بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی

با ششمین قسمت از پروندۀ بهترین سریال‌های آمریکایی در خدمت شما مخاطبان عزیز هستیم. امروز یکی دیگر از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ژانرها در صنعت سریال‌سازی هالیوود را مورد بررسی قرار خواهیم داد. بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی بحث این هفتۀ‌ ماست و اگر شما عزیزان نیز از دنیای جادویی و اساطیری این ژانر لذت می‌برید، با ما همراه باشید.

بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی

با ششمین قسمت از پروندۀ بهترین سریال‌های آمریکایی در خدمت شما مخاطبان عزیز هستیم. امروز یکی دیگر از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ژانرها در صنعت سریال‌سازی هالیوود را مورد بررسی قرار خواهیم داد. بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی بحث این هفتۀ‌ ماست و اگر شما عزیزان نیز از دنیای جادویی و اساطیری این ژانر لذت می‌برید، با ما همراه باشید.

بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی - سریال بازی تاج و تخت
سریال بازی تاج و تخت

به نظر می‌رسد که به‌هیچ‌وجه نمی توان فهرستی از بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی یا حتی بهترین سریال‌ها تهیه کرد و در بین اولین نام‌ها، شاهکار اچ‌بی‌او را قرار نداد. بازی تاج و تخت براساس پرفروش‌ترین و شگفت‌انگیزترین اثر ادبیات فانتزی ( ترانه یخ و آتش اثر جرج آر. آر. مارتین) ساخته شد و از سال 2011 به پخش رسید. مفصلاً در پاورقی‌های دنباله دار سریال بازی تاج و تخت به جزئیات قصۀ این سریال شاهکار پرداخته‌ایم و به نظر می‌رسد که مشهورترین اثر تلوزیونی دهۀ اخیر نیازی به معرفی نداشته باشد. پس تنها با مروری بر ایدۀ‌ اساسی بازی و پس از قرارگرفتن این سریال در صدر فهرست، با اعلام این نکته که فصل هشتم و پایانی‌اش در حوالی آوریل سال 2019 به پخش خواهد شد، به‌سراغ سایر بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی می‌رویم.

«در بازی تاج و تخت، جنگ بر سر به‌دست‌آوردن حکومت مرکزی هفت پادشاهی وستروس در جریان است. اما این جنگ تنها بازی کوچکی است در برابر زمستان بزرگی که فرا خواهد رسید. زمستان که فرا برسد، دیگر مهم نیست چه کسی بر تخت می‌نشیند، همه محکوم به نابودی خواهند بود (valar marghulis).»

بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی - سریال غریبه
سریال غریبه

در خلق جهان‌های فانتزی، خالقین این آثار از دو روش استفاده می‌کنند. روش نخست ساختن سرزمینی تماماً خیالی و اساطیری است که در ترانۀ یخ و آتش و یا ارباب حلقه‌ها نمود دارد. روش دوم که بیشتر به‌ کار می‌رود، ایجاد مرزی میان جهان واقعیت و جهان خیالین است که مشهورترین اثری که به این روش خلق شده، رمان‌های هری پاتر نوشتۀ جی.کی رولینگ هستند. سریال غریبه به سبک روش دوم خلق شده و در این سریال بی‌نظیر بر‌اساس مجموعه رمانی به همین نام نوشتۀ دایانا گابالدون، شخصیت اصلی با نام کلِیر رَندال فریزر (با بازی کترینا بلف) از جنگ جهانی دوم به شورش اسکاتلندی‌ها در قرن هجدهم سفر زمان می‌کند. کلِیر رَندال در این سفر زمان با جد همسرش، جنگجوی اسکاتلندی با نام جیمی فریزر آشنا می‌شود و از این لحظه روایت این سریال، آینده‌ای است که برای کلیر در گذشتۀ تاریخ روی می‌دهد. دلباختگی میان کلیر و جد مبارز همسرش،‌ این سریال بی‌نظیر شبکۀ استارز را پیش می‌برد. غریبه در آستانۀ ششمین فصل خود قرار دارد و بی‌شک یکی از بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی برای پیگیری است.

بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی - سریال خدایان آمریکایی
سریال خدایان آمریکایی

بر‌اساس یکی از پرفروش‌ترین رمانهای فانتزی‌نویس آمریکایی (نیل گیمن) پخش سریال جذاب و دیدنی خدایان آمریکایی از شبکۀ استارز آغاز شد. برایان فولر که پیش از این سریال، خلق سریال بی‌نظیر هانبیال را به پایان رسانده بود، با ارائۀ خدایان آمریکایی جایگاهش را در صنعت سریال‌سازی هالیوود تثبیت کرد. داستان این سریال به رویدادهای عجیبی حول شخصیت اصلی (شدو مون) می‌پردازد که پس از آزادی موقت از زندان به دلیل به قتل رسیدن همسرش، با چهارشنبه آشنا می‌شود. چهارشنبه که شخصیتی مرموز و ترسناک دارد، به نظر می‌رسد آگاهی فرا بشری از شدو و زندگی‌اش دارد. درست اینجاست که قصه مسیر خیالین جذابش را پیش می‌گیرد و آن اینکه در پس چهرۀ انسانی آقای چهارشنبه، خدایی باستانی نهفته است. این سریال جذاب فانتزی از سال گذشته پخش خود را آغاز کرده و در‌حال‌حاضر، انتظار دومین فصلش را می‌کشد.

بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی - سریال موعظه‌گر
سریال موعظه‌گر

سریال موعظه‌گر، برگرفته از کمیک استریپ‌های غیر‌ابرقهرمانی شرکت دی‌سی کامیکس به همین نام است. یک قصۀ فانتزی جذاب، سرگرم‌کننده و در‌عین‌حال متفکرانه که توسط بازیگر محبوب کانادایی (ست روگن) با همراهی اوان گلدبرگ و سم کاتلین به یک سریال جذاب از شبکۀ ای‌ام‌سی مبدل شد. داستان فانتزی موعظه‌گر، دربارۀ واعظی به نام جسی کارتر است که پس از رویدادی فراطبیعی در کلیسایش، دریچه‌ای رو به جهان تخیلی برایش باز می‌شود و در اعتقاداتش دچار تردید می‌شود. پس از رویداد کلیسا، جسی به همراه تولیپ (معشوقۀ قدیمی‌اش) و خون‌آشامی به اسم کسیدی راه در مسیری می‌گذارد که اعتقاداتش را محک زند و خداوند را بازیابد. این فانتزی لذت‌بخش با داشتن رگه‌های کمدی و فضایی ماجراجویانه،‌ از سال 2016 پخشش را آغاز کرده و به‌زودی سومین فصلش به نمایش درخواهد آمد.

به پایان معرفی بهترین سریال‌های فانتزی آمریکایی رسیدیم. تا هفتۀ‌ بعد، ژانری متفاوت و چهار سریال برجسته دیگر… .

 

 

این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی بازنشر دهید
Share
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر