ماهان شبکه ایرانیان

آژیر خطر برای خانم ها (۲)

اگرپشت درد در اثر کمک کردن به دوست‌تان در اسباب‌کشی ایجاد شده و با چند داروی ضدالتهاب برطرف می‌شود، که هیچ اما اگر دردتان تسکین نیافت، حتما به یک ارتوپد مراجعه کنید؛ ممکن است به دیسک کمر دچار شده باشید.

آژیر خطر برای خانم ها (2)

تحریریه دنیای زنان

پشت درد

اگر این درد در اثر کمک کردن به دوست‌تان در اسباب‌کشی ایجاد شده و با چند داروی ضدالتهاب برطرف می‌شود، که هیچ اما اگر دردتان تسکین نیافت، حتما به یک ارتوپد مراجعه کنید؛ ممکن است به دیسک کمر دچار شده باشید. در صورتی که نسبت به درمان این درد بی‌توجه و بی‌خیال باشید، در معرض آسیب‌دیدگی قرار می‌گیرد و بعد از مدتی هیچ احساسی در انگشت شست پای‌تان نخواهید داشت. 

از طریق اشعه ایکس و MRI تشخیص داده می‌شود که آیا دیسک کمرتان، از بین رفته است یا خیر. معمولاً با فیزیوتراپی و مصرف داروهای خوراکی استروئیدی، التهابات عصبی کاهش می‌یابد، اما اگر پس از چند ماه درد به شکل شدیدتری باز هم به سراغ‌تان آمد، باید طی عمل جراحی، دیسک از کمرتان خارج شود.

سردرد شدید

هرگونه درد در ناحیه سر که شبیه سوراخ کردن با مته باشد، میگرن است؛ اما اگر سایر علائم میگرن را ندارید (مثل مشکل دید به هنگام شروع سردرد)، احتمال می‌رود که به اتساع عروق مغزی دچار شده باشید.

این نوع تورم شریانی در حدود 5 درصد از مردم کل دنیا ایجاد می‌شود، ولی در اکثر موارد ایجاد مشکل جدی و حاد نمی‌کند. حتی ممکن است تا مدت‌ها از آن بی‌خبر باشید؛ مگر آنکه از نقطه ضعیف شده کم‌کم خون تراوش کند. در این صورت خون خارج شده به اطراف بافت سرازیر و سردرد بسیار شدید ایجاد می‌شود و اجازه نمی‌دهد اکسیژن کافی به آن بخش برسد. 

افراد سیگاری و کسانی که به طور ژنتیکی در میان سایر نزدیکان خود بیماری اتساع عروق مغزی دارند، بیشتر در معرض این خطر هستند. اتساع عروق مغزی در عرض چند دقیقه ایجاد سردرد شدید می‌کند.

در چنین مواقعی فوراً به پزشک مراجعه کنید تا با سی‌تی‌اسکن، ناحیه‌ای که دچار خونریزی شده است مشخص گردد. در صورت نیاز و به صلاحدید پزشک، عمل جراحی نیاز است تا رگ خونی آسیب‌دیده ترمیم شود...

برای خواندن بخش اول - آژیر خطر برای خانم ها - اینجا کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان