ماهان شبکه ایرانیان

سر و صدای ترافیک احتمال بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد!

طبق یک گزارش در مجله دانشکده قلب و عروق آمریکا در فوریه ۲۰۱۸، پس از چندین مطالعه مشخص شد که ارتباط مستقیمی بین سر و صدای وسایل نقلیه و افزایش ریسک بالا رفتن فشار خون، بیماری عروق کرونر، سکته و نارسایی‌های قلبی وجود دارد و حتی پس از تعدیل کردن عوامل احتماعی مانند آلودگی هوا و وضعیت اجتماعی – اقتصادی این معضل از بین نمی‌رود.

سر و صدای ترافیک احتمال بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد!

جت‌های سرگردان، جرثقیل‌های بزرگ، قطارهای پر سر و صدا و انواع خودروها، همگی بر روی سلامت قلب و عروق ما تاثیرات منفی می‌گذارند.

طبق یک گزارش در مجله دانشکده قلب و عروق آمریکا در فوریه 2018، پس از چندین مطالعه مشخص شد که ارتباط مستقیمی بین سر و صدای وسایل نقلیه و افزایش ریسک بالا رفتن فشار خون، بیماری عروق کرونر، سکته و نارسایی‌های قلبی وجود دارد و حتی پس از تعدیل کردن عوامل احتماعی مانند آلودگی هوا و وضعیت اجتماعی – اقتصادی این معضل از بین نمی‌رود.

سر و صدای بیش از حد می‌تواند خواب را مختل کند و باعث ایجاد تنش و استرس در طول روز شود. این، به نوبه خود، باعث آزاد سازی هورمون‌ها و دیگر مواد شناخته شده می‌شود که می‌توانند به رگ های خونی آسیب برسانند.

تلاش‌ها برای به حداقل رساندن صدای ترافیک جاده‌ها شامل محدودیت سرعت رانندگی، صاف کردن سطوح آسفالت‌ها ( که متاسفانه در ایران زیاد به این نکته توجهی نمی‌شود) و موانع نویز گیر در بزرگراه‌ها تا حدی این معضل را بهبود بخشیده است اما اینها کافی نیست و اقدامات بیشتری مورد نیاز است.

پس اگر شما هم در منطقه‌ای پر سر و صدا زندگی می‌کنید بهتر است که هنگام خواب از گوش گیر استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان