور است.

Homeland.12نیکلاس برودی Nicholas Brody یک سرباز آمریکایی است که به اسارت القاعده درآمده است. نیروی دریایی آمریکا موفق به آزاد کردن او پس از تحمل 7 سال اسارت می‌شود. آمریکا از این قهرمان استقبال می‌کند؛ اما یکی از مأموران سازمان سیا اطلاعات جدیدی دارد: برودی جاسوس است و نه‌تنها یک قهرمان نیست، بلکه به یک تروریست تبدیل شده است. «میهن» تنها به مسئله تروریسم نمی‌پردازد، بلکه داستان‌های عاشقانه، احساسی و پرپیچش خودش را نیز دارد.

Modern Family.11«خانواده امروزی» داستان‌های مهیج، ماجراجویانه و یا ایجاد حس تعلیق را ندارد. این سریال درباره مسائل کوچکی است که در زندگی روزانه همه ما اتفاق می‌افتد. تمام شخصیت‌های سریال به شیوه خودشان بانمک هستند اما فیل دانفی Phil Dunphy از همه جالب‌تر است. شاید دلیل آن دیالوگ‌های خنده‌داری باشد که می‌گوید.

Sherlock.10خیلی از ما کتاب‌های شرلوک هولمز را خوانده‌ایم و شیفته این کارآگاه خیابان بیکر در لندن شده‌ایم. دیدن بازیگران درجه یک، اولین نکته‌ای است که از زمان دیدن این سریال توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. داستان‌ها و موارد جنایی به‌خوبی نسخه‌های پیشین است. روایت داستان «شرلوک» خلاقانه و بی‌نظیر است.

Walking Dead.9گروهی از انسان‌ها که در عصر آخرالزمان زامبی‌ها زندگی می‌کنند. حتی اگر به زامبی‌ها و داستان‌های آن‌ها علاقه‌ای نداشته باشید، بازهم این سریال ارزش تماشا کردن دارد. «مردگان متحرک» داستان خوبی دارد که به کشف روابط انسانی در شرایط دشوار می‌پردازد. بازی‌های عالی، روایت داستان گیرا و جلوه‌های ویژه ماهرانه فراتر از انتظارات عمومی از یک سریال زامبی ظاهر شده است.

Dexter.8دکستر مورگان Dexter Morgan یک قاتل است و انسان‌ها را به وحشی‌ترین روش ممکن می‌کشد؛ اما چرا این کار را می‌کند؟ چون او شیفته خون است و کشتن به او آرامش می‌دهد. نکته عجیب این است که ما به‌عنوان بیننده از او متنفر نمی‌شویم. شنیدن تک‌گویی‌های دکستر که احساسات خام و پنهان شده از دنیای بیرون را نمایش می‌دهد، مسرت‌بخش است.

Mad Men.7داستان «مَد مِن» درباره دنیای قدرتمند تبلیغات نیویورک در دهه 60 میلادی است. این سریال شخصیت‌هایش را به‌خوبی در فضای تاریخی کار قرار داده و درنتیجه با اثری تفکر برانگیز، شوکه کننده و بسیار سرگرم‌کننده روبرو می‌شویم.
شخصیت اصلی سریال یعنی دان دریپر Don Draper یکی از شگفت‌انگیزترین شخصیت‌هایی است که تابه‌حال در تلویزیون درخشیده‌اند.

True Detective.6داستان کل فصل ماجرای طولانی از کارآگاهان برای کشف حقیقت است. «کارآگاه حقیقی» نمونه عالی از ترکیب جرم، درام و معما به شیوه‌ای است که تابه‌حال در تلویزیون دیده نشده است. یکی از موفق‌ترین بخش‌های این سریال، دیالوگ و منولوگ‌هایی است که می‌شنویم. فصل 2 کمی ناامیدکننده بود، اما فصل 1 یک شاهکار به‌حساب می‌آید.

Arrested Development.5حقیقتاً «پرورش شکست‌خورده» یکی از بهترین سریال‌های قرن 21 است: موقعیت‌های به‌شدت خنده‌دار، عجیب و بی‌پروا سریالی را شکل داده که موضوعات غیرعادی و نترسی دارد و بسیار متفاوت ظاهر شده است. این سریال با داشتن طنز موقعیت با محوریت خانواده ازهم‌پاشیده یکی از بهترین‌ها در گونه خود است.
House of Cards.4این سریال موفق سیاسی که درباره دیدگاه سرسام‌آور سیاست‌های داخلی آمریکا است از شبکه نت‌فلیکس پخش می‌شود. شخصیت مرکزی «خانه پوشالی» فرانک آندروود Frank Underwood است که کوین اسپیسی آن را بازی می‌کرد. اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا که از طرفداران این سریال بود گفته: «ای‌کاش زندگی در کاخ سفید به جذابیت چیزی باشد که در این سریال نشان داده شده است.»

The Wire.3دیوید سیمون David Simon گزارشگر سابق پلیس این سریال را ساخته است. پس از دیدن کل سریال متوجه می‌شوید که تبهکار واقعی خود «سیستم» است. کم‌کم مجذوب شخصیت‌های معیوب و جالب «وایر» می‌شوید که سعی دارند با دنیای تحریف شده کنار بیایند و کمی بعد حس تنفر از آن‌ها را دارید.

Breaking Bad.2روایت جذاب در ترکیب با سبک هنری و تعلیق‌های هیجانی چیزی است که «بریکینگ بد» را به یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی تبدیل کرده است. شخصیت والتر وایت Walter White با بازی برایان کرانستون Bryan Cranston یکی از بهترین شخصیت‌های تلویزیونی در قرن 21 به شمار می‌آید. هم‌چنین این سریال یکی از معدود سریال‌های تلویزیونی است که با گذشت هر فصل، بهتر از قبل می‌شد.

Game of Thrones.1یکی از محبوب‌ترین سریال‌های حال حاضر در دنیا که لایق چنین شهرتی است. «بازی تاج و تاخت» به‌نوعی تاریخ‌ساز بوده است؛ بزرگ‌سالانی که هیچ‌وقت طرفدار خون‌آشام‌ها یا داستان‌های ماوراء طبیعی نبوده‌‌اند جذب این سریال شده‌اند. «بازی تاج و تاخت» ما را از دنیای خاکی که در آن هستیم به سمت سرزمین خیالی فوق‌العاده‌ای هدایت می‌کند. در این سریال بیشترین تعداد قتل و کشتار رخ داده است: 133 شخصیت نامدار تنها در 4 فصل به قتل رسیدند. شبکه اچ بی او برای هر فصل از این سریال مبلغ 60 میلیون دلار خرج کرده است. اگر شنیدید که کودکی نام یکی از شخصیت‌های این سریال را دارد زیاد تعجب نکنید.
این مقاله برگرفته از نوشته Sameer Watve در سایت Thecinemaholic.com است.
همچنین بخوانید:
10 تا از بهترین شخصیت‌های شرور تلویزیون در قرن بیست‌ویکم

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر