ماهان شبکه ایرانیان

اخبار روز سینما؛ هاروی واینستین در آستانۀ دادرسی

مخاطبین بخش سینمایی مجلۀ آنلاین روزچین، امروز در پروندۀ هفتگی اخبار روز سینمای هالیوود به حواشی مربوط به شکایات اهالی سینما از هاروی واینستین می‌پردازیم

اخبار روز سینما؛ هاروی واینستین در آستانۀ دادرسی

مخاطبین بخش سینمایی مجلۀ آنلاین روزچین، امروز در پروندۀ هفتگی اخبار روز سینمای هالیوود به حواشی مربوط به شکایات اهالی سینما از هاروی واینستین می‌پردازیم. در هفتۀ گذشته اشخاصی همانند کوئنتین تارانتینو، لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس نیز بابت بدهی‌های کمپانی واینستین، شکایاتی را به حجم پروندۀ اتهامات آزار جنسی این تهیه‌کنندۀ بدنام افزودند. باهم شرح اخبار مربوط به پروندۀ دادرسی هاروی واینستین را می‌خوانیم.

تصویر هاروی واینستین و کوئنتین تارانتینو در اکران حرامزاده‌های عوضی
هاروی واینستین و کوئنتین تارانتینو در اکران حرامزاده‌های عوضی (سال 2009)

تعدادی از هنرمندان تراز اول هالیوود، روز دوشنبه پرونده‌ای را برای پیگیری دستمزد‌های معوقه‌شان از کمپانی واینستین تشکیل دادند. این کمپانی که پس از بدنامی‌های هاروی واینستین (صاحب‌امتیاز و بنیانگذار کمپانی) اعلام ورشکستگی کرده است، روز جمعه چهارم مِی سهامش به حراج گذاشته می‌شود.

بسیاری از طلبکاران این کمپانی که در فروش فیلم‌ها سهیم بوده‌اند،‌ برای به‌دست‌آوردن امتیازات مربوط به فروش این پروژه‌ها، پس از دریافت سهم فروششان دست به شکایت زده‌اند. این در حالی‌ست که تعداد بازیگران زنی که بابت فساد اخلاقی واینستین درخواست دادرسی کرده بودند، با ورود اشلی جاد به این پرونده به شش نفر رسیده است. این بدین معناست که حملات قضایی به این تهیه‌کننده در بالاترین حد قرار دارد و به‌زودی حکم دستگیری‌اش صادر خواهد شد.

کوئنتین تارانتینو (کارگردان مشهور آمریکایی) که در چندین پروژه سابقۀ همکاری با واینستین را پس از قصۀ عام‌پسند داشته است، ادعای طلبی 4.5 میلیون دلاری از این کمپانی را مطرح کرده است که در میان شکایات افرادی همانند برد پیت،‌ لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس، مریل استریپ، جرج کلونی و استیفن کینگ بالاترین مبلغ اعلام‌شده محسوب می‌شود.

بابت پرونده‌های مربوط به آزار جنسی، قرار است مرکز لنترن (از مراکز تفریحی کمپانی واینستین) به قیمت 310 میلیون دلار به حراج گذاشته شود، اما کمیتۀ‌ تشکیل‌شده بابت این پروندۀ قضایی درخواست داده تا پروندۀ این حراج بار دیگر بررسی شود. این کمیته که متشکل از سرمایه‌گذاران و وکلا و سرپرستان استودیوهاست، اعلام کرده است که در منصفانه‌بودن این قیمت برای سایر سهامداران این کمپانی دچار تردید است. بدین‌سبب دادستان کل نیویورک، اریک اشنیدرمن، در نامه‌ای سرگشاده درخواست کرد که شاکیان پرونده‌های مختلف هر یک شکایتشان را به‌طور جداگانه به دادگاه قضائی ارائه کنند. همچنین این دادستان اضافه کرد که خریداران سهام با بالابردن پیشنهادشان در حراج این کمپانی، به کارمندان آسیب‌دیده و افراد مستعدی که از این ورشکستگی ضربه خورده‌اند کمک‌رسانی خواهند کرد. پروندۀ کمپانی واینستین در ماه آتی به‌طور کلی بسته خواهد شد.

منبع

 

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان