ماهان شبکه ایرانیان

اخبار روز سینما؛ فیلم جدید تارانتینو با بازی برد پیت و دی‌کاپریو

مخاطبین محترم اخبار روز سینمای هالیوود،‌ این هفته با حواشی مربوط به فیلم جدید تارانتینو در خدمت شما هستیم. جدیدترین ساختۀ کوئنتین تارانتینو با نام روز روزگاری در هالیوود فیلمبرداری‌اش را آغاز کرده است و در ماه اوت سال ۲۰۱۹ به اکران خواهد رسید. با بررسی اخبار نهمین ساختۀ این کارگردان بزرگ آمریکایی همراه ما باشید.

اخبار روز سینما؛ فیلم جدید تارانتینو با بازی برد پیت و دی‌کاپریو

مخاطبین محترم اخبار روز سینمای هالیوود،‌ این هفته با حواشی مربوط به فیلم جدید تارانتینو در خدمت شما هستیم. جدیدترین ساختۀ کوئنتین تارانتینو با نام روز روزگاری در هالیوود فیلمبرداری‌اش را آغاز کرده است و در ماه اوت سال 2019 به اکران خواهد رسید. با بررسی اخبار نهمین ساختۀ این کارگردان بزرگ آمریکایی همراه ما باشید.

اخبار فیلم جدید تارانتینو - لئوناردو دی‌کاپریو در کنار کوئنتین تارانتینو
لئوناردو دی‌کاپریو در کنار کوئنتین تارانتینو

فیلم جدید تارانتینو با بازی برد پیت، لئوناردو دی‌کاپریو و مارگوت رابی

کوئنتین تارانتینو اوایل امسال اعلام کرد که برد پیت و لئونارد دی‌کاپریو در نهمین فیلم در حال ساختش به نام روزی روزگاری در هالیوود که بخشی از آن به قتل‌های خانواده‌ی منسون می‌پردازد، بازی خواهند کرد. تارانتینو و دی‌کاپریو در یکی از گردهمایی‌های سینمایی به جزئیاتی دربارۀ فیلم اشاره کردند و مارگوت رابی خبر بازی در نقش شارون تیت را تأیید کرد. پیت پیش‌تر درسال 2009 در فیلم حرامزاده‌های لعنتی و دی‌کاپریو در سال 2013 در فیلم جنگوی زنجیرگسسته با تارانتینو همکاری داشتند. روزی روزگاری در هالیوود در تاریخ 9 آگوست 2019 منتشر خواهد شد. داستان این فیلم در شهر لس‌آنجلس و در سال 1969 دوران اوج هیپی‌های هالیوود جریان دارد.

اخبار فیلم جدید تارانتینو - بردپیت دست در دست تارانتینو
بردپیت دست در دست تارانتینو

به گفتۀ تارانتینو فیلم روزی روزگاری در هالیوود به ماجرایی می‌پردازد که در سال 1969 و دوران اوج هیپی‌های هالیوود در شهر لس‌آنجلس اتفاق افتاد. دو شخصیت اصلی فیلم ریک دالتون ستاره‌ی پیشین سریال‌های تلویزیونی وسترن (با بازی لئونارد دی‌کاپریو) و بدلکار قدیمی‌اش کلیف بوث (برد پیت) هستند. هر دو شخصیت در تلاش‌اند تا به هالیوودی که دیگر مثل قبل نیست راه یابند. اما ریک همسایۀ بسیار معروفی دارد که همان شارون تیت است. گزارش‌های اولیه از فیلم حاکی از آن بودند که فیلم ماجرای قتل شارون تیت توسط خانوادۀ چارلز منسون را به تصویر می‌کشد، ولی طبق آخرین اظهارات تارنتینو فیلم دربارۀ فضای هالیوود در سال 1969 است و قتل شارون تیت محوریت فیلم نیست. تارانتینو حاضر به اظهارنظر بیشتر نشد و پروژه را فوق‌محرمانه نامید.

اخبار فیلم جدید تارانتینو - فیلم جدید تارانتینو برای او فوق محرمانه است!
فیلم جدید تارانتینو برای او فوق محرمانه است!

فیلم جدید تارانتینو پنج سال وقت برده است

به گفتۀ تارانتینو او به‌مدت پنج سال روی فیلم‌نامه کار کرده است: «من به‌مدت پنج سال روی این فیلم‌نامه کار کردم و همچنین بیشتر عمرم، از جمله سال 1969 که 7 ساله بودم، را در لس‌آنجلس گذراندم. از اینکه قراره این ماجرای لس‌آنجلس و هالیوودی که دیگر وجود ندارد را بگم خیلی هیجان‌زده‌ام، و هیچ‌‌چیز به‌اندازۀ تیم پویای دیکپریو و پیت در نقش ریک و کلیف نمی‌تونست خوشحالم کنه».

اخبار فیلم جدید تارانتینو - ساموئل ال. جکسون و جان تراولتا در فیلم «قصۀ عام‌پسند»
ساموئل ال. جکسون و جان تراولتا در فیلم «قصۀ عام‌پسند»

فیلم به سبک قصۀ‌ عام‌پسند خواهد بود

دی‌کاپریو در این فیلم که شبیه به فیلم قصۀ عام‌پسند (Pulp Fiction) است و او در نقش یک بازیگر پیر ظاهر می‌شود. قصۀ عام‌پسند، فیلم کلاسیک تارانتینوست که در سال 1994 ساخته شده و مجموعه‌ای از چند داستان مرتبط به هم است. تارانتینو با گفتن این جمله که روزی روزگاری در هالیوود احتمالاً شبیه‌ترین فیلم به  قصۀ عام‌پسند است، این اظهارات را تأیید کرد.

اخبار فیلم جدید تارانتینو - مارگوت رابی (سمت چپ) و شارون تیت در روزهای آخرش (سمت راست)
مارگوت رابی (سمت چپ) و شارون تیت در روزهای آخرش (سمت راست)

طبق گزارش‌های اولیه، تارانتینو به مارگوت رابی پیشنهاد بازی در نقش شارون تیت را داده و مارگوت این پیشنهاد را پذیرفته است: “تارانتینو یکی از کارگردان‌هایی بود که آرزو داشتم باهاش کار کنم و تا اونجا که یادم میاد یکی از طرفدارای پروپاقرص تارانتینو بودم”.

مارگوت رابی دربارۀ بازی در نقش شارون تیت گفت: «رسانه‌ها اینطور می‌گن که فیلم دربارۀ چارلز منسون و قتل‌‌عام‌هایی‌ست که این خانواده مرتکب شده، اما یادآور می‌شوم که فیلم حرامزاده‌های لعنتی دربارۀ آدولف هیتلر بود ولی رهبر نازی در یک یا دو صحنه حضور داشت».

رابی یکی از اعضای اولیۀ فهرستی بود که تارانیتنو قصد همکاری با آن‌ها را داشت و این فهرست شامل پیت، دی‌کاپریو (تنها اسم‌هایی که به طور رسمی اعلام شدند)، ساموئل ال. جکسون، تام کروز و جنیفر لارنس است. به عقیدۀ دی‌کاپریو فیلم‌نامۀ روزی روزگاری در هالیوود یکی از جذاب‌ترین فیلم‌نامه‌هاست.

اخبار فیلم جدید تارانتینو - دی‌کاپریو در فیلم «جنگوی زنجیر گسسته»
دی‌کاپریو در فیلم «جنگوی زنجیر گسسته»

لئونارد دی‌کاپریو که در فیلم برندۀ اسکار تارانتینو به نام جنگوی زنجیرگسسته در نقش یک برده‌دار بدذات ظاهر شده بود، برای فیلم‌نامۀ روزی روزگاری در هالیوود ارزش و احترام زیادی قائل است: «صحبت‌کردن دربارۀ فیلمی که هنوز تمام نشده کار دشواری‌ست، اما من از اینکه با برد پیت کار می‌کنم خیلی هیجان‌زده‌ام و فکر می‌کنم او ما را از خود بی‌خود خواهد کرد . من طرفدار پروپاقرص فیلم آواز در باران و فیلم‌هایی که دربارۀ هالیوود هستند، هستم. به‌عنوان یک بومی لس‌آنجلس باید عرض کنم که این فیلم‌نامه یکی از بهترین فیلم‌نامه‌هاست. ما داریم همۀ تلاشمون رو می‌کنیم تا یه فیلم معرکه بسازیم».

سونی این فیلم را منتشر می‌کند

تام روتمن، مدیر گروه تصویر متحرک سونی گفت: «فیلم‌نامۀ روزی روزگاری در هالیوود بهترین فیلم‌نامه‌ای‌ست که تا به حال افتخار خواندنش نصیبم شده».

تارانتینو مسئولیت انتشار فیلم روزی روزگاری در هالیوود را به‌عهدۀ شرکت سونی سپرده است. شرکت سونی رقیبان زیادی از جمله فاکس، یونیورسال، برادران وارنر، لیون‌گیت و آناپورنا داشت، ولی تارانتینو تحت‌ تأثیر دانش سینمایی تام روتمن (مدیر سونی) قرار گرفت. فیلم‌های پیشین تارانتینو توسط شرکت‌های میرامکس و سپس واینستاین منتشر می‌شد. هر دو شرکت متعلق به هاروی واینستاین بودند که بعد از افشاگری‌های جنسی در ماه اکتبر مجبور به استعفا شد.

اخبار فیلم جدید تارانتینو - تصویری از زنان خانوادۀ منسون
تصویری از زنان خانوادۀ منسون

فیلم جدید تارانتینو در پنجاهین سالگرد قتل‌عام‌های خانواده‌ی منسون منتشر خواهد شد. برخلاف آنکه او اصرار می‌ورزد که فیلم دربارۀ خانواده‌ی منسون نیست، فیلم روزی روزگاری در هالیوود در تاریخ 9 اوت سال 2019، سالگرد قتل شارون تیت و 6 فرد دیگر توسط منسون‌ها، منتشر می‌شود.

منبع

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان