سر صحنه‌ی فیلم‌برداری فیلم Tag چه بر سر جرمی رنر آمد؟

بالاخره ماجرای شکسته شدن دو بازوی جرمی رنر Jeremy Renner بر سر فیلم‌برداری فیلم Tag برملا شد. رنر اعلام کرد این حادثه در صحنه‌ای که شخصیت او در فیلم تلاش می‌کند از دست جان هم Jon Hamm، اد هلمز Ed Helms و هانیبال بورس Hannibal Buress فرار کند، اتفاق افتاده است. او درحالی‌که می‌خواسته از تعدادی صندلی بالا برود دچار حادثه می‌شود. این بازیگر گفته است حدود 20 تا 30 صندلی تا ارتفاع 20 فوتی روی هم چیده شده بود. وقتی‌که این مجموعه از صندلی‌ها می‌شکند، رنر پایین می‌افتد و درنتیجه هر دو بازویش را می‌شکند.
رنر گفته است: من هم همراه صندلی‌ها شکستم، به زمین افتادم و بازوهایم را شکستم.
او گفته است بااینکه در همان زمان هم مقداری درد احساس کرد اما فکر نمی‌کرد بازوهایش را شکسته باشد.
رنر توضیح داده است:” بعد از مدتی متوجه شدم مشکلی وجود دارد، بنابراین به بیمارستان رفتم و فهمیدم بازوهایم را شکسته‌ام. برای همین آن‌ها را گچ گرفتم و برگشتم سر کار. تمام سعی‌ام را کردم تا خللی در ساخت فیلم به وجود نیاید. نمی‌توانستم دست‌‌هایم را تکان دهم اما می‌توانستم مثل یک ربات بازوهایم را بالا و پایین ببرم. در کل هر کاری که باعث درد گرفتن دستم نمی‌شد را انجام می‌دادم.”رنر توضیح داده است اولین هفته بعدازاین اتفاق به نسبت خیلی سخت بوده است، چراکه بازوهای شکسته‌اش باد کرده بودند؛ اما وقتی‌که باد بازوهایش خوابید کار برای او خیلی راحت‌تر شد. او در طول فیلم‌برداری آتل می‌بست و به‌طور مداوم با یک فیزیوتراپ جلسه داشت.
اوایل ماه پیش بود که این حادثه بر سر زبان‌ها افتاد. جان هم گفته بود که برای فیلم‌برداری نیاز به استفاده از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری برای پنهان کردن گچ‌ بازوهای رنر بوده است. هم گفته بود رنر گچ‌های نمایشی سبز می‌پوشید، اما رنر نیز دید در این مورد به‌طور کامل شفاف‌سازی کند. او گفت که فقط از جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری در صحنه‌ای که شخصیت او می‌خواسته از صندلی‌های بالا برود استفاده شده است.
“من همان روز بر سر فیلم‌برداری برگشتم تا آن صحنه را دوباره بگیریم. با وجود گچ‌ها کار زیادی نمی‌توانستم بکنم درنتیجه مجبور بودند یک جور آستین روی بازویم بکشند. من نمی‌خواستم وقتی تازه بازویم شکسته بودم گچ را دربیاورم. می‌خواستم مطمئن باشم که استخوانم درست جوش می‌خورد؛ بنابراین مجبور بودند در آن یک صحنه بازوهایم را کمک جلوه‌‌های ویژه عادی جلوه بدهند، اما در حقیقت در بقیه فیلم به مشکلی نخوردیم.”رنر مجبور بود درد زیادی را تحمل کند. به‌خصوص سر صحنه‌ی «انتقام‌جویان 4» Avengers 4 که مجبور بود از یک تیر و کمان استفاده کند کار برای او حسابی سخت شده بود. رنر در این فیلم در نقش شاهین چشم Hawkeye جلوی دوربین رفته است. سخت‌ترین قسمت این ماجرای برای این بازیگر این بوده است که در این مدت کوتاه نمی‌توانست دخترش را بغل کند.
او گفته است:”ازآنجایی‌که نمی‌توانستم دخترم را بغل کنم، شرایط برای من بسیار سخت بود. زمانی که بالاخره توانستم دخترم را دوباره بغل کنم در ذهنم دیگر کاملاً خوب شده بودم. من خوب شده‌ام، درست است که مثل قبل قوی نیستم و هنوز نتوانسته‌ام تمرین کنم اما به نظرم به‌زودی بر خواهم گشت و کارهایی کاملاً بدنی را انجام خواهم داد.”
Tag پانزدهم ژوئن بر روی پرده می‌آید داستان پنج دوست به‌شدت اهل رقابت که در یک بازی گرگم‌به‌هوا یا tag به دنبال هم می‌کنند را روایت می‌کند. آن‌ها که از سال اول مدرسه این بازی را می‌کردند، حالا سلامتی‌شان، شغلشان و حتی رابطه‌هایشان را برای این بازی به خطر می‌اندازند. این دوستان دبیرستانی هرسال ماه می هر جای دنیا که باشند در این نبرد بی‌رحم باهم به رقابت می‌پردازند. این بازی از یک گرگم‌به‌هوای ساده خیلی فراتر است. این گروه دوستانشان را نصف شب از خواب بیدار می‌کنند و یا حتی همدیگر را تا آن سر کره‌ی زمین دنبال می‌کنند. هرکسی که در آخر ماه بر شانه‌اش زده شده باشد (گرگ باشد) باید ماه می سال بعد بازی را دوباره شروع کند.ازآنجایی‌که امسال عروسی جری Jerry (با بازی رنر) است بازی کمی متفاوت است. رنر که تابه‌حال در این بازی شکست نخورده است. دوستانش فکر می‌کنند این عروسی می‌توانند او را شکست دهند و انتقام بگیرند؛ اما جری می‌داند که دوستانش در راه هستند و آماده‌ی آمدن آن‌هاست. این فیلم که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است نشان می‌دهد بعضی از افراد تا کجا پیش می‌روند تا بازنده نباشند. برای این گروه از دوستان این بازی حکم جنگ را دارد.
نام بازیگران فوق‌العاده‌ای مثل جرمی رنر، جان هم٬ جیک جانسون Jake Johnson، آیلا فیشر Isla Fisher، آنابل والیس Annabelle Wallis، لسلی بیب Leslie Bibb، اد هلمز Ed Holmes، هانیبال بورس و رشیدا جونز Rashida Jones پای این فیلم به چشم می‌خورد.
این مطلب برگرفته از نوشته‌ی زک شارف Zack Sharf در سایت www.indiewire.com است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر