داستان چند کلمه‌ای نوشتن تمرین ایجاز در زندگی است

ابوتراب خسروی می گوید خلق داستان‌های کوتاه چند کلمه ای در ادبیات ما تمرین ایجاز در زندگی شتابزده امروز است.

داستان چند کلمه‌ای نوشتن تمرین ایجاز در زندگی است

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوتراب خسروی نویسنده و منتقد ادبی و برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد با تشکر وتمجید از برگزاری جشنواره داستان اقلیت(داستان پانزده‌کلمه‌ای کودکان کار ) اظهار کرد: ایجاز، احترام به خواننده است. وقتی که ما داستان‌های چند کلمه‌ای می‌نویسیم در واقع به نوعی ایجاز را به کار می‌گیریم و تمرین ایجاز می‌کنیم. به نظر من این برای یک داستان‌نویس تمرین و ممارست خیلی خوبی است. از طرف دیگر در روزگار شتابزدۀ ما که زندگی به نوعی زندگی در تعجیل و شتاب است، این نوع از نوشتن مورد علاقۀ مخاطبان قرار گرفته و علاقه‌مند دارد.

وی افزود: نویسنده باید بتواند یک پلات داستانی را در مجال همان چند کلمه ایجاد کند و بتواند شدت تأثیر ایجاد کند. الگوی آرمانی این است که در مجال آن چند کلمه بتواند پلاتی را وضع کند که بر مخاطب شدت تأثیر داشته باشد.

خسروی افزود: ادبیات در هر شکلش مفاهمه است. هنر در هر شکلش مفاهمه است. اگر ما بتوانیم مفاهمه‌ای فراگیر در جامعه ایجاد کنیم و به این مفاهمه کمک بکنیم، و درواقع به درک حضور دیگری دست یابیم، طبعاً در توسعۀ معنا و توسعه‌ی معنویت مؤثر خواهیم بود.البته در نهایت، باید دید که نویسندگان چنین آثاری، چقدر مضامین انتخابی‌شان راجع به مشکلات و دردسرهای دوران ماست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر