بازار موبایل در سال های اخیر چندان با سونی مهربان نبود و این کمپانی تنها نظاره گر درنوردیدن مرزهای جدید توسط اپل، سامسونگ و حتی شیائومی و هواوی است.
مسئولان این شرکت ژاپنی که از کاهش مداوم سود در حوزه پررونق مداوم به تنگ آمده اند، اخیرا با تاکید بر دلایل اصلی این مشکل، راهکارهایی را برای غلبه بر آن شرح داده اند. بر این اساس دلایل اصلی عقب ماندن بخش موبایل از رقبا شامل بهینه سازی کند اکسپریا، برنامه ریزی ناکارآمد توسعه محصول و فرایند بیش از حد طولانی طراحی و تولید است.
موبایل های اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت که در mwc معرفی شدند، از زبان طراحی جدید و نسبت تصویر 18:9 بهره می برند که یکسال از محبوب شدن آن می گذرد.
اکسپریا XZ2 پریمیوم نیز از زبان طراحی جدید بهره مند شد که در کنار دوربین دوگانه و نمایشگر با رزولوشن 4K HDR نسبت به مدل های پیشین دستخوش تغییرات قابل توجهی شده که حاکی از تلاش مهندسان سونی برای پیاده سازی یک رویکرد جدید است.
این شرکت تاکید کرده که در کنار تلاش برای ارائه طراحی مدرن تر، در قالب پروژه Project Europe روی بازار پررونق اروپا تمرکز خواهد کرد. ژاپنی ها از شراکت فنی با کمپانی های دیگر برای پیاده سازی فناوری 5G و ارائه محتوای سرگرم کننده نیز خبر داده اند.
این کمپانی به کارگیری توان دپارتمان های مختلف از قبیل دوربین، طراحی، لنز، باتری، صدا و نمایشگر را برای دستیابی به نتیجه مطلوب طی زمان کمتر در دستور کار خود قرار داده با این حال رقبایی قدرتمند را در کنار خود می بیند که برخی از آنها همچون هواوی و شیائومی محصولات را با قیمت کمتر عرضه می کنند، بنابراین باید منتظر ماند و دید که تلاش های سونی به کجا ختم خواهد شد.
تماشا کنید: سونی اکسپریا XZ2 از تست مقاومت سربلند بیرون آمد