ب
ه گزارش خبرنگار گروه حقوقی وقضایی خبرگزاری میزان، غلامعلی دهشیری در جلسه شورای قضایی استان یزد، ارتباطات و اطلاع رسانی مناسب، فضا سازی شایسته و ایجاد امکانات رفاهی و خدماتی را سه بعُد مهم تکریم ارباب رجوع ذکر کرد و گفت: تقویت پرتال و سایت دادگستری و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در پاسخگویی و ارتباط برخط با مخاطبان، استقرار و استفاده از صندوقهای شکایات و پیشنهادات به جهت تسهیل ارتباط مخاطبان با دستگاه از جمله مواردی است که در تکریم ارباب رجوع نقش به سزایی دارد.
وی تقویت میز خدمت در دادگستری و ایجاد میز خدمت در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را خواستار شد و بیان داشت: میز خدمت با حضور یک نیروی آموزش دیده و کارآزموده در دادگستری و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی میتواند ارباب رجوع دستگاه قضایی را در بدو امر، در یک فرایند صحیح اخذ خدمات قرار میدهد.
این مقام قضایی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع و تکریم کارکنان در امتداد هم و مکمل یکدیگرند و ارتقاء و تعالی تکریم ارباب رجوع در دستگاه با حفظ شأن و منزلت کارکنان ارتباط مستقیم دارد.
وی فضا سازی محیطی در حوزه اخلاق و فرهنگ اسلامی و طراحی و ترمیم ساختمانهای فعلی متناسب با ارائه خدمات به مردم را از دیگر موضوعات قابل پیگیری در بحث تکریم ارباب رجوع دانست و گفت: زیبا سازی و استفاده از گل و گلدان در بخشهای مختلف دادگستری به ویژه در محاکم خانواده میتواند در ایجاد جو رفاقت و مهربانی با هدف تحقق صلح و سازش تأثیر به سزایی داشته باشد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری، ابراز داشت: معرفی، چهره سازی و تشویق و قدردانی از قضات و مدیران الگو در مسئله تکریم ارباب رجوع و نظارت بر رعایت دقیق نظم و انضباط اداری و آموزش ارتقاء مهاراتهای ارتباطی نیز در دیگر مواردی است که در بحث تکریم ارباب رجوع میتواند اثر گذار واقع گردد.
دهشیری، نظارت مستمر در موضوع رعایت حقوق مراجعان و تکریم ارباب رجوع دستگاه قضایی را خواستار شد و اظهار داشت: ارباب رجوع دستگاه قضایی، علاوه بر دادگستری و 6 دستگاه تابعه آن شامل، کلانتری ها، کانونهای وکلاء و کارشناسان نیز میشود که در هر یکی از این دستگاهها نیز اگر قصوری باشد به کل مجموعه و زیر سئوال رفتن خدمات خالصانه در سایر بخشها منجر میگردد.